دانلود و خرید کتاب اقتصاد مدیریت مرتضی اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مدیریت اثر مرتضی اسدی

کتاب اقتصاد مدیریت

معرفی کتاب اقتصاد مدیریت

کتاب اقتصاد مدیریت نوشته مرتضی اسدی و رضا علیزاده هسپستان است. کتاب اقتصاد مدیریت یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه خوارزمی است.

درباره کتاب اقتصاد مدیریت

کتاب حاضر در راستای ارائه مطالب اقتصادی و کاربردهای آن در بحث‌های مدیریتی و همچنین ارتباط علم اقتصاد مدیریت با سایر علوم است. بدین جهت برای بالاتر بردن کیفیت مطالب ارائه شده حاصل از ترجمه و تألیف هم‌زمان در این کتاب، سعی بر آن شده است تا این کتاب در برگیرنده مباحث نظری و ریاضی توأمان با هم باشد. با توجه به تنوع مباحث در اقتصاد مدیریت سعی شده است تا این کتاب در بردارنده اکثر این مباحث بوده و از این حیث کتاب جامعی باشد و با بیانی ساده و قابل درک برای دانشجویان و تحلیل گران اقتصادی با ارائه مطالعات موردی مختلف به جنبه‌های کاربردی آن نیز توجه شود.

اقتصاد مدیریت به کاربرد نظریه اقتصادی و ابزارهای تجزیه و تحلیل علوم تصمیم‌گیری اشاره می‌کند تا بررسی نماید چگونه یک سازمان می‌تواند به اهداف یا مقاصد خود به صورت کارا دست یابد. مسائل تصمیم‌گیری مدیران که در هر سازمان به وجود می‌آید خواه بنگاه باشد، خواه یک سازمان عام المنفعه (مانند بیمارستان یا دانشگاه)، یا یک اداره دولتی موقعی است که سعی می‌کند با توجه به برخی محدودیت‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شود به هدف‌های جزئی و کلی دست پیدا کند. برای مثال، یک بنگاه ممکن است سعی نماید علی رغم محدودیت‌های مربوط به در دسترس بودن عوامل ضروری و محدودیت‌های قانونی که وجود دارد سود خود را به حداکثر برساند. سازمان با مسائل تصمیم گیری مدیران برای دستیابی به اهداف کلی یا جزئی با محدودیت‌هایی مواجه است، اگرچه اهداف و محدودیت‌ها فرق می‌کند، اما فرآیند تصمیم‌گیری شبیه به هم است.

خواندن کتاب اقتصاد مدیریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اقتصاد مدیریت

اقتصاد مدیریت در جستجوی آن است که قواعد و اصولی را به منظور تسهیل دسترسی به اهداف اقتصادی مورد نظر مدیریت به دست بدهد. این اهداف اقتصادی به هزینه، درآمد و سود مربوط می‌شود و برای سازمان‌های تجاری و غیر تجاری اهمی‌ت دارد. سود محور اصلی موضوع اقتصاد مدیریت است. فزونی درآمد بر هزینه را سود می‌نامند. اگر این اختلاف منفی باشد، زیان نامیده می‌شود. در مورد سازمان‌های غیرانتفاعی، فزونی درآمد بر هزینه را مازاد گویند؛ در مقابل، کمبود درآمد نسبت به هزینه را کسری می‌نامند. معمولاً هدف واحد بازرگانی که ممکن است بسته به واحد اقتصادی و شرایط آن، کوتاه مدت یا بلندمدت باشد، حداکثرکردن سود در طول فعالیتش است. سازمان‌های غیرانتفاعی تمایلی به داشتن مازاد ندارند. ولی مایل هستند با توجه به منابع موجود تلاش خود را حداکثر کنند. ار این رو مسائل تصمیم گیری که مؤسسات بازرگانی و غیربازرگانی با آن روبه رو هستند، اساساً یکی است و شامل افزایش درآمد در صورت امکان، کنترل هزینه و منفعت (اجتناب از کسری) به عنوان یک مقیاس برای مدیریت مؤثر است. قلمرو اقتصاد مدیریت کاملاً گسترده است و به زمینه‌های حسابداری، بازاریابی و مالی بسط داده می‌شود. مسائل اقتصادی مهمی‌ برای مدیران در هر یک از این زمینه‌ها وجود دارد و اگر جنبه اقتصادی این مسائل درک شود، هر تصمی‌م اتخاذ شده ای تصمیم بهتری خواهد بود. تصمیم گیری به منظور افزایش درآمد و کنترل هزینه دو مطلب عمده کارشناسان اقتصاد مدیریت به شمار می‌ آید. کارکرد تئوری‌های اقتصادی، تخصیص منابع محدود به نیاز‌های نامحدود بشر است. برای تحقق این هدف در اقتصاد باید دو وضعیت ایستا و پویا مورد بررسی قرار گیرد. در وضعیت ایستا تمام عوامل به جز قیمت کالای مورد نظر ثابت در نظر گرفته می‌شود. اما در وضعیت پویا، انتظارات از آینده و آثار رفتاری مراحل پیشین نیز مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. در واقع زمان مهمترین عامل تمایز این دو وضعیت می‌باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان