دانلود و خرید کتاب اقتصاد صنعتی احمد صدرائی جواهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد صنعتی اثر احمد صدرائی جواهری

کتاب اقتصاد صنعتی

معرفی کتاب اقتصاد صنعتی

کتاب اقتصاد صنعتی نوشتهٔ احمد صدرائی جواهری در انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به چاپ رسیده است. نظریه‌های اساسی مطرح در اقتصاد صنعتی به طور دقیق و با زبانی ساده بیان گردد. با بهره گیری از مثال و نیز بیان اثبات روابط ریاضی، موضوع مورد بحث به طور کامل برای خواننده روشن گردد. به دانشجویان کمک شود تا مفاهیم اساسی اقتصاد صنعتی را به طور دقیق و بدون پرداختن به مطالب جنبی و غیر ضروری فراگیرند.

درباره کتاب اقتصاد صنعتی

امروزه تمام فعاليتهاي اقتصادي بشر در چارچوب دسته‌بندي صنايع مرزبندي و تعريف شده است. فعاليت هايي از قبيل بانكداري، بيمه، هتل‌داري و .... همه در زمره فعاليتهايي هستند كه در چارچوب يك صنعت معين تعريف شده‌اند. در اين شرايط ميتوان گفت براي آشنايي و بررسي دقيق فعاليتهاي اقتصادي نيازمند شناخت صنعت و ويژگيهاي آن هستيم. اين موضوع مهم يكي از شاخههاي علم اقتصاد است كه با نامهايي از قبيل اقتصاد صنعتي يا سازمان صنعتي شهرت دارد. كتابي كه پيش رو داريد از جمله كتابهاي محدودي است كه در اين زمينه (اقتصاد صنعتي) به زبان فارسي منتشر شده است. در اين كتاب تلاش شده است مباحث مهم در اين شاخه از علم اقتصاد با زباني ساده و دقيق بيان گردد. اين اثر به مديران كمك مي كند درك دقيقتري از بازار و صنعت و نيز فضاي كسب و كار به دست آورند. اين درك دقيق به آنها كمك ميكند تصميمهاي خود را بر اساس اطلاعات بيشتر اتخاذ نمايند. اين اثر همچنين به دانشجويان رشته هاي اقتصاد و مديريت كمك مي كند تا مسائل مرتبط با بازار و رقابت را بسيار جامعتر از آنچه در كتابهاي اقتصاد خرد آورده شده است آشنا شوند. اميد است انتشار اين كتاب به گسترش فراگيري اين شاخه از علم اقتصاد در جامعه دانشگاهي كشور كمك كند.

کتاب اقتصاد صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالب این کتاب برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد، مدیریت و حسابداری مناسب است.

بخشی از کتاب اقتصاد صنعتی

تعداد بنگاه‌هاي حاضر در بازار و اندازه نسبي آنها

 تعداد و اندازه بنگاهها در بازار، از جمله ويژگيهاي ساختاري بازار ميباشد. در بازارهايي كه تعداد زيادي بنگاه نسبتاً كوچك وجود دارد، انتظار ميرود فضاي رقابتي ميـان بنگـاههـا حـاكم باشد. در اين شرايط ساختار بازار به وضعيت رقـابتي نزديـك اسـت. در بـازارهـايي كـه تعـداد محدودي بنگاه با اندازه نسبتاً بزرگ وجود دارد معمولاً بنگاهها داراي قـدرت بـازاري هسـتند و ساختار بازار به وضعيت انحصاري نزديك خواهد بود. تعـداد بنگـاههـا و انـدازه نسـبي آنهـا در حقيقت تعيين‌كننده ميزان تمركز صنعتي در بازار ميباشد. تمركز صنعتي بيـان‌كننـده تعـداد و نحوه توزيع اندازه بنگاههاي فعال در بازار است. تمركز در حقيقت به موقعيتي اشاره ميكند كـه كنترل بازار در اختيار تعداد محدودي از بنگاهها ميباشد. به عبارت ديگر تمركـز نحـوه تقسـيم بازار بين بنگاهها را اندازه‌گيري مينمايد. با افزايش تعداد بنگاهها در يـك بـازار انتظـار مـيرود تمركز صنعتي كاهش يابد. زيرا با افزايش تعداد بنگاهها، بازار بين بنگـاههـاي بيشـتري توزيـع ميشود. تمركز يكي از شاخصهايي است كه براي كمي نمودن ساختار بازار مورد استفاده قرار ميگيرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان