دانلود و خرید کتاب اقتصاد خرد میانه (جلد اول) غلامرضا گرائی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اقتصاد خرد میانه (جلد اول)

کتاب حاضر جلد اول از اقتصاد خرد میانه نوشته است که به نظریه مصرف‌کننده‌ و تولیدکننده می‌پردازد.

 درباره کتاب اقتصاد خرد میانه (جلد اول)

اقتصاد خرد به مفهوم اصولی آن یک درس پایه است و درک اصلی‌ترین نظریه‌های آن برای یک اقتصاددان و یا متخصص در رشته‌های دیگری که با اقتصاد ارتباط دارد یک ضرورت است. تاکنون کتاب‌های گوناگونی در زمینه اقتصاد خرد به زبان فارسی برگردانده یا تألیف شده‌اند. این کتاب‌ها ازنظر سطح (کارشناسی یا کارشناسی ارشد)، مخاطبین در رشته‌های گوناگون، نحوه بیان و کاربرد ریاضیات و حد تفصیل و شرح موضوع با یکدیگر متفاوت هستند.

 در این میان، کتاب‌های ترجمه یا تألیف یافته در سطح میانی نیز، نسبت به حوزه‌های مقدماتی، کمتر بوده است. سنت کار جمعی در امر تألیف نیز مانند ضعف عمومی در فرهنگ ایرانیان در کار جمعی، چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

فکر تدوین و تألیف یک کتاب مشترک، توسط نگارندگان، که تجربه بیش از ۲۰سال در امر تدریس، تحقیق و پژوهش درس اقتصاد خرد و کاربرد آن را دارند از مدت‌ها پیش شکل گرفت و درنهایت ثمره این همفکری و کار جمعی در کتاب حاضر با عنوان اقتصاد خرد میانه تبلور یافت. ضرورت‌ها و نکاتی که منجر به این تلاش جمعی شدند و بر طراحی چهارچوب و محتوی مؤثر بودند را می‌توان به شرح زیر عنوان نمود:

اقتصاد خرد در دوره کارشناسی به‌عنوان سه درس ۳ واحدی ارائه می‌شود که عملاً امکان طرح برخی از عناوین خاص در این حوزه و در هر یک از مباحث، به دلیل محدودیت ساعت تدریس، گرفته می‌شود. از طرف دیگر در دوره کارشناسی ارشد نیز به دلیل آزادی انتخاب رشته و گرایش‌های گوناگون علوم اقتصادی، توسط دانشجویان رشته‌های دیگر، حضور سایر رشته‌ها اعم از فنی و مهندسی یا علوم پایه و علوم انسانی در دوره‌های کارشناسی ارشد اقتصاد افزایش‌یافته است. بسیاری از این گروه از دانشجویان نیز در مبانی اقتصاد و درس اقتصاد خرد دارای پشتوانه مطالعاتی قوی نیستند. بنابراین کتابی که محتوایی بالاتر از مبانی اقتصاد خرد را ارائه نماید و درعین‌حال مروری اجمالی بر آن‌ها داشته باشد، یک ضرورت برای شرایط امروزی ماست. این قبیل کتاب‌ها در دانشگاه‌های خارج از کشور به‌عنوان اقتصاد خرد میانه مطرح می‌شوند و در سال‌های آخر دوره کارشناسی تدریس می‌شوند و به‌طور عمده از تحلیل‌های هندسی و جبری استفاده می‌کنند. علت انتخاب عنوان حاضر نیز همین بوده است.

دومین نکته اینکه، تلاش شده است در برخی از فصول کتاب، ازجمله نظریه مصرف‌کننده، مباحث تکمیلی که بیشتر در کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی کاربرد خواهند داشت آورده شود. به‌این‌ترتیب افرادی که علاقه‌مند به عمق بخشیدن به موضوع فصل قبل هستند می‌توانند این فصول را مطالعه نمایند و سایر دانشجویان از آن عبور نمایند و در این صورت خللی به روند مطالعه وارد نخواهد شد.

سومین نکته این است که تلاش شد حتی‌الامکان مسئله‌ها در قالب مثال در متن درس ارائه نشود و در انتهای فصول در قالب مسائل فصل مطرح شوند. این مسائل در دو بخش، اول، با حل و پاسخ و قسمت دوم به‌عنوان پرسش و مسئله برای تفکر بیشتر آورده شدند.

بالاخره آخرین نکته این است که در طراحی اولیه چهارچوب‌ها و محتوی تصمیم گرفته شد کتاب در ۲ جلد منتشر شود.

 جلد اول به مبانی رفتار مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌پردازد، جلد دوم مباحث گسترده بازارها، (اعم از بازار کالاها و خدمات یا عوامل تولید را در برمی‌گیرد، همچنین، عناوین تکمیلی و خاص، ازجمله، نااطمینانی در مصرف و تولید، نظریه بازی، تعادل عمومی، اقتصاد اطلاعات و اقتصاد رفتاری را شامل می‌شود.

 این تصمیم‌گیری به مؤلفان کمک می‌کند تا به دلیل نکته اول پیش‌گفته، بتوانند محتوی مقدماتی و ضروری را گسترده‌تر مطرح نمایند، در چاپ و انتشار مطالب تسریع ایجاد می‌کند و بالاخره امکان انتخاب دانشجو و یا سایر علاقه‌مندان به حوزه اقتصاد خرد را بیشتر می‌نماید.

جلد اول کتاب، پس از ارائه یک مقدمه اجمالی در باب اقتصاد به‌عنوان یک روش تفکر و نگاه به پدیده‌های جوامع انسانی، به نظریه مصرف‌کننده در فصل‌های اول تا سوم می‌پردازد. در فصل اول، مبانی نظریه مصرف‌کننده ارائه‌شده است و سپس مطالب در حد حداقل‌های لازم و ضروری برای دانشجویان کارشناسی ارشد عمق یافته‌اند.

 فصل دوم، معرفی اجمالی از الگوهایی از تقاضاست که در تحقیق‌های کاربردی نظریه مصرف‌کننده می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند. در فصل سوم نیز برخی از عناوین خاص در نظریه مصرف‌کننده به‌عنوان مکمل مباحث فصل دوم معرفی‌شده‌اند. فصل چهارم به بحث‌های نظریه تولید و هزینه اختصاص دارد. در این فصل، مبانی نظریه تولید به‌طور گسترده مطرح و سپس توسط مطالب با عمق بیشتر، نسبت به مباحث کارشناسی، تکمیل گردیده است سپس، نظریه هزینه و ارتباط آن با مباحث تولید بسط داده‌شده‌اند.

 خواندن کتاب اقتصاد خرد میانه (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان رشته اقتصاد مخاطبان این کتاب‌اند.

درختان و درختچه های مناطق خشک و نیمه خشک
حمید خیرالدین
مقدمه ای بر هیدرومتالورژی و الکترومتالورژی
داوود حق شناس فتمه سری
شیمی سبز
آزاده علیخانی
امام موسی صدر؛ عالم تراز
مهدی مهریزی
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
سفر به ایرانی‌ ترین شهر ترکیه
امیر هاشمی‌مقدم
مقدمه ای بر کلون سازی ژن ها و آنالیز DNA (بخش سوم)
تی. ای. بروان
آموزش عالی و توسعه پایدار
محمد یمنی دوزی سرخابی
لی‌لی و مادرشوهر (فارسی)
زهره زاهدی
تاثیرات زمانه
ندا ثابتی
جشن مخوف کلاس شماره ۱۳
آنست لی
مزرعه و رود
زهرا درویش علیزاده
دانشنامه‌ی محیط زیست
هنریک مجنونیان
ابد + ده سال
هادی عابدی
داستان‌های کوتاه جیبی
زهره زاهدی
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
فقر احمق می ‌کند
سندهیل مولاینیتن
چرا ملت ها شکست می خورند؟
محمدحسین نعیمی‌پور
دید اقتصادی
پیتر دی شیف
اقتصاد به زبان ساده
لس لیوینگستون
معامله گر منضبط (خلاصه کتاب)
مارک داگلاس
۵۰+۱ نکته‌ی یک میلیون تومانی
همایون دارابی
سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد
پاول ملاژنوویچ
پدر ثروتمند پدر فقیر
آرمان سلطان‌زاده
جادوی بورس
شهاب سهرابی
نه به نه در فروش بیمه های عمر
حمید امامی
قوی سیاه
نسیم نیکولاس طالب
دید اقتصادی
پیتر دی شیف
ثروتمندترین مرد بابل
جورج سمیویل کلاسون
نردبان شکسته
کیت پین
توسعه و مبانی تمدن غرب
سیدمرتضی آوینی
با این کتاب بازار را قبضه کنید!
جو گرین بلات
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک
آلن دیپ
قوی سیاه
نسیم نیکولاس طالب
گام دوم
سید محمد حسین راجی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان