دانلود و خرید کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته جفری الکساندر ژل ترجمه احمد عاملی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته اثر جفری الکساندر ژل

کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته

معرفی کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته

 کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته جلد اول نوشته جفری الکساندر ژل و فیلیپ رنی و ترجمه احمد عاملی و محمدمهدی عسگری ده آبادی توسط انتشارات دانشگاه علوم اقتصادی به چاپ رسیده است.

این کتاب موضوعاتی مثل مدیریت، اقتصاد، اقتصاد خرد، علوم اقتصادی، رشد اقتصادی را در بر می‌گیرد.

 درباره کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته

مباحثی که در کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته جلد اول مطرح می‌شود شامل این موضوعات است:

نظریه مصرف‌کننده

مباحثی درباره نظریه مصرف کننده

نظریه بنگاه

مجموعه ها و نگاشت ها

حسابان و بهینه سازی

فهرست قضایا

در دو فصل نخست این کتاب به واکاوی ویژگی‌های اساسی نظریه مدرن مصرف‌کننده پایه‌ای اساسی که تعداد بسیار زیادی از ساختارهای نظری اقتصاد خرد روی آن بنا شده خواهیم پرداخت. با مطالعه بیشتر در حوزه اقتصاد در خواهید یافت که این نظریه تا چه اندازه در شیوه‌های تفکر اقتصاددانان محوری است. بارهاوبارها پژواک نظریه مصرف‌کننده را در هر یک از شاخه‌های دنیای علم خواهید شنید. اینکه چگونه تصور و درک می‌شود چگونه ایجاد می‌شود و چگونه به کار برده می‌شود.

هر مدل انتخاب مصرف‌کننده متشکل از چهار جز است: مجموعه مصرف، مجموعه شدنی، روابط رجحان و فروض رفتاری. به‌رغم تمایز مفهومی کامل این اجزا از یکدیگر، گاهی نادیده‌گرفتن این حقیقت امری متداول است. این ساختار پایه‌ای، بسیار جامع و انعطاف‌پذیر است. بسیاری از موقعیت‌های مختلف در برگیرنده انتخاب را می‌توان با مشخص نمودن هر یک از این اجزا در یک مسئله مفروض، توصیف یا تحلیل کرد. اگرچه ما تمایل داریم در اینجا صرفاً بر شکل ویژه‌ای از نظریه مصرف‌کننده تمرکز کنیم که متأثر از دیدگاه غالب اقتصاد‌دانان به نظریه مصرف‌کننده انفرادی است، اما به‌خاطر سپردن این نکته که «نظریه مصرف» فی‌نفسه نظریه‌ای غنی و منعطف در باب انتخاب است خالی‌ازلطف نیست.

مفهوم مجموعه مصرف ساده است. ما مجموعه مصرف X را به‌عنوان نمایش‌دهنده مجموعه همه گزینه‌های جانشین یا طرح‌های مصرف کاملی که مصرف‌کننده قادر به تصور آن است - صرف‌نظر از آنکه در عمل توانایی دست‌یابی به آن را داشته باشد یا خیر - در نظر می‌گیریم. هدف ما در اینجا ثبت تمامی انتخاب‌های جانشینی است که در ذهن یک مصرف‌کننده وجود دارد، بی‌آنکه خود را مقید به ملاحظه وضعیت کنونی وی نماییم. بعضاً مجموعه مصرف را مجموعه انتخاب نیز می‌نامند.

کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد علوم اقتصادی و اقتصاد انرژی و همچنین برای دانشجویان دکتری رشته علوم اقتصادی توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب تئوری اقتصاد خرد پیشرفته جلد اول

«ما در این بخش به بررسی ارتباط رجحان مصرف‌کننده و کاوش در ارتباط آن با کاربرد مدرن اصطلاح مطلوبیت خواهیم پرداخت. با این حال مروری مختصر بر سیر تحول تفکر اقتصاددانان ما را در فهم درست مطالب آتی یاری خواهد داد.

آنچه با نام قانون تقاضا شناخته می‌شود، در دوره‌های پیشین بر مبنای فروضی بسیار قوی ساخته شده است. در نظریه کلاسیکی ادجورث، میل و دیگر پیروان مکتب فلسفی سودگردایی، مطلوبیت امری مادی تلقی شده و لذت و محنت نهاده‌هایی خویش تعریف که قابل اندازه گیری و مقایسه میان افراد است در نظر گرفته می‌شدند. به علاوه اصل مطلوبیت نهایی نزولی به عنوان یک قانون روان شناختی پذیرفته شده و احکام اولیه قانون تقاضا مبتنی بر آن بود. این اصول، فروضی بسیار قوی درباره رفتار باطنی انسان است.

نظریه‌های جدیدتر درباره مصرف‌کننده، به واسطه تلاش برای ارائه بنیان‌هایی که تا حد ممکن عام باشند، از نظریات قدیمی متمایز می‌شوند. اقتصاددانان به دنبال روش‌هایی بوده‌اند که بتوان به رغم حذف تعداد زیادی از فروض سنتی، اعم از صریح و ضمنی، همچنان نظریه‌ای منطقی با قدرت پیش‌بینی رادر اختیار داشت. پارتو (1986) به اعتبار نظریه‌اش درباب امکان عدم ضرورت قابل اندازه‌گیری بودن مطلوبیت در نظریه تقاضا شناخته می‌شود. اسلاتسکی (1959) اولین کسی بود که بدون توسل به مفهومی قابل اندازه‌گیری به نام مطلوبیت، به بررسی اصولی تئوری تقاضا پرداخت. هیکس (1939) اثبات کرد که اصل مطلوبیت نهایی نزولی برای برقرار بودن قانون تقاضا نه لازم و نه کافی است. سرانجام دبرو (1959) تقلیل نظریه مصرف‌کننده استاندارد را با محدودو کردن آن به ضروریات محض تکمیل کرد. ما در این کتاب نظریه اخیر را مدنظر قرار می‌دهیم. این نظریه ارتباط مهمی با اسلاف خود دارد، اما مختصرتر، دقیق‌تر وکامل‌تر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۲۷ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۲۷ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان