دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی وسواس (فکری- عملی) احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی وسواس (فکری- عملی) اثر احمد علامه فلسفی

کتاب روان‌شناسی وسواس (فکری- عملی)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان‌شناسی وسواس (فکری- عملی)

«روان‌شناسی وسواس» نوشته احمد علامه فلسفی( -۱۳۳۰)، پژوهشگر و مدرس علوم روان‌شناسی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «فرد مبتلا به بیماری وسواس اعم از فکری و یا عملی، مشغولیت ذهنی یا عاطفی، ضمیر ناخودآگاه او را در بر می‌گیرد. بیماری وسواس، احساس نامفهوم و غیر منطقی که به صورت افکار مزاحم و یا مسئله‌ای غامض و مبهم (مثلاً سطح این پیاده‌رو چند عدد موزائیک وجود دارد؟) عارض می‌شود؛ برخی از اوقات ترس از ارتکاب به عمل زشت یا جنایت‌آمیز است که فکر فرد مبتلا به را دچار وسواس می‌سازد. در حالی که او از عارضه بیمارگونه خود آگاه می‌باشد اما رنج می‌برد و از درگیری و مبارزه با آن خسته و کلافه شده و ازآن شرمسار می‌شود زیرا احساس می‌کند که مورد ملعبه، تمسخر، تحقیر و تقصیر قرار می‌گیرد و لذا از صحبت کردن درباره آن مضطرب و مشوش می‌گردد. به همین دلیل مبتلایان به عارضه وسواس، همواره در تشویش و نگرانی بسر می‌برند که مبادا از آن‌ها کار غیر عادی و نادرستی سر زند. مبتلایان به عارضه وسواس، غالباً از نظر فکری و عملی، مبادرت به نظافت و دقت و شک و تردید و احتیاط بیش از حد تعبیر و تفسیر می‌کنند. فرد مبتلا به وسواس عملی برای زدودن دلواپسی خود به انجام اعمال غیر ارادی که غیر عقلانی و غیر منطقی و گاهاً مضحک می‌باشد، مبادرت می‌ورزد. برای مثال: شست و شوی مکرر و بی‌دلیل و غیر ضروری دست‌های خود، باز و بستن مکرر درب خانه، علی‌رغم آنکه می‌داند انجام چنین اعمالی بدون دلیل غیرمنطقی می‌باشد اما تنها بخاطر کاهش اضطراب و تشویش در ضمیر ناخودآگاه خویش انجام می‌گیرد.»
گام های درمان در تحلیل رفتار متقابل (TA)
یان استوارت
روان‌شناسی عمومی (جلد ۵)
احمد علامه فلسفی
مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-5
لری‌دبلیو ریچنبرگ
روان شناسی اسکیزوفرنی
احمد علامه فلسفی
طرح درمان نظریه شناختی بک در ده جلسه
فرشته ابراهیمی
درمان‌شناختی افسردگی
آرون‌ ت‍ی‌ب‍ک‌
روان‌شناسی اختلالات شخصیت
احمد علامه فلسفی
مقدمات روان‌پزشکی
فرامرز سهرابی
رفتاردرمانی شناختی؛ ساده، اما موثر
مایکل جِی اسکات
روان‌شناسی اضطراب
احمد علامه فلسفی
چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟
فرانک ویلز
راهنمای عملی درمان اختلال افسردگی بر اساس اصول شناختی رفتاری
زهرا اکبری بیاتیانی
زوج درمانی هیجان‌مدار
سوزان ام. جانسون
غلبه بر بی‌خوابی: خودآموز گام به گام
جک دی. ادینگر
موارد بالینی بر اساس DSM-5
صادق فلاح تفتی
مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی
اعظم پیکانی
روان درمانی در عمل
مهرانگیز شعاع‌کاظمی
روان‌شناسی ترس
احمد علامه فلسفی
کاربرد آزمون های روانی (نسل سوم)
ثمین گل‌میرزایی

نظرات کاربران

marigold
۱۳۹۶/۰۱/۲۵

برای درک بهتر این کتاب وبیماری وسوای من فیلم blackswan رو هم پیشنهاد میکنم دختری که با نوع تربیت بد مادرش ومراقبت های زیاد مادرش دچار این بیماری میشه واینقد در همه زمینه های زندگیش اثر میذاره که دراخر باعث

- بیشتر
علی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶

من پارسال تقریبا روزانه چندین ساعت درگیر افکار وسواسی بودم اما الان خدا رو شکر تا حد خیلی زیادی درمان شدم و این افکار به کمتر از روزانه 20 دقیقه رسیده چند تمرین 1_وسواستان را روی کاغذ یا گوشی بنویسید 2_دلایل احمقانه بودن

- بیشتر
ایمان
۱۳۹۸/۱۲/۰۴

خیلی خوب بود ممنونم....باعث شد که بتونم خودم رو بیشتر بشناسم

Houshyaran
۱۳۹۷/۱۱/۰۸

متاسفم برای پول هر چند اندکی که برای این کتاب هزینه کردم. به گمانم چند روزه این کتاب را مرقوم فرموده اند. با غلطهای انشایی بسیار و بدون ویرایش! خیلی مبتنی بر پایه‌های علمی نیست و همه‌اش نقل قول و

- بیشتر
Mahdi
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

راهکارهای انتهای کتاب خوب و کاربردی بودند

marigold
۱۳۹۶/۰۱/۲۵

دوستان اگه میخاید کتاب رو بیشتر درک کنید فیلم black swan رو ببینید دختری که با مراقبت ها ومحافظه کاری های افراطی مادرش به این بیماری دچار میشه .وبعدا اینقدر توی کارش وسواس به خرج میده که بیماریش عود میکنه و

- بیشتر
moslem
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

کتاب عالی بود خیلی به من کمک کرد

mojtaba.rns
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

در این کتاب نویسنده حالات وسواس را توصیف می‌کند و در مورد انواع وسواس توضیح می‌دهد.اگر به دنبال کتابی کاربردی هستید که به شما در درمان وسواس کمک کند این کتاب مناسب نیست.

*Heidary.3.#
۱۳۹۵/۰۷/۲۶

خوب بود

حسین محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۰۲

بسیارخشک وغیرکارشناسانه تالیف شده بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
فرد وسواسی به شدت رفتار، گفتار، کردار و افکار خود را همواره تحت کنترل و بررسی قرار می‌دهد که مبادا خطایی و یا حرکتی نسنجیده مرتکب شود که سبب آزردگی و آسیب رساندن به نزدیکان و دیگران شده و یا حمل بر هتک حرمت نسبت به اعتقادات و یا مقدسات افراد گردد و موجبات رسوایی و آلودگی را فراهم سازد.
paria
یکی از دلایل مهم وسواس فکری این است که محتوای آن دارای این ماهیت است که فرد مبتلا را دچار اضطراب یا حتی گناه زیادی می‌کند.
paria
بیمار اغلب خود را مکرراً مورد استنطاق قرار می‌دهد مبنی بر اینکه آیا کارنامه و عملکردی که در گذشته و یا در زمان حال انجام داده و می‌دهد و یا خواهد داد صحیح بوده و یا غلط؟
paria
ریشه وسواس در اضطراب نهفته است که در دو حالت، فکری و عملی به صورت افراط و نامتعارف به عنوان یک بیماری روانی محسوب می‌شود. زیرا وسواس ناشی از اختلالات اضطرابی مبتنی بر زیست شناختی می‌باشد. بیماری وسواس از دو جنبه یعنی وراثتی و اکتسابی قابل تحقیق و بررسی است. ناراحتی وسواس در سنین مختلف از جمله کودکی، بزرگسالی و کهن‌سالی جلوه‌گر می‌شود. هرگونه رفتار، گفتار، تفکر، عقیده و تصوراتی که غالباً توهم‌زا و غیر منطقی و غیر عقلانی است، ناخودآگاه به صورت مکرر، قالبی و پایدار رخ می‌نمایاند، وسواس شناخته می‌شود. بیماری وسواس که ضمن سلب آزادی و اراده فرد مبتلابه، موجبات آزار و اذیت او را نیز فراهم می‌سازد، به گونه‌ای که او را بر خلاف اراده، خواسته و منطق خود وادار به انجام کاری می‌کند.
کاربر ۷۶۹۰۵۶۰

حجم

۱۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۱۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان