دانلود و خرید کتاب آینده انسان میچیو کاکو ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آینده انسان اثر میچیو کاکو

کتاب آینده انسان

نویسنده:میچیو کاکو
امتیاز:
۴.۴از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آینده انسان

کتاب آینده‌ انسان نوشته میچیو کاکو پاسخی به این پرسش است که اگر زمین دیگر زیستگاه مطلوب ما نباشد چه باید بکنیم. آینده انسان کتابی دیگر از مجموعه قلمرو علم انتشارات مازیار است. این کتاب را جمیل آریایی ترجمه کرده است.

درباره کتاب

 میچیو کاکو کتاب آینده انسان را با یک واقعه‌ باستانی که انسان را تا مرز نابودی کشاند آغاز می‌کند؛ حدود هفتاد و پنج هزار سال پیش کم‌مانده بود نوع بشر منقرض شود، آتشفشان توبا در اندونزی با فورانی انفجارگونه حجم عظیمی از خاکستر و دوده‌ را وارد جو زمین کرد. بسیاری از انسان‌ها بر اثر گاز و خاکستر خفه شدند و زمستان آتشفشانی که از پی فوران آمد، بسیاری دیگر را از پا درآورد. برآورد می‌شود شاید حدود دو هزار نفر از این بلای طبیعی جان به در برده باشند. حال در نظر بگیرید انسان با چه مخاطرات دیگری روبرو خواهد بود، ممکن است سیارکی به زمین برخورد کند یا تغییرات اقلیمی شانس بقای انسان را از بین ببرد.

تاریخ آدمی نشان می دهد که او تلاش می کند تا با هر ترفندی که شده نسل خود را در برابر حوادث طبیعی، چون زلزله ها و آتشفشان‌های بالقوه ویرانگر، اثرهای گلخانه ای و... حفظ کند. دست آخر،خواسته یا ناخواسته خورشید ستاره‌ای است که پس از گذشت نزدیک به چهار میلیارد سال به ابر غولی تبدیل می شود و شعله های سوزانش مدار زمین را فرا می گیرد و هر جنبده ای را روی زمین خاکستر خواهد کرد. استیون هاوکینگ می گوید تنها شانس نجات ما در بلند مدت این است که در سیاره زمین پنهان نمانیم و خود را به فضا برسانیم.

میچیو کاکو هم راه نجات نوع بشر را فتح سیارات دیگر می‌داند، او ابتدا تاریخچه‌ مختصری از تکامل علم موشک را بررسی می‌کند، سپس با مرور رقابت فضایی دوران جنگ سرد و فتح ماه، راهی را ترسیم می‌کند که انسان باید در آینده برای گسترش تمدن خود در فضا دنبال کند. موشک‌های آینده، ساخت پیشرانه‌ها‌ی عظیم، منابع انرژی برای حرکت با سرعت نور و کشتی‌های فضایی که ابعاد کهکشانی را طی می‌کنند موانع بسیاری را پیش پای انسان و گسترش تمدن در فضا قرار داده‌اند. اما کاکو راه‌حل‌های گوناگونی را پیشنهاد می‌دهد.

 برای سفر از سیاره‌ی مبدأ به سیاره یا منظومه‌ی دیگر، می‌بایست به دستاوردهای مشخصی در علم فیزیک نائل شد. به نظر کاکو ما هنوز به سطح اول تقسیم‌بندی تمدنی کارداشف نرسیده‌ایم. از آن‌جا که تمدن‌های هوشمند با میزان انرژی تولیدی‌شان در تقسیم‌بندی کارداشف دسته‌بندی می‌شوند، ما نیز باید برای فرار از سیاره‌ رو به زوال‌مان کارهای زیادی انجام دهیم. مثلاً در ابتدا باید بتوانیم انرژی مورد نیازمان را با به کنترل درآوردن ستاره‌ منظومه‌ خودمان یعنی خورشید تأمین کنیم، بعد جلوی پیر شدن و مرگ و میر را بگیریم و با استفاده از تکنولوژی، بدن‌های نامیرا بسازیم. حالا وقت آن رسیده که به جست‌و‌جوی یک سیاره‌ی جدید برویم که پایگاه ما برای رسیدن به دیگر نقاط کهکشان باشد و پس از آن بتوانیم به فراسوی کهکشان راه شیری برویم.

کتاب آینده انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که به مطالعه کتاب‌های علمی و پیشبینی‌های زندگی آینده انسان علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میچیو کاکو

میچیو کاکو، استاد فیزی نظری دانشگاه سیتی در شهر نیویورک، و نویسنده کتاب های پر فروشی چون آینده ذهن،فیزیک آینده،و فیزیک ناممکن ها جهان های موازی است که تحت عنوان مجموعه قلمرو علم چاپ می‌شوند.

بخشی از کتاب آینده انسان

فون براون میگفت که هیچگاه در ریاضی خوب نبوده است اما انگیزه او برای درک علم موشک سبب شد تا در کالکولوس، قوانین نیوتون، و مکانیک سفرهای فضایی مهارت پیدا کند. یک بار به استادش میگوید: «برنامه‌ریزی می‌کنم که به کره ماه سفر کنم.» دانشجوی تحصیلات تکمیلی فیزیک شد و در سال ۱۹۳۴ دکترا گرفت. اما بیشتر وقت خود را در انجمن آماتوری موشک برلین گذراند، سازمانی که در آن از قطعات دست دوم استفاده می‌کردند و در زمینی به وسعت سیصد هکتار در بیرون شهر موشک می‌ساختند و آنها را آزمایش می‌کردند. همان سال، انجمن با کامیابی موشکی را امتحان کرد که 2/3 کیلومتر در هوا اوج گرفت. 

معرفی نویسنده
عکس میچیو کاکو
میچیو کاکو
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

میچیو کاکو فیزیکدان نظری شناخته‌شده، مروج علم و نویسنده‌ی ژاپنی‌تبار آمریکایی است. او یکی از نظریه‌پردازان بزرگ معاصر و از طرفداران محیط زیست است. کاکو علاوه‌بر نگارش کتاب‌های پرطرفدار در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعدد و نیز فیلم‌های مستند حضور داشته است.

نظرات کاربران

ایوب
۱۴۰۰/۰۸/۰۱

با سلام به دوستان کتابخوان، لطفا برای نشر کتب علمی بصورت پی دی اف حتما اعتراض کنید و نخریدشان تا epub کنند!!!!!

جعفر قلندری
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

شخصا از این کتاب استقبال میکنم برای بیشتر کردن خوانندگان بصورت پی دی اف و ارزان در اختیار مشتری قرار دهید. متشکرم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان