دانلود و خرید کتاب سوشیانت علی‌اصغر مصطفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوشیانت اثر علی‌اصغر مصطفوی

کتاب سوشیانت

معرفی کتاب سوشیانت

کتاب الکترونیکی «سوشیانت» نوشتهٔ علی‌اصغر مصطفوی در انتشارات امید سخن به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید.

در بیشتر ادیان بزرگ جهان، مسئلهٔ رهاننده و نجات‌بخش، از اهمیت خاصی، برخوردار است. به‌واسطۀ همین است که هر یک از مبلغان و پیروان ادیان مورد نظر، بر سر اثبات و درستی و حقانیت موعود خود سخنان بی‌شماری گفته و نوشته‌اند که بسیار خواندنی و گاه شیرین و جذاب است و برای کسانی که در تاریخ ادیان به تتبع می‌پردازند، دانستن آن لازم می‌نماید.

در دین مزدیسنا هم از آینده‌ای امیدبخش گفت‌وگو می‌شود، جامعه‌ای متحد و یک‌پارچه و به تمام معنی الهی که قوانین حاکم بر آن، قوانین خداوند است؛ نه نهادهای وضع شده به دست آدمیان خطاپذیر. قانونی که توسط مردی خدایی که از سوی وی برای گسترش عدالت مورد نظر خداوندگار گسیل خواهد شد و رهبری واقعی جوامع را بدست خواهد گرفت.

انسان با ذهن شدیداً فلسفه‌گرای خود چرخهٔ دایمی طبیعت را تجلی قانونی کیهانی می‌دید که بر تمام شئون زندگی حاکم است، قانونی که به زشت‌کاری و شقاوت پایان می‌دهد و نیکورزی را ارج می‌نهد. او از مشاهدات خود به این نتیجه می‌رسید که روزگارانی پیش، در عصری زرین و سرشار از نیکی به سر می‌برده است. دورانی سراسر خوشی وآسایش هم چون بهار و بی گمان بود که عاقبت در گذر از چرخهٔ بزرگ زمان، به همان دوران طلایی واصل خواهد شد. از آنجا که قدیمی‌ترین جای طرح مسئله، کتاب‌های دینی است، تجلیات این اندیشه را در مکتب‌های فلسفی و اجتماعی باید برداشتی دوم از این تفکر دینی دانست.

درباره کتاب سوشیانت

زندگانی بشر هیچ زمان آسان وبی دغدغه نیست: سیل و زلزله، پیری و بیماری، گرسنگی و تشنگی، جاه طلبی و زیاده‌خواهی و بالأخره نیازهای بغرنج عاطفی، همه و همه در کنار دل‌مشغولی‌های فلسفی و دینی، سبب شده‌اند تا در یک کلام، حیات خاکی به عرصهٔ پیکار تبدیل شود: پیکاری برای بقا و دستیابی به آسایش توأمانِ جسمی و روانی.

ناگفته پیداست که این همه در جای خود، بر اندیشه‌ورزی نوع بشر بی‌تأثیر نبوده است و نمی‌توانسته باشد. اما انسان باستانی در عین همهٔ این دشواری ها و مصایب، شاهد دَوَران وچرخشِ طبیعت در هیأت روز و شب، یا بهار و خزان، یا زوال و نوزایی ماه نیز بود و از این رویدادهای شگرفِ طبیعی نتیجه می‌گرفت که رنج‌ها هم چون تاریکی وحشت‌افزای شب یا سرمای کشندهٔ زمستان دوامی ندارند و عاقبت به روشنایی و شادکامی و گرمی می‌رسند.

در اینجا سخن از فرد و آرامش فردی نیست بلکه از کل هستی و تمامی نوع بشر و آیندۀ زیبای اوست که متعلق به همه است. در این اندیشه، آینده کاملاً روشن است. جهان به کام ستم‌دیدگان و رنج‌کشیدگان و پاکان و پارسایان است، آنانی هم که در گیتی دچار آلودگی گشته‌اند پاک و پارسا خواهند گشت. چنین است که این اندیشه در ادیان بعدی، رنگی الهی و آسمانی می‌یابد و ورای تفکرات بشری و برتر از مقیاس‌های مادی و شخصی و خاکی می‌گردد.

کتاب سوشیانت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که علاقه‌مند هستند دربارهٔ ادیان و مفهوم موعود مطالعه کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سوشیانت

اوستای بزرگ که نیاکان ما در دست داشته‌اند مجموعه‌ای بوده از علوم و دانش، مانند: پزشکی، ستاره‌شناسی، فلسفه، تاریخ، داستان، رسوم و عادات اجتماعی و دینی – که هر یک از موضوعهای یاد شده دارای فصول مختلفی بوده است.

بدبختانه از آن مجموعه عظیم که در واقع یک دایرةالمعارف کامل دانش ایرانی شمرده می‌شد، جز چند قطعه پراکنده و پریشان، چیزی بر جای نمانده است. اوستای روزگار ساسانیان دارای ۲۱ نسک یا کتاب بوده که مجموعاً دارای هزار بخش یا فصل بوده است. متن اوستای بزرگ سیصد و چهل و پنج هزار و هفتصد (۳۴۵۷۰۰) کلمه اوستایی و تفسیر آن به پهلوی که در زمان ساسانیان بر آن نوشته شده بود، دو میلیون و نود و چهار هزار و دویست (۲۰۹۴۲۰۰) کلمه برآورد شده است. – متن اوستایی که در حال حاضر موجود است، فقط دارای هشتاد و سه هزار (۸۳۰۰۰) کلمه است. بنابراین، چهار یک اوستای زمان ساسانیان بدست ما رسیده مابقی در استیلای اعراب و یورش مغول از دست رفته است. در اینجا باید یادآور شویم که قسمت اعظم این نامه ارزشمند، قبلاً هم یک بار در تاخت و تاز اسکندر دچار نابودی شده بود اما پس از جانشینان اسکندر و در زمان اشکانیان و سپس در عصر ساسانیان دیگرباره مرتب گردید و اوستای هزار فصلی عصر ساسانیان را، بوجود آورد که آن‌هم، چنان‌که اشاره شد، دستخوش تعصب یورشگران بعدی شد. بخاطر پریشانی اوستا و دیگر متن‌های دینی که از عهد باستان باقی مانده سبب گردیده که هیچ یک از مسایل دینی بطور کامل در یک جا بیان نشود. به همین خاطر امروزه باید آنچه را که در موضوع مخصوصی مورد نظر است، از گوشه و کنار استخراج کرد و نواقص آن موضوعات را از طریق منابع دیگر برطرف نمود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان