دانلود و خرید کتاب #بدون_فیلتر؛ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد سارا فرایر ترجمه رسول فیروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب #بدون_فیلتر؛ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد اثر سارا فرایر

کتاب #بدون_فیلتر؛ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد

معرفی کتاب #بدون_فیلتر؛ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد

کتاب #بدون_فیلتر؛ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد نوشتهٔ سارا فرایر به تاریخچهٔ اینستاگرام و اتفاقات پشت پردهٔ آن می‌پردازد و دلایل پیوستن آن به فیسبوک را با اسنادی که دارد توضیح می‌دهد. این کتاب با ترجمهٔ تهمینه نصراللهی نصرآباد و رسول فیروزی در نشر مون به چاپ رسیده است.

درباره #بدون_فیلتر؛ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد

نویسنده در مقدمهٔ کتابش می‌گوید: 

این کتاب کوششی است برای نشان دادن آنچه در اینستاگرام رخ داد. انتشار این اثر بدون مشارکت صدها نفرازجمله کارکنان فعلی و قبلی اینستاگرام، همهٔ عواملی که از این نرم‌افزار کسب معاش کرده‌اند و حتی رقبای اینستاگرامکه داوطلبانه، زمان و اطلاعاتشان را برای نخستین بار در اختیار یک روزنامه‌نگار قرار دادند، ممکن نبود. در سال‌های اخیر من با بنیان‌گذاران اینستاگرام هم، چه انفرادی و چه گروهی، گفت‌وگوهایی داشته‌ام. شرکت فیس‌بوک حتی بعد از کناره‌گیری بنیان‌گذاران اصلی اینستاگرام، این فرصت را برایم فراهم کرد تا ده‌ها نشست و مصاحبه با کارکنان و مدیران فعلی آن، ازجمله مدیر فعلی اینستاگرام داشته باشم.

به‌رغم تنش‌های موجود بین بنیان‌گذاران اصلی اینستاگرام و خریدار جدیدش و نیز نوشته‌های انتقادی که من در خبرگزاری بلومبرگ دربارهٔ فیس‌بوک منتشر کرده بودم، همه معتقد بودند مطالب مندرج در این کتاب باید تا حد امکان دقیق باشد. مواقعی که برخی منابع و رابط‌ها سعی می‌کردند بین من و اعضای شرکت یا بنیان‌گذاران اینستاگرام ارتباط برقرار کنند و برایم وقت مصاحبه بگیرند، بااینکه هم بنیان‌گذاران و هم مدیران شرکت می‌دانستند که گفته‌هایشان تأثیری در محتوای نهایی کتاب نخواهد داشت، هرگز این فرصت را از من دریغ نکردند. برای این تصمیم نیز از ایشان سپاسگزارم.

کتاب #بدون_فیلتر؛ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که مایل هستند دربارهٔ داستان‌های پشت پردهٔ اینستاگرام بیشتر بدانند، جذاب خواهد بود.

بخشی از کتاب #بدون_فیلتر؛ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد

امروزه نرم‌افزار اینستاگرام به ماشین سلبریتی‌سازی تبدیل شده که جهان نظیرش را ندیده بود. به‌گفتهٔ شرکت تحلیل اینفلوئنسری داوتِیل، بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از کاربران اینستاگرام بیشتر از ۵۰ هزار فالوئر دارند و از همین راه و ارسال پست برای برندها کسب معاش می‌کنند. کمتر از یک صدم درصد از کاربران اینستاگرام هم بیش از یک میلیون فالوئر دارند. در مقیاس گستردهٔ اینستاگرام، ۰.۰۰۶۰۳ درصد یعنی چیزی بیش از ۶ میلیون سلبریتی اینستاگرامی که اکثر آن‌ها از طریق همین برنامه به شهرت رسیده‌اند. برای درک بهتر این مقیاس، به این فکر کنید که تعداد فالوئرهای میلیون‌ها کاربر و برند در اینستاگرام، از فالوئرهای نشریهٔ نیویورک تایمز هم بیشتر است. بازاریابی و تبلیغات از طریق این افراد که اساساً صاحب شرکت‌های رسانه‌ای در زمینه‌هایی مثل چشیدن، داستان‌سرایی و سرگرمی هستند، به صنعتی چند میلیارد دلاری تبدیل شده است.

موجی از این فعالیت‌ها به درون جامعهٔ ما سرازیر شده و چه از اینستاگرام استفاده بکنیم و چه نکنیم، همهٔ ما را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. کسب‌وکارهایی که نیازمند توجه ما هستنداز هتل‌ها و رستوران‌ها گرفته تا برندهای بزرگ مصرفی نحوهٔ طراحی فضاها و استراتژی‌های بازاریابی محصولاتشان را به‌نحوی تغییر داده‌اند که با ارتباطات دیداری جدید همخوانی بیشتری یابد و برای عکس گرفتن و انتشار در اینستاگرام مناسب‌تر باشد. با نگاهی به نحوهٔ طراحی فضاها و محصولات تجاری و حتی منازل، می‌توان تأثیر اینستاگرام را به‌وضوح مشاهده کرد، وضوحی که هیچ‌گاه در تأثیر فیس‌بوک یا توییتر به چشم نمی‌خورَد.

به‌عنوان مثال، در سان‌فرانسیسکو، در محیطی که این کتاب آنجا نوشته شد، کتاب‌های داخل کتابخانه نه برحسب عنوان کتاب یا نام نویسنده، بلکه برحسب رنگ جلد کتاب مرتب شده است: معنای این تصمیم را زمانی می‌توانیم بفهمیم که ارجحیت زیبایی‌شناسی اینستاگرامی را بر استانداردهای حوزهٔ کتابداری درک کنیم. چند سال قبل، یک همبرگرفروشی به نام بلک‌تَپ در منهتن آمریکا باز شده بود و میلک‌شِیک‌های خلاقانه‌ای درست می‌کرد که تکه‌های کیک در آن معلق بود. تا ماه‌ها مردم برای خرید از آنجا صف می‌کشیدند. بااینکه مشتری‌ها اغلب حتی دسرشان را تمام نمی‌کردند، اما حس می‌کردند باید از آن عکس بگیرند. در ژاپن، این جنبش طراحی اینستاگرامی، اینستا ــ بایه (インスタ映え) نامیده می‌شود. هرچه یک چیز اینستا ــ بایه‌تر باشد، از نظر اجتماعی و تجاری شانس موفقیت بالاتری دارد؛ خواه لباس باشد، خواه ساندویچ.

نظرات کاربران

Parvane
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

لطفاّ این کتاب رو در طاقچه بی‌نهایت بذارید.

Zahra Goleyj
۱۴۰۱/۰۵/۲۳

چند روز پیش ۴۴ تومان بود امروز ۲۳ مرداد۱۴۰۱ چطوری یهو شد ۹۴تومن؟!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۴۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۴,۵۰۰
تومان