دانلود و خرید کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول) علینقی مشایخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول) اثر علینقی مشایخی

کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول)

معرفی کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول)

کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول) نوشته علینقی مشایخی است. کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول) را انتشارات آریانا قلم منتشر کرده است.

درباره کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول)

دست یابی به مهارت تفکرسیستمی راه‌های متفاوت و متعددی دارد و هریک از نویسندگان و متخصصان متمرکز روی این مفهوم تلاش کرده‌اند تا راه و روش مناسب از دید خود را تشریح کنند. در میان این روش‌ها، دانش پویایی‌شناسی سیستم با بهره‌گیری از زبان ریاضی و قابلیت مدل‌سازی پدیده‌های پیچیده در دنیای کسب و کار و تصمیم‌گیری اقبال فراوانی پیدا کرده است. این دانش، که پیشینۀ آن به دهۀ ۱۹۵۰و تلاش‌های پژوهشگران و محققان دانشگاه ام‌آی‌تی بازمی‌گردد، با مدل‌سازی پدیده‌های دنیای واقعی در قالب نمودارهای علت و معلولی و شبیه‌سازی کنش و واکنش‌های گوناگون سیستم، امکان هدایت مدل به سوی حصول نتیجۀ مطلوبتر را فراهم می‌آورد. بدین ترتیب، تصمیم‌گیرندگان با فهم و فراگیری دانش پویایی‌شناسی سیستم‌ها می‌توانند نتایج تصمیم‌ها و سیاست‌های مختلف را ارزیابی کنند و با اجتناب از گیر افتادن در مخمصۀ تصمیم‌های نادرست، سیاست‌های کارآمدتر و بهینه‌تری به اجرا درآورند.

این کتاب بر شرح مبانی تفکر سیستمی و کاربرد عمومی آن متمرکز است. استفاده‌‏کنندگان از این کتاب بیشتر با اصول تفکر سیستمی و استفاده از آن در تحلیل کیفی مسائل و رویدادهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، و مدیریتی آشنا می‌‏شوند. کتاب حتی‌‏الامکان وارد جنبه‏‌های تکنیکی و ریاضی و مدل‏‌سازی سیستم‏‌ها نمی‏‌شود.

خواندن کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پویایی‌ شناسی سیستم ها (جلد اول)

در نگرش پویا، برعکس نگرش ایستا، وقایع و رخدادها کانون توجه نیستند، بلکه روندهایی مورد توجه‌اند که رخدادها می‌توانند نمودی از آن روندها در مقطع زمانی خاصی باشند. به عنوان مثال اگر شورشی در یک مقطع خاص زمانی مورد توجه باشد، در نگرش پویا به روند بروز شورش‌های مشابه در طی زمان و تغییرات در علل و عوامل آنها اندیشیده می‌شود. یا چنانچه گزارشات مالی نشان دهد که یک بنگاه اقتصادی در یک ماه یا سال خاصی ضرر داده است، در نگرش پویا، روند سوددهی یا زیاندهی آن بنگاه در طی زمان از چند دوره یا چند سال گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عنوان مثالی دیگر، قیمت مسکن در یک سال خاص و افزایش یا کاهش آن قیمت نسبت به سال قبل را در نظر بگیرید. در نگرش ایستا قیمت مسکن در آن سال موردنظر و علل آن در آن مقطع زمانی خاص مورد توجه قرار میگیرد. به عنوان مثال ممکن است کمبود واحدهای مسکونی نسبت به تقاضا در آن سال علت افزایش قیمت مسکن قلمداد شود. در نگرش پویا، تغییر در قیمت مسکن در چندین سال گذشته و تغییرات در علل و عوامل آن مورد توجه و تحلیل قرار می‌گیرد. کاهش یا افزایش قیمت در یک سال خاص به عنوان رخدادی که بر روند یا الگوی تغییر در طول زمان قرار دارد نگریسته میشود. در نگرش پویا کمبود عرضۀ مسکن نسبت به تقاضا در یک مقطع زمانی ممکن است به فزونی عرضه نسبت به تقاضا در دوره‌های گذشته و کاهش ساخت و ساز درنتیجۀ فزونی تقاضا به عرضه در این سال مرتبط شود و برای آینده نیز، کمبود عرضه در وضعیت فعلی و افزایش قیمت مسکن موجب افزایش ساخت و ساز شده ممکن است در آینده عرضه را بر تقاضا فزونی بخشد. در این فصل در مورد نگرش پویا توضیحات بیشتری داده می‌شود. ابتدا، پویایی به عنوان ویژگی جهان ما تشریح می‌شود. سپس چگونگی نمایش پویایی پدیده‌ها معرفی می‌شود. بالاخره درک علل پویایی به عنوان پیش نیاز کنترل و هدایت آن مطرح می‌شود. در پایان فصل چارچوب کتاب معرفی می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان