دانلود و خرید کتاب آموزش منطق به زبان ساده سیدمسعود طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش منطق به زبان ساده اثر سیدمسعود طاهری

کتاب آموزش منطق به زبان ساده

انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:
۲.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آموزش منطق به زبان ساده

کتاب آموزش منطق به زبان ساده نوشتهٔ سید مسعود طاهری در ۱۰۲ صفحه به شکلی خلاصه و فهرست‌وار به شرح نکات کلی و مهم علم منطق می‌‌پردازد. این کتاب در نشر گنجور چاپ شده است.

درباره کتاب آموزش منطق به زبان ساده

منطق دانش شناسایی و ارائه روش درست اندیشیدن (تعریف کردن و استدلال کردن) است واژه منطق در زبان عربی به معنای سخن گفتن است ولی دقیقا معلوم نیست از چه زمانی معادل یونانی این واژه را برای مجموعه قوانین به کار برده‌اند. در گذشته منطق صرفا شاخه ای از فلسفه شمرده می شد ولی از میانه سده سیزدهم در ریاضیات و در دهه های واپسین در علوم رایانه و از دهه ۱۳۶۰ در علوم شناختی نیز به آن می¬پردازند. منطق از نطق و به معنای گویش و گفتار است که شخص برای تفهیم مخاطب خود وی را با ادله گفتاری تحت تاثیر قرار می دهد و نیز خود شخص که حاضر به شنیدن گفته های مخاطب خود باشد او یک شخص (منطقی ) می¬باشد.

آله قانونه تعصم مراعاتها الذهن عن خطا فی الفکر

ابزاری است که مراعات کردن آن ذهن را از خطا در تفکر باز می دارد.

فایده علم منطق این است که وجود آن ذهن را از خطا در تفکر مصون نگه می‌دارد.

کتاب آموزش منطق به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب به کسانی که تمایل دارند اطلاعاتی کلی و مختصر دربارهٔ علم منطق کسب کنند یا کسانی که در آغاز راه مطالعهٔ کتاب‌های منطق هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آموزش منطق به زبان ساده

دلالت به سه دسته تقسیم می‌شود:

۱- دلالت عقلی: دلالتی است که با استدلال و تفکر بر ما معلوم می‌شود مانند دلالت دلالت دود بر آتش، دلالت جای پا بر رهگذر.

۲- دلالت طبعی: دلالتی است که در آن آثار خارجی بدنی به حالات طبیعی یا نفسانی رهنمون می‌شود، مانند دلالت سرفه بر سینه درد، سرخی چهره بر تب.

۳- دلالت وضعی: دلالتی که سبب آن قرار دادی بین مردم باشد؛ مانند دلالت چراغ قرمز بر لزوم توقف اتومبیل، دلالت لباس سیاه بر ماتم و ....

نکته: دلالتی که در منطق مورد توجه است همان دلالت لفظ بر معنی است که دلالتی وضعی است.

دلالت لفظ بر معنی به سه دسته تقسیم می‌شود:

۱-دلالت مطابقه: دلالت لفظ بر تمام معنی خود از آن جهت آن که لفظ برای آن نام‌گذاری شده است را دلالت مطابقه می‌نامند.؛ مانند کسی که درخت بگوید و مقصودش همه اجزایی درخت باشد.

۲-دلالت تضمن: دلالت لفظ بر یک جز یا همه اجزای معنی است و به این جهت تضمن نامیده می‌شود که کلیه اجزای خود را در بردارد، و چون لفظ بر معنی خود دلالت می کند، بر اجزا هم دلالت میکند مثلا وقتی گفته می‌شود ((میز شکست)) و منظور یک پایه میز باشد.

۳- دلالت التزام: یعنی دلالت لفظ بر امری خارج از معنی که از آثار و لوازم معنی است، و به همین سبب با آن همراه است مانند این که گفته می‌شود ((خانه‌ام را دزد برد)) و منظور ((اثاث خانه)) باشد یا اینکه بگویند ((علی شیر است)) و منظور از شیر معنای شجاع باشد.

در دلالت تضمن و التزام، وضع و عقل هر دو دخالت دارند.

نظرات کاربران

جعفرطیاری
۱۴۰۲/۰۴/۱۰

کسی که منطق نخونده اصلا سمت این نره صرفا یه سری اطلاعات کپی پیست شده بود اینجا

لوئیس
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

عنوان کتاب با محتوای اون تحت هیچ شرایطی ربطی به هم ندارند. برای کسی که بخواهد خواندن منطق را شروع کند و یاد بگیرد اصلا کاربردی ندارد. یکسری اطلاعات خام را برداشته و در هر صفحه جای داده به همان شکلی که

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان