دانلود و خرید کتاب رهزنان دریا نورالدین فاراح ترجمه علی اکبر عبدالرشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهزنان دریا اثر نورالدین فاراح

کتاب رهزنان دریا

انتشارات:نشر گویا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رهزنان دریا

کتاب رهزنان دریا نوشته نورالدین فاراح است که با ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی منتشر شده است. کتاب رهزنان دریا با نام اصلی نشان مرگ اشاره به جمجمعه‌ای دارد که دزدان دریایی برروی پرچم‌هایشان نصب می‌کنند اما مترجم نام کتاب را تغییر داده است.

درباره کتاب رهزنان دریا

 این کتاب مسحور کننده است. نویسنده آدم‌هایی را به خواننده معرفی می‌کند که گرفتار آشفتگی و هرج و مرج شده‌اند. این کتاب یک رئالیسم وحشت است که سومالی امروز را نشان می‌دهد. کتاب رهزنان دریا در قالب یک سیر و سفر ژورنالیستی مسائل مربوط به دوران حاکمیت وحشت «الشباب»، برادر خواندهٔ داعش، بر سومالی و شاخ آفریقا را بررسی می‌کند. الشباب، شاخه نظامی اتحادیه محاکم شرعی سومالی است که با ایجاد وحشت همواره مردم را کنترل کرده است. این کتاب روایت مردم سومالی است که اسیر گروهی بی‌رحم و تندرو هستند که کاری جز خون‌ریزی ندارد. داستانی از قلب جامعه سومالی که شرایط سخت مردم را نشان می‌دهد. 

خواندن کتاب رهزنان دریا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره نورالدین فارح

نورالدین فاراح متولد ۱۹۴۵ در "بایدوسا" واقع در بخش ایتالیایی سومالی است. نویسنده، قصهٔ کوتاه‌نویس، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و استاد علوم سیاسی دانشگاه است. او علاه بر قصه‌نویسی، پژوهشگر ارزشمندی در مطالعات سومالی نیز هست.

پدر فاراح تاجر و مادرش شاعر بود. خواهرش در سال ۲۰۱۴ در حین کار برای سازمان ملل متحد در بمباران افغانستان کشته شد. وی در حال حاضر در شهر مینیاپولیسِ مینه‌سوتا و گاه در کیپ تاون آفریقای جنوبی زندگی می‌کند. کتاب‌هایش به ۱۷ زبان دنیا ترجمه شده است. او گفته است که هدفش از نوشتن، زنده نگاه داشتن فرهنگ کشورش است.

تحصیلاتش را در کشورهای مختلف از جمله هند، انگلستان و آلمان پی گرفته است. از دهه ۱۹۷۰ سومالی را ترک و در کشورهای مختلفی از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، سوئد، سودان، هند، اوگاندا، نیجریه و آفریقای جنوبی زندگی کرده است. از وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر نام برده می‌شود. فاراح جوایز زیادی همچون جایزهٔ پریمو کاوور در ایتالیا، جایزهٔ کورت توچولسکی در سوئد، جایزهٔ لتر اولیسس در برلین، جایزهٔ ادبی سن مالو در فرانسه و جایزهٔ بین‌المللی ادبی نوستادت۶ در سال ۱۹۹۸ را برده است. بد نیست بدانیم جایزهٔ «نوستادت» یک جایزهٔ بین‌المللی دوسالانهٔ ادبی است که اهدای آن زیر نظر دانشگاه اوکلاهما در آمریکا مدیریت می‌شود و از نظر اعتبار با جایزهٔ ادبی نوبل مقایسه و گاه از آن به عنوان جایزه ادبی نوبل آمریکایی یاد می‌شود. فاراح از جمله نامزدهای دریافت جایزهٔ ادبی نوبل هم بوده است.

بخشی از کتاب رهزنان دریا

"کامبارا" موهایش را خاکستری رنگ کرده و فر زده است. هیچ شانه‌ای نمی‌تواند موهایش را صاف کند. از همان مقدار صدای کمی که تا به حال از آن پسر شنیده است، به نظر می‌رسد که هنوز صدای پسر، مردانه نشده و دورگه است. چهره‌اش هم شبیه چوپان‌هایی است که در مناطق مرکزی زندگی می‌کنند، همان جایی که منشا ناآرامی‌های سیاسی اخیر سومالی است.

الشباب، شاخه نظامی اتحادیه محاکم شرعی سومالی است که با ایجاد وحشت سعی کرده مردم شهر را تسلیم کند و به نظر می‌رسد تا حدی هم موفق شده است. زن فکر می‌کند که این پسر یکی از مزدوران الشباب و مسئول اجرای احکام است. شاید هم مسئول مصادرهٔ خانه‌ای است که قرار است او و رفقایش به آنجا بروند و از آنجا حملات خود به دشمنانشان را انجام دهند. "کامبارا" به سمت جنوب اشاره می‌کند. در حقیقت با این اشاره پسر جوان را به جهت مخالف قبله حواله می‌دهد. پسر را به جایی می‌فرستد که خیلی از شمال شرق شهر که محل زندگی او است دور باشد. 

پسر کیسهٔ سنگین‌اش را برمی‌دارد و به سمتی که زن نشان داده حرکت می‌کند. کیسه را از روی این شانه به آن شانه می‌اندازد تا خستگی‌اش را بیرون کند. با نفیری بلند از دماغش نفس می‌کشد. سعی می‌کند قوی تر از آن باشد که هست. تلاش می‌کند خودش را راحت نشان دهد، اما مشخص است که تلاشش بیهوده است. حتی دوقدم را هم به راحتی برنمی‌دارد.

بار کیسه بسیار سنگین است. دیگر یادش نیست چه دستوراتی به او داده شده است. بی‌تردید بسیار خوشحال است که برای انجام مأموریت حساسی انتخاب شده که به طور سری به او محول شده است. این اولین مأموریت محوله به اوست. سعی خواهد کرد و هر کاری را انجام خواهد داد تا فرماندهٔ گروه را راضی کند. او حالا عضو واقعی و مورد اطمینان گروه است. با به یاد آوردن این موضوع شادی و خنده چهره‌اش را فرا می‌گیرد و نیروی تازه‌ای پیدا می‌کند

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۳۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
تومان