دانلود و خرید کتاب خجالت نکش، خجالت رو بکش زهره صالح‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خجالت نکش، خجالت رو بکش اثر زهره صالح‌پور

کتاب خجالت نکش، خجالت رو بکش

معرفی کتاب خجالت نکش، خجالت رو بکش

 کتاب خجالت نکش، خجالت رو بکش نوشته زهره صالح‌پور کتابی درباره مهندسی افکار منطقی و عاطفی، دریافت آرامش مادی و معنوی است.

 درباره کتاب خجالت نکش، خجالت رو بکش

یک آدم چطور خجالتی می‌شود؟ چرا جرئت نه گفتن ندارد؟ چرا خودش را از همه پایین‌تر می‌بیند؟ چرا وظیفه خودش می‌داند که فقط او باید به بقیه احترام بگذارد؟ چرا باید مورد توهین و آزار روحی دیگران قرار بگیر؟! حاضر به شما و عزیزانتان کمک می‌کند تا ازطریق راهکارهای گفته شده، بر مشکل نداشتن اعتمادبه‌نفس و رفع خجولی خود غلبه کنید تا پر قدر و با اقتدار در میان جامعه و دوستان خود بدرخشید.

همه گفته‌ها و نکته‌های این کتاب را نویسنده در بین افراد مختلف لمس کرده و شاهد بوه است که بیشتر افراد چرا و چگونه دچار کمبود اعتمادبه‌نفس می‌شوند. مهم‌ترین بحث کتاب این است که نبود اعتمادبه‌نفس ریشه در خانواده و رفتار والدین با فرزندان دارد.

خواندن کتاب خجالت نکش، خجالت رو بکش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران کتاب‌های موفقیت و رشد فردی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب خجالت نکش، خجالت رو بکش

نداشتن اعتمادبه‌نفس را می‌توانیم در ناتوانی در توانمندی‌ها و ارتباط‌های فردی در اجتماع تعریف کنیم. مثلا فرد با وجود توانایی که دارد، از انجام مواجه‌شدن با آنها امتناع کرده و نسبت به انجام آنها کوتاهی می‌کند.

برای مثال جوانی با وجود تمام توانمندی در رشته ورزشی خاص، از درخشیدن در باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی سر باز می‌زند. یا زن جوانی در برخورد با اقوام همسر با وجود تحصیلات و سواد کافی، توان برخورد رفتار درست و مناسب با خود و خانواده همسر را ندارد.

اگر شخصی نتواند در مقابل درخواستی نه بگوید، یعنی اعتمادبه‌نفس ندارد. اگر مهارت کاری را دارد ولی روی انجام آن را ندارد، یعنی اعتمادبه‌نفس ندارد. یا اینکه پولی به کسی قرض داده و خجالت می‌کشد پولش را پس بگیرد یعنی اعتمادبه‌نفس ندارد.

کارمندی توانایی لازم در انجام کار مهمی در اداره را دارد ولی نمی‌تواند خودش را به رئیس اداره ابراز کند و بگوید من این کار را انجام دادم و این توانمندی را دارم و بابتش باید حقوق بیشتری از اداره دریافت کنم اما به دلیل ترس از اخراج‌شدن نمی‌گوید، یعنی اعتمادبه‌نفس ندارد.

پسر جوانی مدت‌هاست به دختر جوانی دل داده، ولی به دلیل ترس از اینکه دختر با درخواست او مخالفت کند از ابراز علاقه به دختر مورد علاقه خود سر باز می‌زند و این به مرور زمان یعنی افسردگی شکست روحی و عاطفی که خود به دلیل ناتوانی در حل این مسئله است، در این جوان بروز می‌کند و به مرور این شخص از جامعه منزوی می‌شود و خود را در انزوا قرار می‌دهد.

ریشه همه این علت‌ها و ناتوانی‌ها برمی‌گردد به خانواده؛ زیرا همه ما می‌دانیم شخصیت کودک تا هفت‌سالگی در خانواده شکل می‌گیرد و تمام رفتارها و واکنش‌هایی که از او در سنین بالاتر بروز می‌کند نشئت‌گرفته از پدر و مادر و اطرافیان نزدیک به او است و گاهی می‌بینیم که در برخی از این کودکان حتی اعتمادبه‌نفس کاذب هم وجود دارد که این امر ریشه در رفتار اولیه خانواده دارد که زیان آن کمتر از عدم اعتمادبه‌نفس نیست.

در اینجا می‌توانیم بگوییم که عدم اعتمادبه‌نفس در واقع نوعی از کم‌رویی است که تمام مشکلات و دردسرهای مشابه را برای فرد ایجاد می‌کند.

علل و عوامل ازبین‌رفتن اعتمادبه‌نفس

۱- نقش والدین؛

۲- نقش دبیران (مدیر و ناظم مدرسه)؛

۳- نقش دوستان، همسالان و هم‌کلاسی‌ها؛

۴- برادر و خواهر بزرگ‌تر.

در بالا گفته بودیم رفتار افراد در کودکی اول در خانواده شکل می‌گیرد و البته از پدر و مادر. برای مثال: کودک می‌خواهد قصه‌ای برای مادر تعریف کند، ولی مادر به اندازه کافی به فرزند زمان بازگوکردن قصه خود را نمی‌دهد تا با فرصت کافی با زبان شیرین کودکانه قصه خود را برای مادر تعریف کند. در این حال کودک به خاطر عجله دچار استرس می‌شود.

گاهی می‌بینیم که والدین به حرف یا قصه کودک می‌خندند و کودک مورد تمسخر قرار می‌گیرد. یا مثال دیگر کودکی دوست دارد لباس یا کفش خودش را خود بپوشد یا انتخاب کند یا بند کفش را می‌گوید من ببندم، ولی والدین به دلیل عجله‌ای که همیشه دارند، به کودک این اجازه را نمی‌دهند و حتی ممکن است جملات نامناسبی به کار ببرند؛ برای مثال «عجله کن دیر شده، تو عرضه نداری یک کاری را درست انجامش بدی» که باز هم موجب استرس می‌شود. به مرور این کودک ما بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و به این باور می‌رسد که واقعا نمی‌تواند از پس هیچ کاری بربیاید و این می‌شود که گوشه‌گیر می‌شود و اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهد و این مسئله در زندگی کودک ریشه می‌دواند.

نظرات کاربران

محمدجواد مقدم
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

امکانش هست در بی نهایت قرار بدید؟

بیتا
۱۴۰۱/۰۲/۲۱

کتاب فقط دو فصله و یه عالمه جمله از کتابای روانشناسی پشت سر هم نوشته شدن، یعنی کمکی به اعتماد به نفس من که نکرد. تمرینی هم توش نداره. من نمونه کتاب رو خوندم فک کردم مقدمه ی کتابه و

- بیشتر
sara.kh
۱۴۰۱/۰۲/۲۶

یک‌ کتاب جامع‌ برای تقویت اعتماد به نفس .با خواندن این کتاب اصلا نیازی به خواندن کتاب های دیگر اعتماد به نفس نیست که یک حرف راچندین بار تکرار میکنند و آخرش هم تاثیری خاصی ایجاد نمیکند. این‌کتاب در فصل

- بیشتر
حمیدرضا
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

کتاب در باب افزایش اعتماد به نفس بسیار کاربردی و کمک کننده هستش،و اگر میخواهید در مسیر افزایش اعتماد به نفس گام بردارید،مطالعه این کتاب رو پیشنهاد میکنم.

لیلا یوسفی
۱۴۰۰/۰۷/۲۷

کتاب فوق العاده ای بشما حتما توصیه میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
ما انسان‌ها همیشه تبدیل به آن چیزی می‌شویم که باور داریم.
حمیدرضا
برای اینکه به خواسته‌های خود برسیم، باید اول با شکست‌ها روبه‌رو شویم
حمیدرضا
«چیزی که مرا نکشد، قوی‌ترم می‌کند
sara.kh
ابن‌سینا می‌گوید: شجاعت در زور نیست، بلکه در خودباوری است.
حمیدرضا
تو خاص‌ترین موجود منحصربه‌فردی هستی که خداوند خلق کرده، تو فقط خودت هستی. وقتی به قدرت خداوند عمل لقاح در رحم مادر شکل می‌گرفت، تو از میان میلیون‌ها اسپرم انتخاب و برای تشکیل جنین به رحم مادر هدایت شدی. پس ارزش خود را بدان و دست از سرزنش خود بردار و بدان که تو خاص‌ترین و ناب‌ترین انتخاب خدایی تو از بین میلیون‌ها مثل خودت برنده شدی برای شکل‌گیری و ساخته‌شدن. تو حق نداری از قد و قیافه و ترکیب صورت و ... ایراد بگیری و خودت را دائم سرزنش کنی. از زندگی‌ات لذت ببر، به خودت افتخار کن
حمیدرضا
چون کمال‌گرایی هم مادر همه عقب‌ماندگی‌هاست.
حمیدرضا
محال است شما فردی را ببینید موفق باشد ولی برنامه‌ریزی نداشته باشد.
حمیدرضا
حقیرشمردن دیگران کار افراد کوته‌فکر و بی‌مغز است.
حمیدرضا
امکان ندارد خداوند مشکلی به ما بدهد و توانایی حل‌کردن آن مشکل را ندهد.
محمدرضا
چرا باید خودم را در برابر دیگران کوچک و حقیر کنم و تا زانو خم بشوم؛ احترام‌گذاشتن هم حد و اندازه خودش را دارد.
حمیدرضا

حجم

۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان