دانلود کتاب صوتی مغز آشفته با صدای محمد بوربور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مغز آشفته اثر الک مونی

دانلود و خرید کتاب صوتی مغز آشفته

معرفی کتاب صوتی مغز آشفته

کتاب صوتی مغز آشفته نوشتهٔ الک مونی و ترجمهٔ کامران بهمنی است. محمد بوربور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات نقش و‌ نگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی مغز آشفته

کتاب صوتی مغز آشفته از ۷ گام سیستماتیک برای متوقف‌کردن گفت‌وگوی منفی با خود (که به ذهن آسیب می‌زند)، جهت‌دادن به افکار و احساسات و ایجاد نظم در زندگی سخن گفته است. ما از همان خردسالی شروع به آموختن چیزهایی می‌کنیم که زندگی بزرگسالیمان را رقم می‌زند. همهٔ این آموخته‌ها مثبت نیستند و حتی برخی از آن‌ها می‌توانند منفی‌گرایی را به زندگی شخص تزریق کنند. این شرایط از اندیشه‌هایی منفی برمی‌خیزد که می‌تواند انسان را به افسردگی، اضطراب، نگرانی و تنش بکشاند. اندیشه‌های منفی می‌توانند بر عزت‌نفسمان اثر بگذارند و حتی ما را از رسیدن به والاترین مقام یا پیشرفت در رابطه و سراسر زندگیمان بازدارند. بدترین ویژگی اندیشهٔ منفی، نامحسوس‌بودن است و باعث می‌شود فرد به‌سختی تشخیص دهد کِی در حال ویران‌کردن زندگی خود است. روش هفت‌گام طریقی است که شما برای پایان‌دادن به اندیشه‌های منفی و راهنمایی ذهن و زندگی به‌سمت مسیری مناسب و مثبت به آن نیاز دارید. این کتاب ۲ بخش دارد؛ بخش نخست نگاهی دارد به اینکه چگونه می‌توانید خود را برای روش هفت‌گام آماده کنید و چند موضوع حیاتی مانند این سرفصل‌ها را پوشش می‌دهد؛ «اندیشه‌های منفی چه هستند و چگونه می‌توانید به آن‌ها پایان دهید»، «انواع تحریف شناختی که اندیشه‌های منفی می‌آفرینند»، «سرچشمه‌های خودگویی منفی»، «پیامدهای اندیشه‌های منفی» و «برتری‌های اندیشه‌های منفی».

شنیدن کتاب صوتی مغز آشفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مغز آشفته

«منفی‌اندیشی (کژاندیشی) از آن کسی است که طرز فکرش هیچ‌گونه سودی نمی‌آفریند. حتی در برخی موارد این‌گونه افکار اثری منفی بر زندگیتان می‌گذارند. دلیلش این است که اندیشهٔ منفی می‌تواند به شرایط ناهنجار اضطراب، افسردگی و تنش دامن بزند.

همهٔ ما درگیر منفی‌اندیشی هستیم و تنها تفاوت در دفعات درگیری در این اندیشه‌هاست. اما اگر این اندیشه‌ها پیوسته با شما باشند، می‌توانند بر سراسر زندگیتان اثر بگذارند.

برای نمونه، منفی‌اندیشی مداوم می‌تواند اطمینان به خودتان را به نابودی بکشاند. این پیشامد هنگامی روی می‌دهد که شما همواره به جنبهٔ منفی همه‌چیز بنگرید؛ تا جایی که شما را از هر اقدامی باز دارد. همچنین می‌تواند سلامت ذهنیتان را درهم‌شکسته و شما را در پیکار با اضطراب و افسردگی رها کند.

چه چیزی را می‌توان در دستهٔ منفی‌اندیشی گنجانید؟

منفی‌اندیشی همان اندیشه به افکار بیهوده است، اما بنا به ماهیت‌اش، به آسانی با نگرانی عادی و بهنجاری که هر انسانی درگیرش است، اشتباه می‌شود.

اندوهی که برای از دست دادن عزیزی یا پیشامدهای ناگوار در روابط‌تان به شما دست می‌دهد، اندیشهٔ منفی یا منفی‌اندیشی به شمار نمی‌آید. برخوردن به اندیشه‌هایی از این دست در برخی زمان‌های خاص برای همه عادی است، اما هنگامی که این افکار پیوسته و تکراری شوند؛ تا جایی که کم‌کم روی توانایی شخص در کارهای روزانه اثر بگذارند، دیگر به معضل تبدیل می‌شوند.

به عبارت بهتر، می‌توان گفت که منفی‌اندیشی شکلی از اندیشه است که برای دستیابی به امر دلخواه کمکی نمی‌کند. در بیشتر اوقات، حتی ممکن است شما را از دستیابی به مطلوب‌تان باز دارد.

برای نمونه، بیایید فرض کنیم که چون خواهان دوستی و شادمانی هستید، می‌خواهید از دوست‌تان درخواست کنید با هم بیرون بروید. ندیشهٔ منفیِ «من کسل‌کننده‌ام و این کار فایده‌ای ندارد» به نفع شما عمل نخواهد کرد. همچنین، شما را از برداشتن گام نخستین و ایجاد رابطه باز می‌دارد.

پس چرا چنین پیشامدی روی می‌دهد؟ در زیر چند دلیل ارائه می‌شوند:

هنگامی که بیندیشید «من کسل‌کننده‌ام و این کار فایده‌ای ندارد» و واقعاً این اندیشه باورتان شود، اعتماد به نفس‌تان خرد می‌شود. همچنین اطمینان به خودتان را کاملاً از دست می‌دهید.

سپس به انگیزه‌تان نیشتر می‌زند. با این پیشامد، دیگر به برداشتن گامی لازم برای دسترسی به دوستی و شادی میل کمتری دارید. پس؛ یعنی از همان اول از شخص دلخواه‌تان حتی درخواست گردش در بیرون یا آغاز دوستی نخواهید کرد، دلیلش هم این است که باورتان شده که توان دست‌یابی به آن را ندارید.

سرانجام، پی خوشبختی و عشقی که خواهانش هستید، نخواهید رفت. همهٔ این‌ها پیامد اندیشه‌های منفی خودتان هستند.

منفی‌اندیشی شما را از ارتقای روحیه بازداشته و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود.

اگر با داستان فوق پیش برویم و حس کنید که کسل‌کننده‌اید و از چیزی که حتی هنوز روی نداده، نتیجه‌گیری منفی می‌کنید، آن‌گاه اندیشهٔ «من کسل‌کننده‌ام و این کار فایده‌ای ندارد»، حس بدتری به شما خواهد داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۳۹۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۳۹۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان