دانلود و خرید کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی اثر بهزاد شوقی

کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی

معرفی کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی

کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی نوشته بهزاد شوقی و صابر صالح‌نژادبهرستاقی است. کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی را انتشارات زار نهان برای کمک به آموزش خرد و تفکر فلسفی منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی

با پیشرفت سریع علم و تکنولوژی، جوامع به مهارت‌هایی نیاز دارند تا همگام با توسعه علم و فناوری حرکت کرده و خود را با این تغییرات منطبق ساخته و از گردونه پیشرفت علم و تکنولوژی عقب نمانند. پرورش انسان‌هایی خلاق و نوآور می‌تواند تا حدود زیادی جوامع را در رسیدن به این هدف برساند و انسان‌ها در سایه تفکر خلاق بتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با بهره‌گیری از دانش جمعی و تولید افکار نو، مشکلات را از میان بردارند.

پیشرفت روز به روز جامعه بشری در ابعاد مختلف گویای این واقعیت است که در گرو خلق اندیشه‌های نو و تحول در نظام‌های آموزشی است که علم و تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده و افراد خلاق در این پیشرفت و تحول عظیم، نقش کلیدی و تعیین کننده داشته‌اند. این کتاب کمک می‌کند مخاطب درک بهتری از تفکر فلسفی داشته باشد. 

خواندن کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه . تفکر فلسفی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب آموزش خرد و ذهنیت فلسفی

 از آن‌جا که امروزه تعلیم و تربیت به‌عنوان اساسی‌ترین عامل رشد و توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اهمیت بسزایی پیدا کرده، مسئولیت مسئولان آموزشی نیز بیشتر شده است. توانایی فکری و خلاقیت مسئولان آموزشی در جهت بهبود کیفیت آموزشی از مهم‌ترین ویژگی‌های آنان محسوب می‌شود. تفکر صحیح و منطقی آنان را می‌توان منوط به داشتن ذهنیت فلسفی دانست؛ ذهن فلسفی فرد را می‌توان از طرز تفکر، نحوه برخورد با مسائل، گرایش‌ها و خصوصیات فکری او شناخت که در جنبه‌های مختلف رفتارش به چشم می‌خورد. ذهن فلسفی به فرد بینش و دانشی می‌دهد تا بتواند در مواجهه با مسائل از تنگ‌نظری، خودمحوری و یک جانبه‌نگری مصون بماند و هم‌چنین به او کمک می‌کند تا با شناخت و معرفت لازم درباره امور به طور منطقی تصمیم بگیرد (سیگل ، ۲۰۲۰).از طرفی، خرد اغلب به‌عنوان عالی‌ترین شکل شناخت توصیف می‌شود (آرویو ، ۲۰۱۷)، که متخصصان آن را به‌عنوان بالاترین فضیلت انسان در نظر می‌گیرند (شفرد، مک مولن و اوکاسیو ، ۲۰۱۶). به گونه‌ای که در همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به‌عنوان یکی از بزرگترین و بالاترین همه فضایل در نظر گرفته شده است (والش ، ۲۰۱۵). همچنین یانگ (۲۰۱۳) بیان می‌کند که خردمندی از سه مؤلفه از جمله انسجام شناختی، تجسم خرد در اعمال و تأثیرگذاری مثبت بر خود و دیگران در دراز مدت برای حفظ مصالح جمعی تشکیل می‌شود. آردلت (۲۰۰۳) خرد را ترکیبی از ویژگی‌های شخصیتی با سه مؤلفه شناختی، تاملی و عاطفی تعریف می‌کند. مؤلفه شناختی بر تمایل مداوم فرد برای درک شرایط انسانی و به خصوص مسائل درون فردی و بین فردی، به‌علاوه دانش حاصل از این تمایل اشاره دارد. مؤلفه تأملی به توانایی درک مسائل از زوایای چندگانه و همچنین بررسی خود (خودارزیابی) و خود بینشی اشاره دارد. مؤلفه عاطفی به‌عنوان عشق دلسوزانه، توجه و مهربانی تعریف می‌شود (یعنی نگرش همدلانه مثبت نسبت به دیگران).

دانشمندان معتقدند که خرد تأثیر چشمگیری بر موفقیت در سطح مختلف فردی، سازمانی و اجتماعی دارد و نتایج فعالیت‌های آنان را بهبود می¬بخشد (رولی ، ۲۰۰۷)؛ هم‌چنین خرد می‌تواند به‌عنوان ابزاری کارا برای پاسخگویی به محیط نامطمئن باشد (هیز ، ۲۰۱۶). به‌طور کلی درک بیشتر خرد و مفاهیم مربوطه مانند خرد و مدیریت خرد می‌تواند زمینه ارزشمندی را ایجاد کند و منجر به بهبود تئوری و عمل شود. علاوه بر این می‌تواند در دستیابی به مجموعه‌ای از مزایای سازمانی که می‌توانند از عملکرد و موفقیت پشتیبانی کنند نقش داشته باشد. خرد با ارتقای اثربخشی و کارایی افراد، می‌تواند نقش قابل‌ملاحظه‌ای در ایجاد مزیت رقابتی برای آن‌ها داشته باشد (عطارنیا و همکاران، ۱۳۹۵).همچنین، آموزش خرد، قابلیت ارزیابی زندگی بر اساس مفاهیم عمیق است و به شیوه‌ای انجام می‌پذیرد که برای خود فرد و دیگران معنادار به نظر برسد. آموزش خرد محصول دانش و تجربه، ولی فراتر از انباشت اطلاعات است و شامل هماهنگ سازی این اطلاعات و استفاده سنجیده از آن‌ها برای افزایش بهزیستی است. در بافت اجتماعی، آموزش خرد این اجازه را به افراد می‌دهد که به دیگران گوش کنند، گفته‌های آن‌ها را ارزیابی کنند و سپس توصیه عاقلآن‌های ارائه کنند (برگسما و آردلت ، ۲۰۱۷).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان