دانلود و خرید کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی بتسي دو تيري ترجمه فاطمه سيفي
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی اثر بتسي دو تيري

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی

معرفی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی نوشته بتسی دوتیری است که با ترجمه فاطمه سیفی و پرستو کفایی‌زاد ‌طهرانی است. کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی یکی از کتاب‌های کاربردی در حوزه تربیت کودکان است.

درباره کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی

این کتاب راهنمایی ساده برای دلبستگی است. دلبستگی موضوعی بسیار مهم است، چرا که زیستن ما با ارتباطات همراه است. ما هنگام تولد، برای بقا کاملاً وابسته به روابط هستیم و بخش اعظم زندگی خود را صرف کار و زندگی در کنار دیگران می‌کنیم. در حالی که روابط می‌توانند باعث درد و آشفتگی عظیمی شوند، اما برای حس سرزندگی در ما اهمیت دارند.

دلبستگی واژه‌ای است برای توصیف یک توانایی، که کودک را قادر می‌سازد از طریق رابطه‌ای که با بزرگسال اصلی‌اش که از وی مراقبت می‌کند دارد، از نظر هیجانی و فیزیکی احساس امنیت کند.

دلبستگی یک مفهوم جامع است: مفهوم یک پناهگاه امن، که در صورت امکان به پایگاهی امن تبدیل می‌شود، که از طریق آن می‌توانیم دنیای پیرامونمان را کاوش کنیم. آن زمان است که وقتی از پایگاه امن‌مان جدا می‌شویم، مضطرب می‌شویم و سریعاً به دنبال نزدیکی می‌گردیم.  

این کتاب به طور مشخص به مشکل وابستگی کودکان پرداخته است تا به خواننده راه‌حل بدهد، نه راه‌حل‌های کهنه و قدیمی بلکه بینش و آگاهی جدیدی ارائه می‌کند. نویسنده همچنین روشی معرفی می‌کند که باعث می‌شود والدین احساس کنند می‌توانند از پس همه‌چیز به‌درستی بربیایند. جایی برای سرزنش و شرم وجود ندارد. فقط مشاهده و الهام است.

خواندن کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و معلمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی

بالبی (۱۹۸۸) و اینزورث (۱۹۷۸) پیشگامان بررسی دلبستگی بودند و بر قدرت «مکان امن» تکرار‌شونده و پایدار برای نوزاد و کودک تأکید کردند. بالبی اظهار داشت که دلبستگی، پیوند عاطفی قابل توجه بین کودک و مراقب است. او بیان کرد که این پیوند با مراقب اولیه، «پایه‌ی امنی برای کاوش جهان» است. پایه‌ی امن۳ مکانی است که مشابه «پناهگاه امن»۴ است و کودک زمانی که از نظر احساسی برانگیخته شود به آن بر‌می‌گردد. این برانگیختگی احساسی قوی، برای کودک می‌تواند شامل شنیدن صدای بلند، احساس گرسنگی و سرما باشد و این احساسات هم‌زمان با افزایش سن متنوع‌تر می‌شود.

اینزورث به رابطه‌ی بین مادر و کودک علاقه‌مند بود و مشتاق بود بداند که هنگام جدایی و بازگشت این دو به هم، چه اتفاقی می‌افتد. آزمایش «موقعیت ناآشنا»۵ یکی از مطالعات اولیه و شناخته‌شده‌ای است که واکنش کودک هنگامی که مادر او را تنها ترک می‌کند و هنگامی که او را با یک فرد غریبه ترک می‌کند، بررسی می‌کند. او اظهار کرد که سبک‌های دلبستگی متفاوتی وجود دارند و درست مانند بالبی، او نیز نتیجه گرفت که کودک به این رابطه‌ی صمیمی و گرم برای داشتن روابط و هیجانات سالم، نیاز دارد. آنها هر دو نتیجه گرفتند که تجارب کودک از در آغوش گرفته شدن، مراقبت شدن، مورد توجه قرار گرفتن و آرام شدن هنگامی که ترسیده است، در سال اولیه‌ی زندگی‌اش برای رشد سالم وی ضروری است. آنها اظهار داشتند که تجارب اولیه بر رشد عوامل مهمی مثل توانایی اعتماد کردن به دیگران، خودآگاهی و توانایی درک نیازها و درخواست کمک ضروری است. وقتی کودک بزرگ‌تر می‌شود و قادر می‌شود که محیط پیرامونش را کاوش کند، می‌داند که اگر در کاوش‌هایش با مسائلی ترسناک یا ناراحت‌کننده مواجه شود، مکان امنی دارد که می‌تواند به آن برگردد و آرام شود.

بالبی همچنین اظهار داشت که کودکان سلسله‌مراتب کوچکی از دلبستگی را تشکیل می‌دهند، که در آن اطلاعات عاطفی مرتبط را یاد می‌گیرند. این سلسله مراتب به کودک کمک می‌کند تا بداند که بیش از یک بزرگسال امن وجود دارد و بنابراین می‌تواند از روی غریزه به چهره‌ی آشنا مراجعه کند و آرام شود. به‌خصوص تجارب دلبستگی اولیه، کودک را از نظر روان‌شناختی و فیزیولوژیکی برنامه‌ریزی می‌کند.

توسعه حمل و نقل شهری
علی حمزهء نفت چالی
سزاوار
نانسی لوین
پردازش های حسی در کودکان
حسن بنی اسدی
تکنیک‌های درمانی اختلال اضطراب فراگیر
محمدامین شریفی
غدد 2 در کودکان (1402)
ایمان وفایی
غلبه بر اضطراب و استرس
نازنین آذرسا
مهربانی مهربانی می آورد!
نازنین اسماعیل پور
درمان مبتنی بر تعامل والد - کودک (PCIT)
چریل بادیفورد مک‌نیل
رهنمودهای پیش‌گامان در بازاریابی
جوزف اچ بویت
ACT به زبان ساده
راس هریس
ناتو در افغانستان و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
حسین سوری
تشخیص و درمان کاربردی ADHD
فرنگیس قنبرپور
جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان‌‫
سونا اسمعیلی
رازهای سایکوپات ها
پیتر هینت ینس
روان شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی
چارلز آبراهام
کتاب کار خشم برای کودکان
کریستینا کرس
گربه سازگار درمان شناختی- رفتاری کوتاه‌ مدت اضطراب کودکان (راهنمای درمانگر)
فیلیپ کندال
تاب آوری در بحران
خداداد حبیبی
ربات بلند تن
سید امیرحسین بحرانی

نظرات کاربران

وصال/🍃
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

دوستان تا این لحظه که صفحه ۵۰ هستم باید بگم که در موضوع دلبستگی این کتاب یک شاهکاره! تمام نیازی که به داشتن یک کتاب در زمینه ی دلبستگی داشتم؛ برآورده شده؛ به مادرها و درمانگران و مربی ها توصیه میشه

- بیشتر
miss zhoo
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

نسبتا کتاب خوبیه ولی جنبه های راهبردی زیادی نداره. یعنی میشه تمام راهکارهایی که داده رو تو ده تا جمله خلاصه کرد بدون اینکه چیزی از قلم بیفته

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۳۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
تومان