دانلود و خرید کتاب فرزندپروری مغز - بنیان دانیل هیوز ترجمه مهرناز شهرآرای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری مغز - بنیان اثر دانیل هیوز

کتاب فرزندپروری مغز - بنیان

معرفی کتاب فرزندپروری مغز - بنیان

کتاب الکترونیکی «فرزندپروری مغز - بنیان» نوشتهٔ دانیل هیوز و جاناتان بیلین با ترجمهٔ مهرناز شهرآرای در نشر آسیم چاپ شده است.

درباره کتاب فرزندپروری مغز - بنیان

در این کتاب متخصص برجسته موضوع دلبستگی، دانیل هیوز، و روان‌شناس بالینی، جاناتان بیلین، با بررسی ساز‌و‌کارهای مغز که از اسرار مغز والدینی پرده‌برداری می‌کنند. از دید نویسندگان کتاب، والد خوب‌بودن در دنیای پیچیده و پر فشار کنونی، مستلزم فراگیری نحوهٔ مدیریت فشار روانی، درک علل مغزبنیان آن و پاسخ‌دادن به شیوه‌ای است که مغز را در وضع سالم خود قرار دهد.

نویسندگان در کتاب فرزندپروری مغز - بنیان به این دو موضوع می‌پردازند:

۱. چگونه تجربه‌های زندگی بر رشد و تکامل مغز کودکان اثر می‌گذارد.

۲. زیست‌شناسی اعصاب فرزندپروری، که به‌طور‌خاص با فرایندهای مغز مربوط است، از مراقبت والدین حمایت می‌کند.

نویسندگان پنج سیستم عمدهٔ فرزندپروری را که با مغز مرتبط‌اند، مطرح کرده و توضیح می‌دهند که وقتی فرزندپروری سالم و قوی است چه اتفاقی می‌افتد و در شرایطی که فرزندپروری مسیر سالم خود را طی نمی‌کند، چه وضعیتی به وجود می‌آید و چگونه می‌توان بر آن غلبه کرد. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند که نه تنها رفتار فرزندان خود را، به‌خصوص در دوران پر فشار به‌خوبی مدیریت کنند، بلکه «مغز فرزندپروری» خود را نیز رشد دهند و درکی عمیق‌تر از ریشه‌های نوروبیولوژیکی احساسات و تاریخچهٔ دلبستگی خود به دست آورند.

کتاب فرزندپروری مغز - بنیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ والدین و همچنین روان‌شناس‌ها پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فرزندپروری مغز - بنیان

«فرزندان عزیز ما نیز همانند وینسنت، به ما به عنوان والد و شاید به‌طور خاص به عملکرد سالم مغز ما برای فرزندپروری سالم کاملاً وابسته‌اند. مغز کودکان، وقتی در تعامل با بزرگسالانی‌اند که توانایی مغزی مورد نیاز برای دوست داشتن آنها به طور غیر مشروط را دارند، در بودن با آنها لذت را تجربه می‌کنند، توجه لازم و نزدیک به آنها داشته و آنها را عمیقاً درک می‌کنند، رشد کرده و شکوفا می‌شود. به طور خلاصه، در روابط والدفرزند و در رشد کودکان هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت مغزهای والدین نیست.

اگر ما بخواهیم در برابر نیازهای فرزندانمان پاسخگو باشیم و پیوند خود را با آنها حفظ کنیم، باید به وسیله تعامل خود با آنها به درستی برانگیخته شویم. اینکه متوجه شوید فرزندتان ناراحت است، صرفاً کافی نیست؛ شما باید در پاسخ به دیدن و شنیدن ناراحتی فرزند خود، احساس و درک داشته باشید. ما این فرایند حرکت کردن به جلو و تحت تأثیر قرار گرفتن به عنوان والد را معمولاً امری عادی تلقی می‌کنیم، ولی در این کتاب ما نگاه نزدیک‌تری به آنچه دانشمندان علم اعصاب به ما آموخته‌اند می‌کنیم؛ درباره نحوه‌ای که ما قادریم این احساسات والدینی حیاتی را احساس کنیم، نحوه و شیوه‌هایی که مغزها و بدن‌های ما با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند تا ما را قادر سازد فرزندپرور و در برابر فرزندانمان حساس و مراقبت‌کننده باشیم.

هر چند فرایند والد شدن ممکن است به نظر برخی «نیاز به مغز» نداشته باشد، فرایند فرزندپروری با تمام قدرت مغزی ما سر و کار دارد. عشق والدینی و فرزندپروری حساس و پاسخگو، به وسیله یک سیستم مغزی اصلی، که از انتقال خزندگان به پستانداران ظهور یافته است، فرایندی است که دربرگیرنده تغییرات اساسی در ساختار و شیمی مغز است، مقدور می‌شود. ساختار جدید مغز پستانداران، نظیر سینگولا، اینسولا، و قشر حدقه‌ای و مواد شیمیایی مغز نظیر اکسی‌توسین، واسوپرسین، و پرولاکتین رشد وسواس عاشقانه برای مراقبت از نوزادان را ـدل‌مشغولی والدینی با فرزند که در پستانداران بزرگ و کوچک، از موش به نهنگ و فیل دیده می‌شود ــ مقدور کرد. لاک‌پشت‌های دریایی، که فاقد این ساختارها و مواد شیمیایی‌اند، تمام انرژی والدینی خود را صرف تخم‌گذاری و حمایت از آن می‌کنند. سپس به دریا برمی‌گردند و فرزندان خود را به سرنوشتشان واگذار می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۹۳ صفحه

حجم

۲۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۹۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان