دانلود و خرید کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید کاترین پیتمن ترجمه سیدمرتضی ارجمندی‌نسب
کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید اثر کاترین پیتمن

کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید

معرفی کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید

کاترین پیتمن و الیزابت کارل در کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید، قرار است به ما روش‌های کنترل اضطراب، وحشت زدگی و نگرانی به کمک علم اعصاب را بیاموزند. کتاب حاضر چاپ دوم ترجمهٔ مغز مضطرب خود را بازسازی کنید است. مترجم این اثر سید مرتضی ارجمندی‌نسب و ویراستار آن مریم بهبودیان است. مجوز رسمی ترجمهٔ این کتاب از سوی انتشارات نیوهاربینگر به انتشارات کتاب ارجمند واگذار شده است.

Copyright © 2015 by Catherine M. Pittman & Elizabeth M. Karle

New Harbinger Publications, Inc.

درباره کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید

اضطراب و استرس، از بزرگترین و مهم‌ترین مشکلات بشر امروزند. با این حال نمی‌توان استرس را از بشر گرفت. آدم‌ها مرتباً در معرض اخبار، اتفاقات و رخدادهایی قرار می‌گیرند که بر اضطرابشان می‌افزاید. هرچند در طول سال‌های گذشته تکنیک‌های بسیاری برای رفع این مشکل بیان شده است و مراقبه، ورزش، درمان‌های مختلف دارویی و ... همه دست به کار شدند تا اضطراب را از انسان جدا کنند، اما سؤال این است که چقدر توانسته‌اند توفیق پیدا کنند؟

شاید باید به دنبال راه‌حلی بود که ریشه‌ای‌تر باشد. برای نیل به این منظور باید ببینیم که وقتی مضطرب می‌شویم چه اتفاقی در مغزمان رخ می‌دهد. احتمالاً می‌توان این حالات را این طور بیان کرد: بادامه و قشر مغز موجب اضطراب می‌شوند. بادامه واکنش اولیه‌ را ایجاد می‌کند و بر اساس کاری که بادامه کرده است، ما احساس اضطراب را تجربه می‌کنیم. اما مشکل اینجاست که وقتی این ناحیه کار می‌کند و حس ترس را به وجود می‌آورد، ما متوجه دلیلش نمی‌شویم. نگرانی‌ها، وسواس‌های مختلف، نشخوا‌رکردن رخدادها و فکر‌کردن به چیزهایی که احتمالاً هرگز رخ نمی‌دهند، کار قشر مغز است. 

حال با آگاهی به این مسائل امید است که بتوانیم راهی برای کنترل استرس و نگرانی خود پیدا کنیم. کاترین پیتمن و الیزابت کارل در کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید به ما کمک می‌کنند تا با کمک‌گرفتن از علم اعصاب، اضطراب، وحشت‌زدگی و نگرانی‌ها را تحت کنترل خود درآوریم.

کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید را به دوستداران مطالعهٔ مربوط به روان‌شناسی و علوم اعصاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مغز مضطرب خود را بازسازی کنید

«بسیاری از افراد معتقدند اگر نشانه‌های اختلالات اضطرابی مانند وحشت‌زدگی، نگرانی و اجتناب از موقعیت‌ها یا اشیا خاص تحت چالش منطقی قرار گیرند کمتر می‌شوند. خوشبختانه اعضای خانواده و دوستان و گاهی حتی افرادی که با اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کنند معمولاً فکر می‌کنند منطق و دلیل می‌تواند چگونگی واکنش فرد مضطرب را تغییر دهد؛ اما بادامه منطقی عمل نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر به پسر جوانی که قبلاً سگی او را گاز گرفته است و اکنون از سگ می‌ترسد بگویید «نگران سگ من نباش رفیق. هیچ‌وقت کسی را گاز نگرفته است. فقط پارس می‌کند گاز نمی‌گیرد» راه به‌جایی نخواهید برد. پس‌ازاینکه به زبان بادامه تسلط پیدا کردید علت ناکارآمدی مداخلات مبتنی بر منطق برایتان آشکار خواهد شد. همان‌طور که در ادامه این کتاب خواهید دید، بسیاری از نشانه‌های اضطراب مرتبط با قشر مغز به استدلال‌های منطقی پاسخ می‌دهند اما وقتی بحث از اضطراب مرتبط با بادامه به میان می‌آید تنها راه مطمئن برای آموختن در مورد بادامه تجربه است.

اتکای بادامه بر تجارب برای یادگیری، علت بی‌اثر بودن ساعت‌ها گفتگو برای درمان یا کتاب‌های خودیاری متعدد را برای حل مسئله اضطراب توضیح می‌دهد زیرا اینها بادامه را هدف قرار نمی‌دهند. اگر می‌خواهید واکنش بادامه نسبت به شی‌ء (موش) یا موقعیتی (شلوغی) تغییر کند، بادامه برای یادگیری جدید باید موقعیت یا شیئی را تجربه کند. گرچه تحقیقات نشان داده‌اند مشاهده رفتار یک شخص دیگر بر بادامه تأثیر می‌گذارد اما مؤثرترین روش وقتی است فرد به‌طور مستقیم شی‌ء یا موقعیتی را تجربه می‌کند (اولسون، نی‌یرینگ و فلپس ۲۰۰۷). می‌توانید ساعت‌ها برای بادامه دلیل بیاورید اما اگر قصد دارید اضطراب مرتبط با بادامه را تغییر دهید این روش حتی به‌اندازه چند دقیقه کوتاه تجربه مستقیم مؤثر نخواهد بود.»

در مسیر در مانگر شدن
پرویز شریفی‌درآمدی
درمان متمرکز بر شفقت به زبان ساده
راسل کولتس
توجه آگاهی در اتاق درمان
کلی ویلسون
درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی
پل ای. فلکسمن
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
ACT به زبان ساده
راس هریس
مقدمه ای بر نسل سوم درمان‌های شناختی - رفتاری
ابوالفضل محمدی
دستنامه افسردگی
ادوارد. اس. فریدمن
درمان استرس پس از حادثه با شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
کاتلین‌ ام‌ چارد .
کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما
توماس تردول
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
درمان ۳۰ دقیقه ای اضطراب
متیو مک کی
نقطه مطلوب
پل بلوم
اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان
والتر متیس
کتاب کار نگرانی و اضطراب
دیوید ای. کلارک
توجه آگاهی؛ راه حلی برای مشکلات روزمره
رونالد د. سیگل
کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی
ژان فلمینگ
در جست و جوی شادی
راس هریس
موانع دلبستگی و صمیمیت
لیندا کاندی
مزایای اضطراب
تریسی دنیس - تیواری

نظرات کاربران

Nayer
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

میشه خواهش کنم کتاب های زیادی از انتشارات ارجمند قرار بدین در کتابخانه تون لطفاااا

Apachi2004
۱۴۰۰/۰۷/۰۴

با تشکر از شما، لطفا خرید سایر کتابهای نشر ارجمند را هم میسر بفرمایید. به خصوص بخش روانشناسی و خودیاری

الهام راگا
۱۴۰۱/۰۴/۲۹

نویسندگان کتاب متخصصانی مطرح هستند و ناشر آن ناشری است معتبر. ترجمه روان و قابل درکی داره. کتاب به تعریف اضطراب و اختلالات مربوط به آن، فرآیند اضطراب، اندام‌ها و هورمون‌های دخیل (بادامه و قشر مغز) و نقش ان‌ها در

- بیشتر
الحمدلله
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

از مدیران محترم طاقچه تقاضا می شود کد های تخفیف را برای کتاب های انتشارات ارجمند میسر کنن ویا ان ها را در لیست طرح بی نهایت قرار بدهند

کاربر ۴۱۷۶۱۳۲
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

اگه دنبال کتابی می گردید که درک درستی از اختلالات اضطرابی بدست بیارید حتما اینو بخونید. نگاه کاملا متفاوت و علمی به اضطراب داره

کاربر ۲۲۱۵۱۶۶
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

خواهشاً کتابهای ارجمند را در لیست کتابهای بی نهایت قرار دهید

کاربر ۴۱۷۵۷۹۹
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

متن کتاب بسیار جذاب نوشته شده . آدم دوست داره به خودن ادامه بده انقد که کتاب تموم بشه.

Melika1388
۱۴۰۰/۱۲/۰۸

واقعا تاثیر گذار بود

معین
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

کتابی کاملا علمی با ترجمه بسیار روان و ساده که چگونگی بروز اضطراب در مغز و نحوه مدیریت آن را بررسی کرده و راهکارهای مفیدی ارائه شده، خواهشمند است کتاب های بیشتری ار انتشارات ارجمند موجود شود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
بخش زیادی از قدرت اضطراب ناشی از تلاش پیوسته ما برای مقابله و متوقف کردن آن است و به این طریق است که کنترل زیادی بر زندگی ما اعمال می‌کند. اگر وقتی اضطراب را تجربه می‌کنید بدانید این احساس فروکش خواهد کرد و این احساس خود را بپذیرید، اضطراب زودتر از بین خواهد رفت بنابراین با نشان دادن واکنش ترس آن را ماندگار نمی‌کنید.
الهام راگا
نگرانی همان پیشگویی زودتر از موعد نتیجه منفی یک موقعیت است و فرایندی برخاسته از قشر مغز است که افکار و تصاویری که ترس و اضطراب زیادی را برانگیخته می‌کند در ذهن ایجاد می‌نماید.
esmaili
خوش‌بینی بیشتر با فعال‌سازی نیمکره چپ در ارتباط است درحالی‌که بدبینی بیشتر با نیمکره راست مرتبط است (هچ ۲۰۱۳). نیمکره راست بیشتر بر شناسایی تهدیدها و اشتباهات تمرکز دارد بنابراین فعال‌سازی بیشتر در نیمکره راست با ارزیابی منفی‌تر در ارتباط است. مطالعات نشان داده‌اند اگر عامدانه نگاه مثبتی نسبت به یک موقعیت داشته باشیم باعث می‌شویم نیمکره چپ فعال شود (مک ری و همکاران ۲۰۱۲) که این شاهدی بر این مدعا است که می‌توان نگرش بدبینانه را اصلاح کرد.
الهام راگا
درمانگران شناختی بر شناسایی و تغییر افکاری تمرکز می‌کنند که خود تخریب‌گر یا ناکارآمد هستند به‌خصوص افکاری که منجر به افزایش سطح اضطراب یا افسردگی می‌شود. این رویکرد با عنوان بازسازی شناختی مشهور است.
الهام راگا
در دو دهه اخیر مطالعات نشان داده‌اند که مغز به طرز شگفت‌انگیزی قابلیت انعطاف‌پذیری عصبی از خود نشان می‌دهد یعنی می‌تواند ساختار خود را تغییر داده و الگوهای واکنشی مغزی را دوباره سازمان‌دهی کند.
الهام راگا
شجاعت بدون ترس نیست، شجاعت یعنی عمل کردن علیرغم وجود ترس.
معین
اگر موقعیتی که با آن مواجهه می‌شوید را قبل از اینکه اضطرابتان کاهش یابد ترک کنید اضطراب خود را تقویت کرده‌اید.
معین
اضطراب همیشه در مغز شروع می‌شود نه توسط موقعیت. اضطراب هیجانی است که در انسان‌ها وجود دارد، توسط مغز انسان ایجاد می‌شود و معلول هیجانات ناشی از واکنش مغز نسبت به موقعیت‌ها است نه خود موقعیت‌ها. افراد نسبت به رویدادی یکسان واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند زیرا تفاسیر آنها متفاوت از یکدیگر است.
معین
قشر مغز مکان شلوغ و پر سروصدایی است و اغلب مملو از افکار و احساساتی است که در واقعیت بی‌پایه و اساس هستند. مسئله وجود این افکار و احساسات نیستند بلکه مسئله این است که افراد تمایل دارند آنها را جدی بگیرند.
الهام راگا
به‌جای اینکه خود را درگیر نگرانی و نشخوار فکری کنید برنامه‌ریزی کنید! اگر پیش‌بینی می‌کنید موقعیتی حتماً به وجود خواهد آمد پس برای راه‌حلی‌های احتمالی خود را آماده کنید و سپس سراغ افکار دیگر بروید. اگر آن موقعیت واقعاً رخ دهد می‌توانید برنامه خود را پیاده کنید پس دیگر نیازی نیست همچنان به آن فکر کنید.
معین

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان