دانلود و خرید کتاب وسعت یا عمق؟ دیوید اپستین ترجمه عرفانه محبی جهرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وسعت یا عمق؟ اثر دیوید اپستین

کتاب وسعت یا عمق؟

معرفی کتاب وسعت یا عمق؟

کتاب وسعت یا عمق اثر پرفروش دیوید اپستین و منتشرشده در سال ۲۰۱۹ است. در این کتاب توضیح داده می‌شود که موثرترین راه برای موفقیت در هر حوزه‌ای، ممکن است آن راهی که در ابتدا به نظر می‌رسد، نباشد. نسخه‌ی فارسی این کتاب توسط عرفانه محبی جهرمی ترجمه و توسط انتشارات ترجمان علوم انسانی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب وسعت یا عمق

بیل گیتس، کارآفرین آمریکایی و همچنین موسس شرکت مایکروسافت، کتاب وسعت یا عمق را کتابی جالب عنوان کرده که ایده‌های گنجانده‌شده در آن حتی به توضیح برخی از موفقیت‌های شرکت مایکروسافت نیز کمک می‌کند، زیرا آن‌ها در مایکروسافت افرادی را استخدام کرده‌اند که وسعت واقعی و مورد نیاز را در حوزه‌ی خود و همچنین در سراسر حوزه‌ها داشته‌اند و این افراد به موفقیت مایکروسافت کمک شایانی کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان استدلال می‌کنند که هر کس که می‌خواهد مهارتی را توسعه دهد، ساز بزند یا در رشته‌ی خود به فردی موفق تبدیل شود، باید زود کار خود را شروع کند، به شدت تمرکز کند و تا حد امکان ساعت‌ها تمرین مفید داشته باشد. اگر دیر دست‌به‌کار شوید یا کار خود را به تعویق بیاندازید، هرگز به موفقیت افرادی که زودتر از شما شروع کرده‌اند نخواهید رسید. اما نگاهی دقیق‌تر به تحقیقات بر روی برترین و موفق‌ترین افراد جهان، از ورزشکاران حرفه‌ای گرفته تا برندگان جایزه‌ی نوبل، نشان می‌دهد که داشتن تنها یک تخصص یک استثناست، نه قاعده.

دیوید اپستین برای نوشتن کتاب وسعت یا عمق موفق‌ترین ورزشکاران، هنرمندان، موسیقی‌دانان، مخترعان و دانشمندان را مورد بررسی قرار داد. او کشف کرد که در بیشتر زمینه‌ها -به‌ ویژه زمینه‌هایی که پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی هستند- کلی‌گرایان و نه متخصصان، برای برتری در ابتدا آماده‌تر هستند (کلی‌گرایان افرادی هستند که به جای تمرکز روی تنها یک حوزه، سعی می‌کنند یک توانایی نسبی در تمام حوزه‌ها کسب کنند). کلی‌گرایان اغلب مسیر خود را دیرتر می‌یابند و به جای تمرکز بر یکی از علائق، بسیاری از علایق را در هم ترکیب می‌کنند. آن‌ها همچنین خلاق‌تر و چابک‌تر هستند و می‌توانند ارتباطاتی ایجاد کنند که همتایان تخصصی‌ترشان نمی‌توانند ببینند.

کتاب وسعت یا عمق سخت گیرانه و جذاب است و راهکاری قانع‌کننده برای از بین بردن ناکارآمدی ایجاد می‌کند. شکست در آزمون، بهترین راه برای یادگیری است. کسانی که مکررا شغل‌های خود را ترک می‌کنند، نهایتا رضایت‌بخش‌ترین شغل را پیدا می‌کنند. تأثیرگذارترین مخترعان به جای تعمیق دانش خود در یک حوزه‌ی واحد، از دامنه‌های خود عبور می‌کنند. متخصصان تنها در حوزه‌ی خود پیشروی می‌کنند، در حالی که رایانه‌ها روزانه بر مهارت‌های بیشتر و متعددی تسلط پیدا می‌کنند. در مجموع افرادی که به شکلی گسترده‌تر فکر می‌کنند و تجربیات و دیدگاه‌های متنوع را می‌پذیرند، به طور فزاینده‌ای پیشرفت خواهند کرد.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید چطور می‌توانید به سریع‌ترین و بهترین شکل به موفقیت در حوزه‌ی مورد علاقه‌ی خود دست پیدا کنید، نمی‌دانید برای این موفقیت باید در چه تخصص‌ها و حوزه‌هایی باید بیشتر تلاش کنید و همچنین نمی‌دانید برای موفقیت باید تنها روی یک حوزه متمرکز شوید یا اینکه چند حوزه را به طور همزمان پیش ببرید، خواندن کتاب وسعت یا عمق را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب وسعت یا عمق را بخوانیم؟

بسیاری از ما در دنیای مدرن، ممکن است نحوه‌ی صحیح رسیدن به اهداف و همچنین حرکت کردن در مسیر مورد علاقه‌مان را به درستی انتخاب نکنیم، زیرا بسیاری از مسائلی که امروزه تحت عنوان ارزش در این مسیر عنوان می‌شوند، ممکن است در اصل چندان درست نباشند. برای مثال، ممکن است خود را به شدت درگیر تخصص‌گرایی کنیم، در حالی که موفق شدن در مسیر موردعلاقه‌مان با کسب دانش کم‌تر در حوزه‌های بیشتر میسر خواهد بود. خواندن کتاب وسعت یا عمق به ما کمک می‌کند در این رابطه دید وسیع‌تری پیدا کنیم و بتوانیم تصمیمات درست‌تری در زندگی حرفه‌ای خود بگیریم.

درباره دیوید اپستین

دیوید اپستین نویسنده‌ی‌ یک از کتاب‌های فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز یعنی وسعت یا عمق است. او همچنین نویسنده‌ی کتاب دیگر‌ پرفروش نیویورک تایمز، یعنی ژن ورزش است. هر دوی این کتاب‌ها به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌‌اند. اپستین همچنین مجری پیشین پادکست پرطرفدار «چگونه» و گزارشگر تحقیقاتی پروپابلیکا بوده است.

پیش از این، اپستین یک نویسنده‌ی ارشد در Sports Illustrated بود، جایی که او داستانی را نوشت که نشان می‌داد الکس رودریگز، بازیکن یانکیز از استروئید استفاده کرده است. نوشته‌های او توسط مجموعه‌ای از سازمان‌ها، از آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی گرفته تا انجمن روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و مرکز ملی معلولیت و روزنامه‌نگاری مورد تقدیر قرار گرفته است و در ژورنال‌های معتبر ساینس و نیچر چاپ شده است. داستان‌ او به نام به دنبال رد دل‌های شکسته در مورد مرگ ناگهانی قلبی در ورزشکاران، به عنوان یکی از ۱۰۰ داستان برتر ۱۰۰ سال گذشته توسط فارغ‌التحصیلان روزنامه‌نگاری کلمبیا انتخاب شد.

دیوید اپستین در مورد علم عملکرد و استفاده (و همچنین سوء استفاده) از داده‌ها در پنج قاره نیز صحبت کرده است. سخنرانی‌های موفقیت‌آمیز اپستین در TED بیش از ۱۱ میلیون بار دیده شده است. سه مورد از داستان‌های او نیز برای اقتباس در فیلم‌ها انتخاب شده‌اند: یک داستان در مورد تنها المپیکی زنده‌ای که از اردوگاه کار اجباری جان سالم به در برده است، یک داستان که جزئیات تعقیب رقبای چاپو گوزمان توسط DEA را شرح می‌دهد و قسمت «این زندگی آمریکایی» در سال ۲۰۱۶ درباره‌ی زنی با دو بیماری نادر که ژن جهش‌یافته‌ی مشترک با یک مدال‌آور المپیک دارد.

دیوید اپستین دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم محیطی و روزنامه‌نگاری است و تنها فردی است که همزمان با نوشتن در Sports Illustrated مقاله‌هایی را در نشریه‌ی Arctic, Antarctic, and Alpine Research نیز به چاپ رسانده است. مانند بسیاری از شخصیت‌هایی که در کتاب وسعت یا عمق معرفی می‌شوند، اپستین نیز از یک حرفه و شخصیت پرپیچ‌و‌خم بهر‌ه‌مند بوده است. او به عنوان یک محقق بوم‌شناسی در قطب شمال کار کرده است، در حالی که در صحرای سونوران زندگی و در زمینه‌های زمین‌شناسی و نجوم نیز مطالعه کرده است. اپستین همچنین برای کار در یک کشتی نیز زمانی که این کشتی توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار گرفت، ثبت نام کرده بود.

بخشی از کتاب وسعت یا عمق

نیک سال و چهار روز پس از آنکه جنگ جهانی دوم در اروپا با تسلیم بی‌قیدوشرط پایان یافت، لاشلو پولگار در شهر کوچکی در مجارستان به دنیا آمد و بذر خانواده‌ای جدید کاشته شد. او هیچ پدربزرگ و مادربزرگ و قوم‌وخویشی نداشت؛ همه آن‌ها در هولوکاست جانشان را از دست داده بودند، همچنین همسر اول پدرش و پنج فرزندشان. لاشلو بزرگ شد و تصمیم گرفت تشکیل خانواده دهد، خانواده‌ای خاص.

او در دانشگاه به سراغ زندگی‌نامه‌اندیشمندان افسانه‌ای، از سقراط گرفته تا آینشتاین، رفت و آن‌ها را بادقت خواند و از این راه خود را آمادهٔ پدرشدن کرد. لاشلو به این نتیجه رسید که آموزش به شیوه سنتی دیگر کارآمد نیست و اگر درست و به‌موقع شروع کند می‌تواند از فرزندانش نابغه بسازد. با این کار، چیز بسیار بزرگ‌تری را نیز اثبات می‌کرد: اینکه قالب هر کودک را می‌توان به گونه‌ای شکل داد که در هر رشته‌ای به بالاترین درجه برسد. او فقط به همسری احتیاج داشت که در این برنامه همراهی‌اش کند.

دوستِ مادر لاشلو دختری به نام کلارا داشت. در سال ۱۹۶۵، کلارا به بوداپست رفت و در آنجا شخصاً با لاشلو ملاقات کرد. لاشلو برای به‌دست‌آوردن او زحمت زیادی نکشید؛ در همان دیدار اول به کلارا گفت که قصد دارد شش فرزند داشته باشد و آن‌ها را طوری بار آورد که به افرادی برجسته‌تبدیل شوند. کلارا به خانه بازگشت و با بی‌میلی ماجرا را برای پدر و مادرش توصیف کرد: «خیلی آدم جالبی بود، اما نمی‌توانم به ازدواج با او فکر کنم» آن‌ها به تبادل نامه ادامه دادند. هر دو معلم بودند و توافق داشتند که نظام آموزشی در مدارس به‌شدت ناکارآمد است و به قول لاشلو فقط برای تولید «توده‌ای از افراد متوسط خاکستری» ساخته شده است. پس از یک سال و نیم نامه‌نگاری، کلارا متوجه شد که صمیمیت مکاتبه‌ای ویژه‌ای بینشان شکل گرفته است. لاشلو سرانجام نامه‌ای عاشقانه نوشت و در پایانِ نامه به کلارا پیشنهاد ازدواج داد. آن‌ها ازدواج کردند، به بوداپست نقل مکان کردند و دست به کار شدند. در اوایل سال ۱۹۶۹ سوزان به دنیا آمد و آزمایش آن‌ها آغاز شد.

لاشلو شطرنج را برای اولین نابغه انتخاب کرد. در سال ۱۹۷۲، یک سال قبل از شروع آموزش سوزان، بابی فیشر آمریکایی در «بازی قرن» بوریس اسپاسکی روسی را شکست داده بود. این بازی در هر دو نیم‌کره نماینده جنگ سرد محسوب می‌شد و این‌گونه بود که شطرنج ناگهان به فرهنگ عامه‌پسند راه یافت. 

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۵۶۵۰۷
۱۴۰۰/۰۵/۲۶

طاقچه عزیز این ترجمه بهتر رو لطفا در بینهایت قرار بدین نسخه دیگری ترجمه ضعیفی داره

طلیعه
۱۴۰۱/۰۱/۰۷

همه‌ی ما می‌دونیم که کسایی که از این شاخه به اون شاخه می‌پرن، آدمای خلاق‌تری هستن. اما این کتاب حرفش فقط این نیست، بلکه از زوایای مختلف نشون میده که آدمای چندبعدی حتی از متخصصین تک بعدی هم بهتر عمل

- بیشتر
nomonia79
۱۴۰۰/۱۱/۱۹

طاقچه جان لطفا کتاب رو در طاقچه بینهایت قرار بدین خیلی کتاب خوبی هست ...و آین ترجمه هم عالیه ..

علی
۱۴۰۱/۰۵/۲۹

کتاب فوقالعاده خوبی هست . حتما توصیه میکنم . کتاب از جنس روانشناسی زرد و موفقیت و ... نیست کاملا علمی ست . دیدگاه جدیدی به آدم میده . ترجمه قابل قبولی داشت . ممنوون

کارن
۱۴۰۱/۰۷/۰۶

سلام نظرم در مورد کتاب اینه اگر به تازگی کتابخون شدین این گزینه ی خوبی نیست و بنظرم کتابهای بهتر ازش زیاد هست ...یکم متاسفانه گنگ توضیح میده و نیاز به دقت زیادی داره زیاد موضوع رو کش میده مثال

- بیشتر
ll
۱۴۰۱/۱۱/۲۵

به نظرم برای مدیران نیروی انسانی می تونه مفید باشه و دیدگاه شون رو نسبت به افرادی که برای استخدام میان تغییر بده

امیرو
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

موضوع کتاب شاید برای خیلی ها چندان عجیب و نو نباشه و نتیجه گیری نهاییش هم از اول مشخص باشه، اما متن روون و گیرایی داره و با ارایه مثال های متعدد از زمینه های مختلف آدمو جذب میکنه.

F Pe
۱۴۰۲/۰۵/۲۷

من این کتاب رو بصورت چاپی خوندم برای من که سردرگم بودم که چه چیزی رو میخوام دنبال کنم و باید چه هدفی رو ادامه بدم راهنمای خیلی خوبی بود بهم نشون داد که تجربه کردن کارهایی خارج از تخصصی

- بیشتر
کاربر ۳۳۸۹۳۲۱
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

فوق العاده مخصوصا برای کسانی که در حال تعیین مسیر آینده‌شان هستند.

Vafamand
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

کتابی با ترجمه روان، کاربردی وفوق جذاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲۱)
مطالعه‌ای که روی ورزشکاران ورزش‌های انفرادی انجام‌شده بود هم «تخصص دیرهنگام» را «کلید موفقیت» دانست. پژوهش دیگری نیز با چنین عنوانی انجام شده است: «موفقیت در ورزش‌های تیمی: شروع دیرتر، تقویت توانمندی‌ها، و مصمم‌بودن». وقتی درباره این مطالعات شروع به نوشتن کردم، عده‌ای دست به انتقادهای حساب‌شده زدند و عده‌ای نیز ماجرا را به‌کلی تکذیب کردند. هواداران رشته‌های ورزشی غالباً می‌گفتند «شاید در ورزش‌های دیگر این‌طور باشد، اما درباره ورزش ما صدق نمی‌کند». بزرگ‌ترین تکذیب‌کننده جامعه محبوب‌ترین ورزش جهان یعنی فوتبال بود. چندی بعد در اواخر سال ۲۰۱۴، درست سر بزنگاه، گروهی از دانشمندان آلمانی پژوهشی را منتشر کردند که نشان می‌داد اعضای تیم ملی‌شان، که به‌تازگی قهرمان جام‌جهانی شده بود، عمدتاً ورزشکارانی بودند که شروعی دیرهنگام داشتند و تا پیش از ۲۲ سالگی، یا بیشتر، فوتبال حرفه‌ای را در سطح بازیکنان تازه‌کار لیگ دنبال می‌کردند. آن‌ها بیشترِ دوران کودکی و نوجوانی خود را به بازی در فوتبال غیرحرفه‌ای و سایر ورزش‌ها سپری کرده بودند.
شقایق خیری
هرچه جزئیات بیشتری درباره یک موضوع در اختیار فرد قرار بگیرد، قضاوت او افراطی‌تر می‌شود.
طلیعه
به قول داگ آلتمنِ آمارشناس، «همه آن‌قدر غرق‌در تحقیق‌کردن هستند که وقت ندارند کمی درنگ کنند و به شیوه تحقیق خود بیندیشند».
f.r
گرایش به متخصص‌شدن از این هم فراتر می‌رود. نه‌تنها فرد را مبتلا می‌کند، بلکه کل سیستم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، چراکه هر گروه از متخصصان تنها بخش کوچکی از یک پازل بزرگ را می‌بینند.
مصطفی گلی
خودتان را با دیروز خود مقایسه کنید، نه با جوان‌ترهایی که با شما فرق دارند.
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
از بخت خوب، در دوران کارشناسی یک استاد شیمی داشتم که تجسمی‌از ایدئال فلین بود. در هر آزمون، لابه‌لای پرسش‌های معمول شیمی، یک همچین چیزی پیدا می‌شد: «چه تعداد کوک‌کننده پیانو در شهر نیویورک وجود دارد؟». دانشجویان باید با ارائه استدلال برآورد می‌کردند و می‌کوشیدند تعداد درست را به دست آورند. استاد توضیح می‌داد که این نوع پرسش‌ها «مسئله‌های فِرمی» بودند چون انریکو فرمی، که نخستین رآکتور هسته‌ای را زیر زمین فوتبال دانشگاه شیکاگو ابداع کرد، در مواجهه با مسائل دائماً از برآوردهای تقریبی کمک می‌گرفت. مهم‌ترین درسی که می‌شد گرفت این بود که، در حل مسائل، روش تفکر اهمیت بیشتری نسبت به داشتن دانش قبلی درباره جزئیات سؤال دارد.
f.r
پیشرفتی که فوراً به چشم بیاید غریزه ما را به انجام بیشتر همان کار وادار می‌کند. اما، درست مثل پزشک حصبه معروف، بازخوردها به ما درس غلط می‌دهند. یادگیری عمیق یعنی یادگیری آهسته. این فرهنگ جلوزدن و شروع زودهنگام گرچه قصد خدمت به افراد را دارد، اما باعث ناکامی آن‌ها می‌شود.
طلیعه
تأثیرگذارترین رهبران و سازمان‌ها دارای وسعت‌بودند؛ (۲۱) و عملاً رویکردهایی ضدونقیض داشتند. آن‌ها می‌توانستند هم‌زمان هم سخت‌گیر باشند هم حمایتگر، هم قاعده‌مند و هم ریسک‌پذیر، و حتی هم سلسله‌مراتبی باشند و هم فردگرا
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
تجربه اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد نه مهارت را.
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
در حل مسائل، روش تفکر اهمیت بیشتری نسبت به داشتن دانش قبلی درباره جزئیات سؤال دارد.
کاربر ۲۵۱۱۳۶۷

حجم

۴۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۴۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان