دانلود و خرید کتاب چالش ها و راهکارهای مقابله با هرزه نگاری سایبری غلامرضا جواهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش ها و راهکارهای مقابله با هرزه نگاری سایبری اثر غلامرضا جواهری

کتاب چالش ها و راهکارهای مقابله با هرزه نگاری سایبری

معرفی کتاب چالش ها و راهکارهای مقابله با هرزه نگاری سایبری

کتاب چالش ها و راهکارهای مقابله با هرزه نگاری سایبری نوشته غلامرضا جواهری و مصطفی احمدی مقدم و امین مقدم است. این کتاب را نشر ظهور دانایی برای فعالان فضای مجازی منتشر کرده است.

درباره کتاب چالش ها و راهکارهای مقابله با هرزه نگاری سایبری

با گسترش فناوری‌های نوین، هرزه ‌نگاری سنتی که در اشیاء فیزیکی خود را نشان می‌داد، وارد فضای مجازی شد و سرعت گسترش آن چشمگیر شد. هرزه‌نگارها از هر پیشرفتی برای تولید و توزیع محتویات مستهجن و مبتذل بهره گرفتند. آنها در صنعت چاپ از لیتوگرافی و عکاسی استفاده کردند. از فناوری‌هایی شامل چاپ فشاری، عکاسی، تلویزیون ماهواره‌ای، اشکال مختلف ویدئو و اینترنت استفاده کردند به گونه‌ای که دولت‌ها مجبور شدند برای مبارزه با آثار مخرب آن در جامعه دست به کار شوند. مرحله نخست، شکل دادن مبانی نظری استواری برای مبارزه با هرزه‌نگاری بود. دولت ها با استفاده از مبانی دینی و اخلاقی، نظریه‌هایی در تقبیح هرزه نگاری یافته، آنگاه از طریق مبانی حقوقی و جرم‌شناختی، به وضع مقرراتی در این حوزه پرداختند و البته از مدل‌های گوناگونی برای واکنش کیفری در برابر این پدیده استفاده کردند که شامل منع مطلق در تولید محتوا و دستیابی به محصولات هرزه‌نگاری تا اجازه محدود در تولید محتوا و دسترسی افراد به محصولات هرزه‌ نگاری می‌شود. پرسش اصلی کتاب حاضر این است که فناوری‌های نوین و شکل‌گیری فضای سایبر، چه نقشی در دگرگونی جرم هرزه نگاری داشته است و به چه شیوه‌ای، ارتکاب هرزه نگاری در فضای مجازی را فراهم کرده است. مرتکبین این جرم چه ویژگی‌هایی دارند و قربانیان آن، کدام دسته از افراد هستند. 

روش‌های تولید هرزه نگاری کدام‌اند. تحول هرزه نگاری از مفهوم سنتی به مفهوم سایبری، چه چالش‌هایی در حوزه اجتماع ایجاد کرده است. روند تحولات بین‌المللی و اقدامات دولت‌ها برای همکاری در این زمینه به چه نحو بوده و چه مشکلاتی در پیشرو داشته‌اند. نگارنده این کتاب معتقد است که عنصر مادی هرزه نگاری سنتی و سایبری در وسیله با هم متفاوتند و قلمرو ارتکاب هرزه نگاری سایبری و بستر ارتکاب آن، سبب تفاوت چشمگیری میان آن دو شده است و شدت آسیب‌های اجتماعی، هرزه نگاری سایبری را افزایش داده است و همین امر، ضرورت همکاری بین‌المللی دولت‌ها را ایجاب کرده است. قربانیان این جرم، بیشتر کودکان و زنان هستند. روش پاسخ به این پرسش‌ها، روش توصیفی تحلیلی است. این مجموعه دارای چهار بخش است. در بخش نخست، ویژگی‌ها و مفهوم جرم سایبری و در بخش دوم، مفهوم هرزه نگاری سایبری، تحولات آن و نحوه تولید و توزیع آن بررسی شده است. در بخش سوم ارکان سه گانه جرم هرزه نگاری سایبری به همراه مصادیق آن بررسی شده است. سرانجام در بخش چهارم، چالش‌های تحصیل دلیل در زمینه هرزه نگاری سایبری و شیوه معاضدت قضایی بین‌المللی در این باره، بحث و تحلیل شده است.

دستیابی به مفهوم دقیق و درست جرم هرزه نگاری در فضای سایبر یا هرزه نگاری سایبری، جز با شناختن جرائم سایبری ممکن نیست. ارائه تحلیل‌های جرم‌شناسی و حقوقی نسبت به دنیای سایبر، بدون توجه به مبانی پایه‌ای شناخت جرائم سایبری، امری نامعقول است زیرا عمده محورهایی که در جرم‌شناسی می‌توان از آنها به عنوان اصول بحث یاد نمود عبارتند از: بزه، بزهکار و بزه‌دیده، که در بخش اول کتاب به بررسی این مثلث پرداخته و سپس وارد مباحث جرم‌شناسانه و ارکان حقوقی آن میشود. 

خواندن کتاب چالش ها و راهکارهای مقابله با هرزه نگاری سایبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه شبکه‌های مجازی و سیاست‌گذاران این بخش پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان