دانلود و خرید کتاب ماری آنتوانت پیر نزلف ترجمه ذبیح‌الله منصوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماری آنتوانت اثر پیر نزلف

کتاب ماری آنتوانت

نویسنده:پیر نزلف
انتشارات:نشر تاو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ماری آنتوانت

کتاب ماری آنتوانت نوشتهٔ پیر نزلف با ترجمهٔ ذبیح‌الله منصوری در نشر تاو به چاپ رسیده است. این کتاب شرح‌ حال ماری ‌آنتوانت، ملکۀ فرانسه و یکی از زن ‌های مشهور جهان، از طفولیت تا آخرین ساعت زندگی اوست

درباره کتاب ماری آنتوانت

کتابی که اینک به شما تقدیم می ‌شود، یک رمان تاریخی نیست، زیرا در این کتاب مباحثی که جنبۀ رمان داشته باشد خیلی کم است؛ معذلک بیش از یک رمان تاریخی شیرینی دارد، برای اینکه هرچه راجع ‌به حوادث در این کتاب به نظر می‌ رسد، متن تاریخ است و فقط در بعضی از صفحات، نویسنده برای تزیین سرگذشت‌‌ های تاریخی قدری آن را دارای جنبۀ ادبی کرده و تخیل را در حوادث راه داده است.

 «پیرنزلف» که به‌ راستی در نوشتن این‌گونه کتاب‌ها هنرمند است، در این مجموعه ما را طوری با زندگی ماری آنتوانت و همچنین حوادث تاریخی، به‌ خصوص وقایع انقلاب فرانسه، آشنا می‌ نماید که وقتی کتاب به پایان می ‌رسد، احساس می‌ کنیم یک اثر اساسی و مفید را که نظیر آن کمتر وجود دارد، خوانده‌ ایم. باید دانست نوشتن این نوع کتاب‌ ها سهل و ممتنع است و گرچه به‌ ظاهر آسان می‌ نماید، ولی محتاج مطالعات عمیق و مراجعه به منابع تاریخی بسیار است و شما در حین خواندن این کتاب متوجه می‌ شوید چنتۀ نویسنده از لحاظ وقوف برحوادث تاریخی به ‌قدری پر بوده که گاهی در یک صفحه به ‌قدر یک کتابِ تاریخ، مطالب فشرده شده وجود دارد.

کتاب ماری آنتوانت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ماری آنتوانت

علیاحضرت ملکه «ماری‌ترز»، امپراتریس کشور پهناور اتریش، پشت میز تحریر مجلل خود در کاخ سلطنتی نشسته و به کارهای جاری مملکت رسیدگی می‌کرد و گاهی دست را روی زنخ می‌گذاشت و با ناله‌ای کوچک می‌گفت: خدایا این دندان‌درد، مرا به‌تنگ آورده است!

اگر هر زن یا مرد دیگری به چنین دندان‌دردی مبتلا می‌شد از ادامۀ کار صرف‌نظر می‌نمود ولی ماری‌ترز کار می‌کرد و پرونده‌‌ها را از طرف چپ برمی‌داشت و می‌گشود و مطالعه می‌نمود و دستوری راجع‌به آنها می‌نوشت و طرف راست می‌نهاد. به‌تدریج انبوه پرونده‌‌ها در طرف چپ کم و در طرف راست میز قطور ‌گردید.

اما امپراتریس اتریش در وسط درد دندان، یک‌مرتبه از کار باز ایستاد، چون دردی شدید در زیر شکم خود احساس نمود.

این درد سبب شد که ماری‌ترز قلم را در جای خود نهاده و نظری به شکم خویش اندازد. ساعت دیواری را از نظر گذرانید و گفت: من دو ساعت دیگر وقت دارم و بهتر است که این دو ساعت را هم صرف کار بکنم.

اما بعد از درد اول، حمله‌ای جدید از درد شروع شد که نزدیک سی ثانیه طول کشید و سپس منقطع گردید.

ماری‌ترز از جا برخاست. اگر در آن موقع کسی در اتاق می‌بود و شکم او را می‌دید می‌فهمید که باردار است و عنقریب وضع حمل خواهد کرد. ملکۀ اتریش با قدم‌های کوچک به‌طرف بخاری دیواری که هیزم در آن می‌سوخت، رفت و قدری مقابل آتش ایستاد تا شکمش گرم شود.

بعد صورت را به شیشۀ پنجره نزدیک نمود و دید هوا تاریک می‌شود و شب فرودمی‌آید و باد، درخت‌های باغ را به‌شدت تکان می‌دهد و در آسمان، ابرهای سیه‌فام زمستان حرکت می‌نماید.

به‌علاوه گوش او صدای ناقوس کلیساها را می‌شنید و می‌دانست که چون روز اموات می‌باشد کلیساها و صوامع برای آمرزش رفتگان، ناقوس می‌نوازند. بر اثر شنیدن صدای ناقوس، ملکۀ اتریش علامت صلیبی روی سینه نقش کرد و از پنجره دور شد و چند قدم در اتاق راه رفت تا به یک نقشه رسید.

نظرات کاربران

Nastaran58
۱۴۰۱/۰۸/۲۶

داستان تاریخی بسیار تاثیرگذاری بود با ترجمه روان مترجم مشهور ذبیح اله منصوری. ترکیب جذاب داستان و تاریخ باعث میشه نتونید کتاب را رها کنید.به علاقه مندان تاریخ فرانسه و جهان ،مطالعه این کتاب را توصیه می کنم.

helen
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

من عاشقانه کتاب خوندم و لذت بردم .حتما بخونید. بعد از پایان کتاب دلم واسه خط به خط کتاب تنگ میشد. هنوز هم گاهی صفحاتی از اون میخونم . سرگذشت ماری آنتوانت ملکه فرانسه به زیبایی بیان شده و وحشیگری

- بیشتر
mahboobeh
۱۴۰۲/۰۴/۰۲

من اصلا کتاب رمان و تاریخی دوست ندارم وتاحالا یه کتاب تاریخی بغیراز کتابای درسیم نخوندم ولی از این همه توحش انقلابیون حیرت میکنم.چنین آدمای سنگدل و بی منطقی چطور میتونن یه کشورو اداره کنن؟کارهاشون آدمو یاد داعش میندازه.درسته که لویی

- بیشتر
کاربر ۵۰۱۰۷۵۳
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

هم محتوای کتاب را مقداری توضیح دهیم و همچنین حس مان را به اشتراک بگذاریم...

venus1350
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

بسیار داستان روان و جالب و آموزنده بود .توصیه میکنم جتما بخونید .

کاربر ۶۴۸۵۷۹۱ p
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

کتاب خیلی خوبیه. بجز این کتاب چه رمان‌های تاریخی‌ای، راجع به انقلاب کبیر فرانسه، داخل طاقچه وجود داره؟ ( رمان تاریخی ای که وقایع فرانسه یا انقلاب کبیر فرانسه رو به صورت داستانی بیان کنه. )

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۱۰ صفحه

حجم

۵۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۱۰ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان