دانلود و خرید کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) حسین سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) اثر حسین سوری

کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO)

نویسنده:حسین سوری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO)

کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) اثری از حسین سوری است که در انتشارات دیبادخت به چاپ رسیده است. این کتاب نگاهی به درآمدهای مالیاتی ایران دارد و امنیت اقتصادی و همچنین پیامدهای پیوستن ایران را به سازمان تجارت جهانی بررسی می‌کند.

درباره کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO)

سازمان تجارت جهانی (World Trade Organization) که به اختصار WTO نامیده می‌شود، سازمانی بین‌المللی است که در صدد تنظیم قوانین جهانی تجارت و حل اختلافاتی است که ممکن است میان اعضای آن رخ دهد. این سازمان در ژنو قرار دارد، سی موافقت‌نامه دارد و تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۶۴ کشور عضو آن هستند.

سازمان تجارت جهانی این اهداف را دنبال می‌کند: ارتقای سطح زندگی، تأمین اشتغال کامل در کشورهای عضو، توسعه تولید و تجارت و بهره‌وری بهینه از منابع جهانی، دستیابی به توسعه پایدار با بهره‌برداری بهینه از منابع، حفظ محیط زیست و  افزایش سهم کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته از رشد تجارت بین‌المللی. 

حسین سوری در کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) پیامدهای ناشی از پیوستن ایران به این سازمان را بررسی می‌کند. نگاه سوری در این بررسی، تاکید بر امنیت اقتصادی و درآمدهای مالیاتی ایران است. 

کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) اثری است برای تمام کسانی که به مطالعات سیاسی علاقه دارند و دوست دارند درباره تصمیمات و امنیت اقتصادی ایران، بیشتر بدانند. 

بخشی از کتاب تاثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO)

جمهوری اسلامی ایران علیرغم دارا بودن مزیتهای قابل توجه در زمینه‌های نیروی کار تحصیل کرده، نفت و گاز و بسیاری از مواد معدنی (فلزی و غیر فلزی)، جذب آسان سرمایه‌ها و دانش فنی خارجی برای سرمایه گذاری در بخشهای نفت، گاز، پتروشیمی، ا ستخراج معادن و مانند آن هنوز نتوانسته شرایط ورود به این سازمان را به طور دائم کسب کند. 

در صورت عدم عضویت دائم در سازمان تجارت جهانی، تجارت کشور به دلیل عدم وجود ثبات در دسترسی به بازارهای جهانی تحت الشعاع قرار میگیرد و بازرگانان ایرانی نمیتوانند هیچگونه پیشبینی در مورد بازارهای جهانی داشته باشند چراکه هر لحظه امکان تغییر سیاست های تجاری یک کشور در تعامل با ایران وجود دارد. همچنین به دلیل وجود اختلاف عوارض پرداختی تجار ایرانی در قیاس با عوارض پرداختی رقبایی که عضو سازمان تجارت جهانی هستند، توان رقابت تجار ایرانی در بازارهای بین المللی کاهش و فشاری دو چندان بر آنها تحمیل می گردد. در چنین شرایطی انتظار تحقق سند چشم انداز و تبدیل ایران به قدرت بزرا اقتصادی منطقه کمرنگ میشود. بنابراین ضرورت ورود به سازمان تجارت جهانی بیشتر از سابق و به شدت احساس میشود. 

در صورتی که ایران به عضویت دائم سازمان تجارت جهانی درآید بایستی معاهدات بین المللی زیادی را بپذیرد و تعدیلات زیادی را نیز در قوانین داخلی انجام دهد که این تحولات موجب تغییر رویکردهای اقتصادی ک شور در ابعاد مختلف سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت اقتصادی خواهد شد . از این رو تطبیق با این اولویتها و شرایط جدید، چالش های جدی را برای سیاست گذاران، برنامه‌ریزان و مدیریت کلان اقتصادی به دنبال خواهد داشت . یکی از این چالش‌ها، تاثیرپذیری مولفه‌های امنیت اقتصادی کشور از پدیده الحاق به سازمان تجارت جهانی است. امنیت اقتصادی یعنی میزان حفظ و ارتقای شیوه زندگی مردم یک جامعه از طریق تامین کالاها و خدمات هم از مجرای عملکرد داخلی و هم حضور در بازارهای بین المللی. 

با توجه به تعریف، هدف امنیتی در این رابطه، افزایش سلامتی اقتصاد ملی از طریق بهبود نسبی آن در مقایسه با دیگر کشورها می‌باشد . یکی از راههای حفظ و برقراری امنیت اقتصادی اخذ مالیات و درآمد مالیاتی میباشد . مالیات و درآمدهای حاصل از آن به مثابه همزادی برای دولتها و به عنوان یکی از راه چاره تأمین منابع مالی دولت تلقی میشوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۱۴,۷۵۰
تومان