دانلود و خرید کتاب مطالعه تطبیقی روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ میثم نوائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطالعه تطبیقی روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ اثر میثم نوائی

کتاب مطالعه تطبیقی روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ

معرفی کتاب مطالعه تطبیقی روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ

کتاب مطالعه تطبیقی روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ نوشته میثم نوائی و حسین سوری است.

درباره کتاب مطالعه تطبیقی روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ

برقراری روابط می‌ان دولت‌ها زايیده نیاز آن‌ها به يکديگر است . اين روابط ممکن است دوستانه يا خصمانه باشد . درواقع در روابط بین‌الملل تلاش‌های زيادی برای فهم چرايی منازعه و همکاری می‌ان دولت‌ها در می‌ان متفکرين و تحلیل‌گران اين عرصه صورت گرفته است. برای فهم اينکه چرا دولت‌ها به منازعه با يکديگر می‌‌پردازند يا اقدام به همکاری می‌‌نمايند بايد به بررسی اين مساله پرداخت که اين دولت‌ها چه تصوری از منافع و محیطی که در آن زندگی می‌‌کنند، دارند. چگونه اين تصور تبديل به خط مشی سیاست خارجی و دفاعی می‌‌شود و چگونه کنش‌های می‌ان دولت‌ها، شکل دهنده روابط بین‌الملل هستند . ترکیبی از اين تصورات و کنش‌ها منجر به منازعه وترکیبی ديگر منجر به همکاری می‌‌شود. مناسبات آمريکا و اسرائیل نیز از اين قاعده و چهارچوب خارج نیست. حفظ منافع ملی ايالت ‌متحده آمريکا مهم‌ترين محور سیاست خارجی اين کشور محسوب می‌شود. در طول چند دهۀ گذشته و به ويژه پس از پايان جنگ شش روزه ژوئن ۱۹۶۷، رابطه با اسرائیل، محور اصلی سیاست خاورمیان‌های آمريکا بوده است. رؤسای جمهور مختلف آمريکا هريک با توجه به اهمیت مقوله ايجاد امنیت برای صدور نفت به جهان غرب و در حوزه متحدان خود، راهبرد‌های کلانی به اجرا گذاشته‌اند که در مقاطع مختلف اشکال متفاوتی داشته است. محور بنیادين سیاست خاورمیانه‌ای آمريکا، به و ضعیت داخلی اين کشور و خصوصا به فعالیت‌های لابی حامیان اسرائیل وابسته است. لابی اسرائیل يکی از قدرتمندترين و فراگیرترين گروه‌های سیاسی در آمريکا می‌باشد که در ساختار‌های سیاسی آمريکا نفوذ قابل توجهی دارد. کمیته روابط عمومی‌ آمريکا - اسرائیل مشهور به آيپک، بزرگترين و قدرتمندترين گروه لابیگری در عرصه سیاست خارجی آمريکا محسوب می‌شود . حمايت آمريکا از اسرائیل از ابتدای سال ۱۹۹۲ میلادی و با آغاز رسمی‌ نظام تک قطبی به شکلی آشکارتر از قبل ادامه يافته و پس از واقعه ۱۱ سدپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، با اين ادعا مورد توجیه و تقويت قرارگرفته که اين دو دولت که دارای ارزش‌های مشترک دموکراتیک و پیوند‌های مذهبی میباشدند، توسط گروه‌های تروريستی که ريشه در دنیای عرب و جهان اسلام دارند، تهديد می‌شوند و کشور‌های حامی‌ تروريسم نظیر ايران و سوريه نیزاز اين گروه‌ها حمايت می‌کنند.

در میان نظريه‌های روابط بین‌الملل ، نظريه‌های رئالیسم و نئورئالیسم برای تبیین روابط آمريکا به عنوان قدرت جهانی و اسرائیل به عنوان قدرت منطقه‌ای از اهمیت بیشتری برخوردارند . بین نظريه‌پردازان رئالیسم برای توجیه روابط می‌ان آمريکا و اسدرائیل حائز اهمی‌ت اسدت نظريه اسدتفان والت . بر اسدان نظريه موازنه تهديد والت، دولت‌ها در مقابل دولت‌هايی که منشأ بیشترين تهديد هستند، متحد می‌شوند. از نظر وی هرگاه دولت ‌ها احسدان کنند که موجوديت و يا منافع آن‌ها از ناحیه ساير دولت‌ها با تهديد فوری روبه ‌رو است با اتحاد با يکديگر به موازنه در برابر آن‌ها اقدام می‌کنند. به‌طورکلی در بررسی سیاست خارجی آمريکا و اسرائیل از زمان تأسیس دولت اسرائیل تاکنون جهت‌گیری‌ها و استراتژی دو دولت از تحولات و پیچیدگی‌های زيادی برخوردار بوده که بر اساس مبانی تفکرات رؤسای جمهور آمريکا، منافع ملی و مقتضای سیاست بین‌الملل صورت گرفته است . بدين ترتیب در بررسی مبحث نظريه‌ها ابتدا به‌طور خلاصه نظريات رئالیسم و نئورئالیسم را بررسی می‌کنیم و سپس به انطباق آن با روابط آمريکا و اسرائیل می‌پردازيم.

خواندن کتاب مطالعه تطبیقی روابط آمریکا و اسرائیل در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان