نظرات درباره کتاب خانم! فردا کوچ است و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خانم! فردا کوچ است اثر رسول جعفریان

نظرات کاربران درباره کتاب خانم! فردا کوچ است

۳٫۷
(۲۶)
ماری کوری
این کتاب سفرنامه همسر ناصرالدین شاه به مکه پس ازترور شاه در سال ۱۲۷۸ هجری شمسی می باشد من از خواندنش و حال هوای انموقع لذت بردم البته اینقدر دوله و سلطنه داره که آدم قاطی میکنه. توصیه میکنم ابتدا معنی یک سری از کلمات که آخر کتاب نوشته شده را بخوانید بعد کتاب را شروع کنید. دو کتاب مشابه دیگر هم هست . چادر کردیم رفتیم تماشا و سه روز به آخر دریا. البته نویسنده موافق حکومت قاجار بوده و از زندگی مردم عادی چیز چندانی دستگیرتان نمیشود افرادی که ملاقات میکند همگی وابستگان حکومتی و ثروتمندان هستند
atefeh
از خواندنش لذت بردم.
جمیله
سفرنامه همسر ناصرالدین شاه است که به مدت یک سال و اندی در سفر به عتبات و حج به سر میبرد. در حد خودش لاکچری سفر میکند و همه چی برایش مهیاست. در آخر هم میاورد که هزینه سفر هرنفر ۵۰۰ تومان میشود.
carmineli
حقیقتا نمونه نباید تا ابتدای شروع کتاب باشه! کل نمونه مقدمه و توضیحات ویراستار بود. چطور باید تصمیم بگیریم از نثر و مضمون کتاب خوشمون میاد یا نه، اصلا به دل میشینه یا نه، که تصمیم بگیریم کتاب رو بخریم؟؟
کاربر ۱۸۴۶۱۳۵بانو
اینکه یه خانم نوشته جالب بود تکرار داشت احساس میکنی چقدر سفر سخت و طولانی بوده تازه ایشان همسر شاه بودند واب تو دلشان تکان نمیخورده
f.mgh.76
اصلی ترین فایده ی خوندن سفرنامه ها اینه که از آداب و رسوم و فرهنگ مردم زمان مربوطه اطلاعات زیادی به دست خواننده برسه که این کتاب تو این زمینه به نظرم خیلی موفق نبوده نویسنده طولانی شدن و سختی سفر در اون زمان رو به خوبی به تصویر کشیده ولی بیشتر با اشراف در ارتباط بوده و درمورد زندگی مردم عادی چیز زیادی نگفته ( به نظر میاد نویسنده ی این سفرنامه درون گرا بوده و علاقه ای به معاشرت با غریبه ها و حضور تو جمع نداره ، همش شام میخوره میخوابه 😂 ) این خانم به نظر میاد کمی هم لوس بوده😅 زیاد غر میزنه ، مدام برای ناصرالدین شاه گریه میکنه و همش تب میکنه و مریض میشه ... در کل ممکنه یه کم تکراری و کسل کننده باشه براتون ولی ارزش خوندن رو داره چون خیلی هم روون نوشته شده وقت زیادی نمیگیره ...
درّین
کتاب "چادر کردیم رفتیم تماشا" از همین مجموعه سفرنامه های قدیمی زنان بنظرم خیلی از این کتاب جالب تره.
hedayat Homa
اگر کتاب چادر کردیم رفتیم تماشا را دوست داری اینم دوست داری البته اون بانمک تره . یک سفر نامه ی حج مربوط به حدود ۱۳۰ سال پیش . سفر در آن زمان حتی برای خانواده های درباری سخت بوده وجانکاه و جانفرسا .
بابک
این کتاب رو فقط به علاقه‌مندان اون دوره تاریخی پیشنهاد می‌کنم. چون نه متن روانی داره نه جذابیتی. من لذت بردم و برام جالب بود چون به اون دوره علاقه دارم.
arefehfathiii
از صفحه‌ی اول، با قلمی شیوا، شما را جذب گذراندن چشم‌ها از میانه‌ی خطوط کتاب می‌کند. و به خود می آیید که کتاب را تمام و کمال، پاس کرده اید! بخوانید و لذت برید و آگاه کردید.
Mary gholami
بد نبود

حجم

۳۹۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۳۹۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۲۲,۴۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد