نظرات درباره کتاب جنایات نامحسوس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب جنایات نامحسوس اثر گی‌پرمو مارتینیس

نظرات کاربران درباره کتاب جنایات نامحسوس

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۵از ۴۰ رأی
۳٫۵
(۴۰)
farez
جنایات نامحسوس، با ظرافتی بی بدیل منطق و‌ فلسفه و احتمالات ریاضی رو در یک جا و در یک نسخه ی داستان جنایی و معمایی تلفیق کرده بود. ایده ی داستان بشدت ساده و در عین حال در شلوغی پنهان شده بود. هرج و مرجی بی اندازه اضافه و همزمان لازم برای جذابیت داستان... دارای پایان بندی تقریبا قابل پیش بینی... و در عین حال شتابزده و‌ عاری از پرداختن به عواطف و احساسات کرکترها که در کل داستان بشدت توی ذوق میزد. یک داستان، یک رمان...تنها در صورتی برای من که قدرت تخیل و تجسم ضعیفی دارم، قابل قبوله که بتونه هم فضاسازی مناسب رو داشته باشه ‌و هم شخصیت پردازیش کامل و بی نقص باشه. نویسنده راوی خوبی بود،میتونست مغز خودش رو بصورت کلمات فابل فهم برای خواننده در بیاره، اما واضحا نویسنده ی ماهری نبود... در نهایت، جنایات نامحسوس کتاب جناییه که میتونم بگم جدی بود.بی تعارف و در چارچوب بود. خشک بود و در عین حال بدون خلل.اما...شابد فقط ذهنهای منطقی و استنتاجی بتونن از خوندنش لذت ببرن... یک ذهن ریاضیاتی محض....
fahime
یک ریاضی‌دان برجسته در فصلی از کتاب جدیدش ادعاهایی رو در مورد قتل‌های زنجیره‌ای مطرح می‌کنه. مثلا اینکه منطق قتل‌های زنجیره‌ای خیلی ابتداییه و به آسیب‌شناسی عوارض ذهنی مربوط می‌شه... یک قاتل زنجیره‌‌ای که قصد داره ثابت کنه ریاضی‌دان اشتباه می‌کنه، پس از هر قتل سرنخ‌هایی رو برای اون به جا می‌گذاره... به شدت جذابه و اگر مثل من عاشق ریاضی باشید، از خوندنش لذت خواهید برد.
Gloria
کسی اسم فیلم این کتابو میدونه؟🧐🤔
pejmannavi
نبینش. پشیمون میشی.‌کتاب بد نیست اما برای کسی که کتاب رو خونده٬ فیلم واقعا ناامیدکننده است.
✿Farzaneh✿
The oxford murders
Gloria
دوستان طناز اسم انگلیسیشو میخوام تو سایتا با اسم فارسی چیزی پیدا نمی کنه🙂
pejmannavi
خوب بود. اگرچه میشد قاتل رو از ابتدا حدس زد ولی نویسنده خیلی تلاش میکنه که در حدست به یقین نرسی و توو کارش هم موفق میشه. همین هم تورو تا پایان کتاب با خودش میکشه. این کتاب یه فیلم هم داره که به عقیده من یه اقتباس افتضاح از این کتابه. یا فیلم رو ببینین یا کتاب رو بخونین چون اگه بعد کتاب فیلم رو ببینین حسابی حالتون از اینهمه بی ذوقی هالیوود به هم میخوره.
yasamin
برای کسایی که به ریاضیات علاقه دارن جالبه.
Ho3ein Mosavi
بد نبود میتونست بهتر باشه بنظرم و اینکه زیادی به مسائل حاشیه ای و ریاضی پرداخته بود میشد داستان تو نصف این صفحات هم تموم کرد
میلاد
واقعا آفرین. رمانش اصلا قابل پیش بینی نبود و از موقعی که شروعش کردم نتونستم بذارمش کنار. جزو بهترین رمان های جنایی بود. خلاصه بگم. آخرش خیلی متعجب خواهید شد. 🙂
فاطمه
جالب بود
Akbar Aghaii
کتاب خوبی بود علاوه بر داستان جناییش اطلاعات ریاضی هم داشت که برای فهمش مجبور شدم بعد از سالها کمی مطالعه درباره ریاضیات هم بکنم. انتهای داستان یعنی زمانیکه جزئیات قتلها آشکار میشه آدم رو بیاد داستانهای شرلوک هلمز میندازه که از هیچ و پوچ دلیل و سند قتل ایجاد میکنه و توی خواننده دوست داری باور کنی که نویسنده راست میگه.. در کل کتاب قشنگی بود.
saman sam
یک رمان جنایی تر و تمیز و عالی...منکه دوسش داشتم
میم.حمد
داستان خوب پیش رفت، غافلگیرانه بود و البته من رو مجبور کرد در‌ مورد چندتا موضوع ریاضی بیشتر بخونم :)
آرمان
لذت بردم. بقیه دوستان شرح کلی داستان رو گفتند و من زیاده‌گویی نمی‌کنم. صرفاً اگر به ریاضیات و فلسفه و منطق علاقه دارید سراغش برید. چون بخش زیادی از کتاب به شرح قضایای این زمینه‌ها اختصاص داره. دوتا حدس در مورد پایان کتاب داشتم که از قضا هر دو درست دراومد. و کمی غافلگیری پایان کتاب رو برام کم کرد ولی فکر میکنم پایان داستان میتونه غافلگیر کننده باشه اگه زیادی رمان‌های جنایی نویسنده‌هایی مثل آگاتا کریستی رو نخونده باشید. جذابیت کتاب برای من بیشتر به خاطر آمیختگی قضایای منطق و ریاضی با داستانی جنایی بود. و اینکه اگه با تاریخ ریاضیات آشنا نیستید ولی علاقه دارید بهتر اشارات رمان رو بفهمید حتما حین مطالعه از گوگل استفاده کنید. قطعا جذابیتش بیشتر میشه براتون. ترجمه هم نسبتاً خوب بود و کمی فقط به ویرایش نیاز داشت.
zohreh
۱۲. بعد تموم شدنش نمیشه باخودت بگی "وای عجب پایان غیرقابل پیش بینی و غافلگیرکننده ای!!" اما میتونه به فکر فروببردت. ماجرای پسری که عاشق ریاضیاته و برای تحصیل در این رشته و تعامل با پروفسور موردعلاقش به لندن مهاجرت میکنه و درحالیکه قلبش به شدت از پروفسور شکسته و میخواد برگرده متوجه میشه صاحب‌خانه‌ش ،که دوست صمیمی پروفسوره، به قتل رسیده. داستان در یک شهرکوچک روایت میشه که دایره مضونین رو طبعا کوچکتر میکنه و با هرفصل جدید پیش بینیها و تصورات خواننده رو تغییر میده. اگر اهل ریاضیات نیستید ممکنه قلقلکتون بده در مورد موضوعات بحث شده تحقیق کنید و این نشان دهنده قدرت نویسندست که تا چه حد تونسته شما رو با خودش همراه کنه. اگه از کتاب خوشتون اومد فیلمی که براساسش ساخته شده " The oxford murders" ببینید.
azam h
یه داستان قتل بی معنی،با یه عالمه توضیحات ریاضی بی فایده.اصلا نخونید
حسام الدین
عالی ارزشش رو داره
آنا جمشیدی
بیشترین بخش جذابیت این کتاب برای من برمی‌گرده به خرده داستان‌هایی که داخل این رمان روایت شده که واقعا جذاب بودن. ایده خود رمان هم خوب و جالب بود. متاسفانه پایان‌بندی شتاب‌زده‌ای داشت و شخصیت‌پردازی‌ها هم کمی ضعیف بود. به‌خصوص انتهای داستان خالی از حس و عاطفه بود. در مورد ترجمه هم باید بگم خوب و روان بود اما بعضی مواقع از کلماتی استفاده شده که در امروزه متداول نیستن و بهتره با کلمات معمول‌تر و کاربردی‌تر جایگزین بشن.
حَنا
یه کتاب داستان جنایی خیلی معمولی! داستان کم و بیش جالب بود ولی اون عنصر غافل گیری رو نداشت و طبق یه روتین پیش رفت و تهشم معما به سادگی حل شد. از خوندنش پشیمون نیستم ولی با این حال اگر‌ به عقب برگردم وقتمو برای خوندنش نمیذارم.
mina piraste
اگه منتظر یه رمان جنایی با هیجان و تعلیق و پایان غافلگیر کننده هستین برای این کتاب وقت نذارین.
پریسا سپیدار
من کتابو نخوندم ؛ از رو این کتاب فیلم The Oxford Murders مال سال 2008 ساخته شده فیلم فروش خوبی نداشته و میگن کیفیتش پایینه اما به نظر من که خوب بود. با این اوصاف پس کتابش دیگه حتما محشره.
Mary gholami
جذاب نبود

حجم

۲۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۲۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد