دانلود کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی اثر الیزابت تووا بایلی

دانلود و خرید کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

معرفی کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی اثری از الیزابت تووا بیلی است که با ترجمه کاوه فیض اللهی و صدای راضیه هاشمی منتشر شده است. این داستان، جریان همنشینی یکساله الیزابت در بستر بیماری، همراه با حلزونش است.

صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی، کتابی تحسین شده، پرفروش و با دو شخصیت اصلی است. این کتاب در سال ۲۰۱۱ مدال جان باروز را برنده شد. این جایزه سالانه به بهترین اثر در زمینه تاریخ طبیعی تعلق می‌گیرد. همچنین در سال ۲۰۱۲ موفق شد تا جایزه ویلیام سارویان را از آن خود کند.

درباره کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی

 الیزابت تووا بایلی بعد از یک مسافرت تفریحی که قرار بود حکم استراحت را برای او داشته باشد به یک بیماری عجیب دچار شد. بیماری که مدتی او را از پا انداخته بود. مدتی در بیمارستان بستری‌اش کرد و بعد از اینکه کمی بهبود پیدا کرد دوباره عود کرد و او را به تخت خواب برگرداند. او به دلیل بیماری مجبور می‌شود مدتی استراحت کند و روزهایش را با داروهایی بگذراند که حداقل وضعیت او را تثبیت می‌کنند. 

الیزابت یک حلزون کنار تختش دارد و متوجه می‌شود که ظاهرا آن حلزون تنها همدم او است. یک سال همراهی با حلزون او را تشویق به نوشتن این کتاب می‌کند. او برای شناخت بهتر حلزونش شروع به مطالعه درباره او می‌کند و روایتی موازی از زندگی دو موجود می‌آفریند. خودش و حلزونش. 

این کتاب همانطور که یک زندگینامه است، یک کتاب علمی هم هست. داستانی که بیشتر به یک جستار طولانی شباهت دارد و مخاطب را به زندگی آرام در کنار یک حلزون و مشاهده با دقت او، دعوت می‌کند.

الیزابت تووا بایلی درباره اینکه چگونه کتابی با دو قهرمان اصلی نوشته، می‌گوید:

«می‌دانستم که تا حد ممکن درباره حلزون خواهم نوشت و هرگز نمی‌خواستم درباره خودم هم بنویسم. اما هنگامی که دو تا از دوستانم پیش‌نویس اولیه را خواندند، از واکنش‌هایشان شگفت‌زده شدم زیرا یکی توصیف بیشتری از حلزون می‌خواست و دیگری می‌خواست اطلاعات بیشتری درباره من در آن باشد. در آن زمان بود که فهمیدم دو قهرمان اصلی دارم. به نظر می‌رسید مشکلی وجود دارد و تا مدتی نگرانش بودم، اما کتاب که پیش رفت، به تدریج فهمیدم که به نوعی دارم نقش «واسطه» را برای حلزون بازی می‌کنم. اگرچه ابتدا من نقش اصلی بودم، اما از طریق تجربه من است که خواننده همان پیوندی که من با حلزون داشتم را تجربه می‌کند، و به این ترتیب شخصیت حلزون در کتاب بزرگ‌تر می‌شود و حضور پررنگ‌تری پیدا می‌کند.»

این ماجرای واقعی میان‌گونه‌ای (حلزون‌ - انسان) به زبان انگلیسی در امریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزیلند منتشر شده و به زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، چینی، کره‌ای و اکنون فارسی نیز ترجمه شده است. علاوه بر این در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه ملی بهترین کتاب در طبیعت نگاری (NOBA) اعلام شده است. 

بسیاری از نهادها این کتاب را در دسته‌بندی کتاب‌هایی قرار دادند که حتما باید خوانده شوید، همین موضوع سبب شد تا این کتاب در مدت کمی به سرعت به فهرست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کند.

کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی صدای غذا خوردن یک حلزون وحشی می‌تواند تجربه متفاوتی برایتان رقم بزند. تجربه‌ای که ترکیبی از علم زیست شناسی و زندگینامه است. 

نظرات کاربران

Nadia
۱۴۰۰/۰۸/۰۶

گویندگی‌این‌کتاب بی نظیر هست و‌این کتاب در دسته بندی خودش (زیست شناسی) بسیار عالیه و‌به خوبی ویژگی های زیست شناختی حلزون رو‌بیان میکنه .خوندن این کتاب برای افرادی که به دلیل بیماری (اسیب جسمی) یا اسیب های روحی دچار انزوا

- بیشتر
asemaneh4
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

من این کتاب رو قبلاً خوندم نسخه چاپی و میتونم بگم باهاش یک ماه زندگی کردم ...ترجیح میدادم که کم کم بخونم تا بیشتر از لحظه های توصیفی و احساس زنده ای که از همزیستی با این موجود متین و

- بیشتر
مریمی
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

صدای خانم هاشمی برام بسیار پر کشش هست،و اینکه این کتاب برای کسایی که اهل تفکر و تنهایی هستن میتونه جالب باشه

روزبه آقاجری
۱۴۰۰/۰۴/۲۴

کتاب فوق‌العاده، برخوانی فوق‌العاده، ترجمه فوق‌العاده

الهه رستاد
۱۴۰۱/۰۶/۲۱

از نظر من کتاب با گویندگی خانم هاشمی واقعا جذاب و پرکشش بود.سپاس از ماه آوایی های پرتلاش.🌹

بهار
۱۴۰۲/۰۱/۳۱

کتاب جذابی بود و برای گوش دادنش واقعا نیاز به تمرکز دارید...اگر میخواهید از نشخوارهای فکری دور باشید بنظرم گوش دادن به این کتاب بهتون کمک میکنه...گوینده عالی و متن هم بسیار روان و دلچسب

Hrezapour.ir
۱۴۰۲/۰۴/۰۷

بسیار عالی و شور انگیز. گذشته از اینکه الان تو فکر ساخت یک تراریوم هستم شاید این مطالب بدون اسپویل شدن میتونه شما رو در انتخاب کتاب کمک کنه. مطالبی از جمله زندگی بسیار عالی حلزون ها که تا هزار دندان دارند و

- بیشتر
shadik
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

متن روان، صدای گوینده دلنشین و موضوع هم تازه و بکر

Mo
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

بد نبود، ولی نه در حدی که تعریف شده بود.

maedeh
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

نه داستان پرکششی بود و نه موضوعی که بدان پرداخته شده عامییتی دارد که بتوان از آن بهره جست تنها امید داشتن و درجستجوی زندگی بودن را از موجودی لیزابه دار آموختن خلاقیت نگاه نویسنده بود و علم اندوزی در

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۱۸۳٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۱۸۳٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان