دانلود کتاب صوتی آرزوهای بزرگ با صدای مهبد قناعت‌پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

دانلود و خرید کتاب صوتی آرزوهای بزرگ

نویسنده:چارلز دیکنز
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آرزوهای بزرگ

کتاب صوتی آرزوهای بزرگ یکی از معروف‌ترین آثار چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی است که آثارش در دسته بندی کتاب‌های کلاسیک دنیا قرار گرفته‌اند و به تمام زبان‌ها ترجمه شده‌اند. داستان این کتاب، فراز و فرودهای زندگی شخصی آقای پیپ است و ماجراهایی که بعد از هر تصمیمی پشت سر می‌گذارد.

دیوید لین اولین فیلمسازی بود که به سراغ آثار چارلز دیکنز رفت و در برگردان دو اثر او، آرزوهای بزرگ و اولیور تویست، توانست دو فیلم فراموش نشدنی به تاریخ سینما هدیه کند. بعدها نیز کارگردان دیگر انگلیسی به نام کارول رید نسخه ای موزیکال از اولیور تویست ارائه کرد. اما جالب اینجاست که آثار دیگر او نیز به صورت فیلم، سریال، انیمیشن و تئاتر، بارها به نمایش درآمده‌اند.

انتشارات صوتی آوانامه این داستان را با ترجمه حمیدرضا بلوچ و صدای زیبا مهبد قناعت پیشه تقدیم شنوندگان کرده است.

درباره کتاب صوتی آرزوهای بزرگ

آرزوهای بزرگ داستان زندگی مردی به نام پیپ است. در این کتاب از هفت سالگی همراه آقای پیپ می‌شویم و زندگی او را تا زمانی که به سی و چند سالگی می‌رسد، دنبال می‌کنیم. زندگی که پر از ماجراها و رخدادهای مختلف است که همگی در نهایت باعث شده تا شخصیت او به این صورت ساخته شود. پیپ ماجراهای زندگی‌اش را روایت می‌کند. از دوستانش می‌گوید و تصمیماتی که گرفته است، اهدافی که دنبال کرده و مسیری که او را به این نقطه از ازندگیش‌اش رسانده است. 

آرزوهای بزرگ و روایت صادقانه پیپ از زندگی‌اش داستانی است که همه را به خود جلب می‌کند. هرکسی ممکن است با خواندن این اثر به یاد زندگی خودش بیفتد و یا با مشکلات و مسائلی نظیر آنچه پیپ مواجه شده بود، روبه‌رو شود.

چارلز دیکنز در این رمان در تلاش است تا این نکته را نشان دهد که مالکیت و ثروت نمی‌توانند درون شخصیت‌ها را تغییر دهند. انسان‌ها برای پیدا کردن خود واقعی‌شان نیاز دارند تا مسیری طولانی را بپیمایند و در این مسیر به آگاهی برسند.

کتاب صوتی آرزوهای بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

آرزوهای بزرگ برای تمام طرف‌داران ادبیات داستانی جهان و علاقه‌مندان به رمان‌های واقعگرا، تجربه لذت‌بخشی است.

درباره چارلز دیکنز 

چارلز دیکنز با نام کامل چارلز جان هوفام دیکنز ۷ فوریه ۱۸۱۲ متولد شد. او نویسنده و منتقد اجتماعی انگلیسی و از مهمترین نویسندگان سده نوزدهم است در کودکی در کارخانه کار می‌کرد چراکه پدرش به دلیل بدهی‌هایش به زندان افتاده بود. اما بعدا زماین که پدر از زندان آزاد شد توانست تحصیلاتش را ادامه دهد. او مدتی کارمند دفتر یک وکیل و بعد گزارشگر روزنامه شد. 

کتاب‌های مشهور او نیکلاس نیکلبی، سرود کریسمس، دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور تویست و داستان دو شهر است. جیمز جویس نویسنده مشهور معاصر، چارلز دیکنز را بعد از شکسپیر تاثیرگذارترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان می‌داند. او در آثارش توصیف‌های دقیق و پرجزئیاتی دارد و کتاب‌هایش به دلیل ظرفیت بالای دراماتیک و روایی مورد توجه هنرمندان سینما و تئاتنر قرار گرفته است. در هالیوود ۲۰۰ اثر سینمایی با اقتباس از آثار او ساخته شده است.

داستان‌های دیکنز، به شخصیت انسانی، روحیات او و تضادها و چالش‌های اخلاقی آنان می‌پردازد و این موجب می‌شود، محتوای داستان‌هایش برای خواننده امروز نیز همچنان اندیشه‌برانگیز باشد. ویژگی دیگر آثار دیکنز، پایان خوب قهرمانان داستانش در پی زندگی سخت و عذاب‌آورشان است. برخی این ویژگی را صرفا یک پایان خوب می‌دانند و برخی دیگر خاستگاه آن را در گرایش‌های مسیحی دیکنز در مفهوم رستگاری نهایی انسان‌های نیک دنبال می‌بینند. پایان خوب و روشنی که همتایان و همروزگاران او مانند داستایوفسکی، در سرنوشت انسان‌ها و قهرمانانشان نمی‌دیدند.

چارلز دیکنز در ۹ ژوئن۱۸۷۰ به طور ناگهانی و بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت. مزار دیکنز اکنون در کلیسای وست‌مینیستر در بخش ویژه نویسندگان معروف به کنج شاعران در لندن جای دارد. در سال ۱۹۲۵، خانه‌ای که دیکنز برای مدتی در آن زندگی می‌کرد، تبدیل به موزه‌ای درباره زندگی او شد.

درباره مهبد قناعت پیشه

مهبد قناعت‌ پیشه، گوینده، دوبلور و بازیگر، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ متولد شد. در رشته دامپزشکی تحصیل کرد و در دوره‌های صداسازی آواز سنتی کویندگی و دوبله شرکت کرده است. او در رادیو ایران و رادیو صبا به همکاری مشغول است. برای بسیاری از برنامه‌های تلویزیون گویندگی می‌کند.

مهبد قناعت پیشه علاوه بر این فعالیت‌ها، در صداپیشگی تیزر برای شرکت‌های مختلف نیز حضور داشته است و کتاب‌های صوتی بسیاری نیز با صدای او منتشر شده‌اند.

معرفی نویسنده
عکس چارلز دیکنز
چارلز دیکنز
انگلیسی | تولد ۱۸۱۲ - درگذشت ۱۸۷۰

چارلز جان هوفام دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس، نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

نظرات کاربران

brightstar
۱۴۰۰/۰۶/۲۵

دل پذیر دل پذیر و دل پذیر بود برای من. آخرین فصول این کتاب بی نهایت جذاب, را زمانی خواندم که درگیر کرونا شده بودم. و امروز که به پایانش بردم, در آخرین روزهای قرنطینه هستم. اضطراب کرونا, فشار های وارده, نگرانی برای

- بیشتر
عرفانه
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

به به چه کتابی چه ترجمه ای واقعا... عالی چه گویندگی ای واقعا... عالی ترجمه به شیوه استادانه ای انجام شده... ممنون اقای حمیدرضا بلوچ ممنون اقای مهبد قناعت پیشه و ممنون از اقای چارلز دیکنز که در سال 1812 در انگلستان متولد شد و در

- بیشتر
کاربر ۲۱۳۳۱۸۶
۱۴۰۰/۰۶/۱۵

صدا که گفتن نداره عاااالی داستان هم فوق العادهد

M
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

مگه میشه این شاهکار رو دوس نداشت؟محشرررره

عطیه رنگین کمان
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

اول از همه بگم مهبد قناعت پیشه دمت گرم.گویندگی عالی..همه چیز به اندازه و‌به قاعده..تغییر صداها عالی..تغییر تن صدا عالی..تغییر سرعت خواندن عالی.. داستان ولی جذابیت بخصوصی نداشت..شخصیت پردازی و توصیفات عالی این کتاب رو منکر نمیشم..ولی تم کتاب مثل بقیه

- بیشتر
نسترن
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

کتاب خیلی خوبی هست اما نکته ای که هست احساس میکنم این جور کتاب ها برای زمان خودشون جذابیت بیشتری داشتن و برای انسان های نسل حال کمی شاید حوصله سر بر باشه کتاب پر از توصیفات هست که به شخصه حوصله

- بیشتر
دیانا
۱۴۰۰/۰۳/۱۲

همه چیز عالی گویندگی عالی ترجمه عالی خود داستان هم که دیگر تعریف ندارد از مشهور های داستان و رمان است از زحماتتون ممنونم از این تیپ کارها بیشتر بذارید بازهم از گویندگی فوق العاده تشکر میکنم

محمدرضا
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

داستان خیلی خوبی بود و من به شدت لذت بردم. این رمان طولانی دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بود و همچنین صحنه‌های متفاوتی داشت اما اواخر داستان به شدت حس برانگیز و جذاب بود. اما به نظرم بخش آخر رو

- بیشتر
ꎭꀤꈤꍏ
۱۴۰۱/۱۲/۲۷

📚"قلم را بردار و زیر اسمم بنویس او را بخشیدم..." گویندگی جناب قناعت پیشه بسیار حرفه ای بود. امیدوارم نسخه کامل کتابهای دیگه چارلز دیکنز هم توسط آوانامه منتشر بشه...

Shahrzad_niazi
۱۴۰۱/۱۰/۲۹

واقعا باکیفیت‌ترین کتاب صوتی‌ای بود که تا به حال شنیده‌ام. چقدر لذت بردم.باتشکر

زمان

۲۵ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۵ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵۶,۰۰۰
تومان