دانلود کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ اثر اشکان عقیلی‌پور

دانلود و خرید کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ

نویسنده:رضا جولایی
انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۳.۹از ۶۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ

کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ اثری از رضا جولایی است که با صدای اشکان عقیلی پور منتشر شده است. این داستان زیبا، ترکیبی از تاریخ و خیال است و به ماجرای زندگی و حذف شاعر مبارز و آزادی‌خواه، میرزاده عشقی می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ

رضا جولایی در این داستان به سراغ یک ماجرای تاریخی می‌رود و آن را با عناصر داستان ترکیب می‌کند تا نتیجه‌ای لذت‌بخش و جذاب حاصل شود. 

داستان ماه غمگین، ماه سرخ داستان آخرین روزها زندگی میرزاده عشقی است. شاعری توانا که به خاطر زندگی جنجالی و شعرهای آزادی خواهانه‌اش شناخته می‌‎شود. با این داستان سفری می‌کنیم به روزهای هشتم تا سیزدهم تیرماه سال هزار و سیصد و سه و در آخرین روزهای زندگی و حیات شاعر با او همراه هستیم.

نویسنده برای جذابتر شدن داستانش، شاعر را از یک خواب طولانی و پریشان بیدار می‌کند. خوابی که ذهن او را آشفته و پریشان کرده است و او را همانند  خیل عظیمی از روشنفکران آزادی خواه با داس مرگ روبه‌رو کرده است. حال شاعر تلاش می‌کند تا حیات و بقایش پابرجا بماند و از این مهلکه فرار کند. در گیر و دار این فرار با شخصیت‌های بسیاری دیدار می‌کند. برخی شخصیت‌هایی حقیقی هستند و برخی دیگر از ذهن نویسنده به بیرون پا گذاشته‌اند. 

میرزاده عشقی در حال فرارش با زنی روبه‌رو می‌شود که در سرای او مشغول به کار است. با مرد ارمنی خوش قلبی آشنا می‌شود که رضا خان نام دارد و با یکی دیگر از شاعران بزرگ ایران؛ ملک الشعرای بهار. 

این داستاان با تمام فراز و نشیب‌هایش، قصه جذابی را برای مخاطبانش روایت می‌کند...

کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از شنیدن داستا‌هایی با درونمایه تاریخی لذت می‌برید، کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ لذتی عمیق را به شما هدیه می‌کند.

درباره رضا جولایی

رضا جولایی در سال سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد و کارش را از ۱۳۶۲ و با انتشار حکایت سلسله پشت کمانان آغاز کرده و در طول این سال‌ها در فضای ادبیات داستانی‌ حضور داشته است. تاریخ عنصر مشترک همه داستان‌های رضا جولایی است که آنها را به هم مرتبط می‌کند.

جامه به خوناب، شب ظلمانی یلدا، حدیث دردکشان، تالار طرب‌خانه، جاودانگان، نسترن‌های صورتی، باران‌های سبز و سیماب و کیمیای جان از دیگر آثار جولایی هستند.

بخشی از کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ

 نفس نفس می زند. به خود می گوید: من زنده ام، هنوز دیر نشده ... 

به یاد جمله ای می افتد: مرگ است که به زمان ارزش می دهد. زمان را جدی بگیر. خوابت یک هشدار بود. الهام بود. بلند شو تا دیر نشده جل وپلاست را جمع کن، برو از این شهر داغ دم کرده ی خشک، برگرد به میان تپه های سبز موطنت. دیوانه ای؟ می خواستی چه بشوی؟ شهره ی آفاق؟ چه بکنی؟ می خواستی کمر سردارسپه را بشکنی؛ اگر هم بتوانی جانت را می گذاری بر سر این مهم، و بعد چه می شود؟ آب از آب تکان نمی خورد. می افتی در سیاه چال های نظمیه. جانت را با منقاش از تن بیرون می کشند. از دست هیچ کس کاری ساخته نیست. هیچ کس نمی تواند قدمی پیش بگذارد، نه وکلای اقلیت، نه روزنامه چی ها. سروصدایی بلند می شود و زود فروکش می کند. همه خسته شده اند. نوزاد نارس مشروطه سر زا رفت.

نظرات کاربران

.reza b
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

ای رادیو گوشه! ای رادیو گوشه! چرا تجربه موفق و دلنشین رضا جولایی/داریوش فرهنگ رو تکرار نکردی؟ ای رادیو گوشه!

نَعنا🌿
۱۴۰۱/۰۸/۰۹

زندگینامه میرزاده عشقی قلبم رو فشرد، چه جوانانی فدای تاریکی استبداد شدند تا به روشنایی امروز برسیم. شب ها، در پناه تاریکی با گوش دادن به این کتاب به صدسال پیش بازگشتم و در حال و هوای تهران قدیم روحم تازه شد. . فقط

- بیشتر
صائمه
۱۴۰۱/۰۵/۳۱

کتاب خوبی بود من صدای گوینده رو خیلی دوست دارم ولی مثلا کاش وقتی راجب زندگی بقیه میگه ،اولش بگن این آدم کیه

tadai
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

نوع روایت کار پراکنده است و چندین راوی داره، از خود عشقی، تا بهار و کسی که دوستش داره و عوامل قتلش، نکتش اینه که اگر دقت نکنید تو شنیدن گیج میشید‌. فضاسازی داستان و دایره لغات نویسنده عالی بود. همین

- بیشتر
مروارید ابراهیمیان
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

یه کم اولش گنگه ،باید قبل از مطالعه کتاب، تاریخ مربوط به میرزاده عشقی رو کمی بدونید

ahmad
۱۴۰۱/۰۴/۰۲

ظلم پایدار نمی ماند⚖️ کتاب جذابی بود👌🏻 با سر نیزه همیشه میشود پیش رفت ولی نمی شود به آن تکیه کرد

ams1363
۱۴۰۱/۰۲/۲۵

چند غلط خوانش فاحش داشتند جناب کتابخوان مثل (حوضِ خانه) به جای (حوض‌خانه) و (مُصطبه) به جای (مَصطبه)چند غلط دیگر،امیدوارم چنین خطاهایی کمتر و کمتر شوند.

بیتا محبی خواه
۱۴۰۲/۱۲/۱۲

اگر به کتابهای تاریخی که در قالب داستان روایت می شوند، علاقمندید این کتاب و کتاب شکوفه های عناب از همین نویسنده رو حتمن می پسندید.

مریم
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

از دقایق ابتدایی جذب کتاب شدم. قلم زیبای آقای جولایی مسحورم کرد.

کاربر ۷۰۸۹۰۳۵
۱۴۰۲/۰۶/۰۶

عالی

زمان

۷ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۵۷۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۵۷۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان