دانلود کتاب صوتی کی بود کی بود؟ با صدای فروغ حداد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کی بود کی بود؟ اثر کرول توریس

دانلود و خرید کتاب صوتی کی بود کی بود؟

معرفی کتاب صوتی کی بود کی بود؟

کتاب صوتی کی بود کی بود؟ اثری از کرول توریس و الیوت آرونسن با ترجمه سما قرایی است. این کتاب درباره ساز و کار توجیه اشتباهات است و به این سوال پاسخ می‌دهد: چرا گفتن اینکه من اشتباه کردم، اینقدر سخت است؟  

نسخه صوتی این اثر را با صدای فروغ حداد می‌شنوید. این کتاب در سال ۲۰۰۷ جایزه ویلیام جیمز را از آن خود کرده است.

این کتاب‌ از مجموعه تجربه و هنر زندگی انتخاب شده است. کتاب‌های این مجموعه تلاشی است برای آشنایی انسان بر زوایای تاریک و پیچیدگی‌های مسائل زندگی‌اش و نیز دعوت از وی برای تفکر بیشتر و یافتن راه‌حل‌های مخصوص به خود در مورد مسائل زندگی با استفاده از تجربه دیگران.

درباره کتاب صوتی کی بود کی بود؟

کتاب صوتی کی بود کی بود؟ درباره ساز و کاری است که انسان‌ها در توجیه اشتباهات خود به کار می‌برند. همه ما می‌دانیم که انسان‌ها اشتباه می‌کنند. اما مهم رویکردی است که بعد از مرتکب شدن اشتباهاتمان اتخاذ می‌کنیم. می‌توانیم بپذیریم اشتباه کردیم و می‌توانیم قبول نکنیم. هر اشتباهی می‌تواند درسی به ما بدهد. اما در صورتی که بپذیریم اشتباه کرده‌ایم. اگر اشتباه را قبول نکنیم، چطور می‌توانیم از آن درس بگیریم؟ 

فصل اول این کتاب درباره همین موضوع صحبت می‌کند. ساز و کار توجیه کردن که به یک موتور توجیه تشبیه شده است. 

فصل دوم کتاب کی بود کی بود؟ درباره ناهماهنگی‌های ذهنی است. یک ساز و کار روانی ریشه دار که منشا توجیهات به حساب می‌آید و از قطعیت‌ها، عزت نفس و وابستگی‌های قومی و قبیله‌ای محافظت می‌کند. در فصل‌های بعدی، عواقب آسیب‌زای توجیه بررسی می‌شوند. کرول توریس و الیوت آرنسون در این فصل توضیح می‌دهند که توجیه کردن‌های خود، می‌تواند به منبعی برای فساد تبدیل شود. حافظه را مخدوش می‌کند، باعث می‌شود تا اعتماد به نفس، به خودبینی تبدیل شود و بی‌عدالتی‌ها تداوم پیدا کند. همین موضوع به تخریب عشق می‌انجامد و سبب دشمنی و نفاق می‌شود.

اما در نهایت می‌توان به این موضوع اطمینان پیدا کرد که اگر ساز و کار توجیه را متوجه شویم، می‌توانیم آن را از کار بیندازیم. فصل آخر کتاب مطالبی دارد که راه‌حل‌هایی برای روابط و جامعه است. مهم‌ترین کار، یافتن راه‌حلی است که به تغییر و تحول انجام شود و درک سازی و کار توجیه اولین قدم برای یافتن این راه حل است. 

نشریه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) درباره این کتاب اینطور نوشته است: «کتابی سرگرم کننده و روشنگر است. وقتی خودتان را در داستان هایی که تعریف می کند، تشخیص می دهید - فریبنده است.»

کتاب صوتی کی بود کی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرفداران کتاب‌های حوزه روان‌شناسی و فلسفه هستید، کتاب صوتی کی بود کی بود؟ انتخاب مناسبی برای شما است. 

بخشی از کتاب صوتی کی بود کی بود؟ 

خاطرات ما اغلب تحت تاثیر تعصبات و اغراضمان به نفع خودمان شکل می‌گیرد و تغییر شکل می‌یابد. اغراضی که تیرگی‌های رویدادهای گذشته را کم رنگ می‌کند، تقصیرمان را کوچک تر جلوه می‌دهد، و آنچه را واقعا روی داده مخدوش می‌کند.

نظرات کاربران

sepideh asheri
۱۴۰۰/۰۲/۱۶

سلام من این کتاب رو خریداری کردم ولی متاسفانه تو کتابخونم نیس باید چیکار کنم پشتیبانی هم کسی پاسخگو نیس😖😡😡 به من بگید باید چیکار کنم مثلا تو این کرونا نخواستم برم بیرونو انلاین خواستم مطالعه کنم😡

قاسمی
۱۴۰۰/۰۲/۱۶

سلام من این کتاب رو خریداری کردم،ولی تو قسمت کتاب های من در اپلیکیشن نیومده،نمی دونم باید چکار کنم،با پشتیبانی هم تماس گرفتم کسی پاسخگو نیست

Farnaz Hadad
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

عالیه ادامه بدید😍💙

Meisam Cheraghi
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

واقعا کتاب خوبی نبود.از هشت فصل هفت فصلشو فقط اخباری بود و خبرهای جنگ و دادگاه بود.اخرای کتاب رو هم که ربطش دادن به انقلاب خودمون .و گوینده هم مثل اینکه داره انشا میخونه اصلا جذابیتی نداشت.و عیب دیگشم اینه

- بیشتر
shirin shakeri
۱۴۰۰/۰۷/۰۸

از آن دست کتابهایی که برای همه مفید است. متن روان و ساده و گویندگی خوب و متناسب با محتوا.

زمان

۱۴ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۷۷۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۷۷۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
۸۳,۳۰۰
۳۰%
تومان