دانلود کتاب صوتی آبی‌ها با صدای مریم محبوب لایزال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آبی‌ها اثر منیرو  روانی‌پور

دانلود و خرید کتاب صوتی آبی‌ها

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آبی‌ها

کتاب صوتی آبی‌ها یکی از داستان‌های منیرو روانی‌پور است که با صدای مریم محبوب لایزال منتشر شده است. آبی‌ها داستانی است از مجموعه‌ در آستانه فصلی سرد که سوزان گویری و تورج رهنما آن را گردآوری کرده‌اند. 

درباره کتاب آبی‌ها

منیرو روانی‌پور از نویسندگان جنوب است که آثارش درون‌مایه رئالیسم جادویی دارد. او جنوب ایران و مردم و باورهایشان را به تصویر می‌‌کشد و در کنارش عناصر غیرواقعی را هم دخیل می‌داند. کتاب آبی‌ها داستان مردم جنوب است که برای ماهی‌گیری رفته‌اند و برنگشته‌اند. زنان حدس می‌زنند مردان اسیر آبی‌ها شده‌اند. پری‌های دریایی با پوستی آبی و موهایی نقره‌ای.مقابل این پری‌ها قرمزها هستند که مردان را بی‌درنگ می‌کشند. این کتاب داستان جذابی است از پری دریایی غمگین و تنهایی که می‌خواهد مردی را برای خودش نگه دارد. این کتاب با عناصر فرهنگی جنوب ایران و باورهایشان گره خورده است.

شنیدن کتاب آبی‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم

درباره منیرو روانی‌پور

منیرو روانی‌پور متولد ۲ مرداد ۱۳۳۱،جفره، بوشهر است. او نویسنده ایرانی  است که در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند. روانی‌پور به دلیل علاقه به آئین‌های مردم جنوب و استفاده از آنها در داستان‌هایش مشهور است. او اولین رمان خودش اهل غرق را سال ۱۳۶۹ در مکتب رئالیسم جادویی نوشت. رمانی که در آن از آئین‌های روستای زادگاهش استفاده فراوان کرده است. بخشی دیگری از شهرت این نویسنده به خاطر حساسیت و حضور فعال او درجریان‌های اجتماعی مخصوصا جریان‌های دفاع از حقوق زنان است.

اولین مجموعه داستان منیرو روانی پور به نام «کنیزو» سال ۱۳۶۸ منتشر شد که خودش می‌گوید: اگر شاهد آتش زدن شهر نو نبودم کنیزو هرگز نوشته نمی‌شد.

داستان‌ها و رمان‌های منیرو روانی پور اغلب براساس تجربه‌ها و سفرهای دور و دراز او و تجربه‌های شخصی‌اش است اما آنچه آثار او را خاص می‌کند توانش در به هم آمیختن حقیقت و خیال است. دنیای جادویی روانی‌پور روایت تلخی از حقیقت است. روانی‌پور در سال ۱۳۸۵ از اولین حامیان «کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان» در ایران بود. 

نظرات کاربران

نفیسه قافله باشی
۱۴۰۱/۰۴/۰۶

این داستان بخش کوچکی از مجموعه داستان کنیزو هست باید کل مجموعه داستان را خواند تا با فضای داستان آشنا شد و احساس قرابت کرد در غیر این صورت داستان از حالت داستانی خارج شده و مثل برشی ازیک دلنوشته

- بیشتر
سایه
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

احساسی و فانتزی :)

غزل
۱۴۰۰/۰۳/۰۹

اگر به فضای جنوب کشور و آثار رئالیسم جادویی علاقه‌مندید، ازش لذت خواهید برد. گوینده هم به خوبی قصه و فضا رو بیان می‌کنه

پرستو‌ سنجابی
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

البته من در حدی نیستم که در خصوص کتاب آبی نظر تخصصی بدم ولی به از انجایی که زیاد کتاب میخونم میتونم این کتاب رو در اون دسته کتابهایی معرفی کنم که شاید برای همه جذاب نباشه. چون این کتاب

- بیشتر
Eli N
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

عجیب و جادویی و البته برای من دوست داشتنی من دوستش داشتم ولی به نظرم از اون دست داستان هایی هست که برای همه نمیشه پیشنهادش کرد.

علی پور
۱۴۰۲/۰۵/۲۷

متاسفانه خواننده کتاب بجای دَی منصور یعنی دایه یا مادر منصور می گوید دِی منصور

Mahshid Tashakori
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

بخش کوچکی از کتاب اهل غرق که خیلی دوست داشتم یک تیم بزرگ و حرفه ای یه روز صوتیش کنه. اما با این کیفیت همون بهتر که متنی بمونه!

بهار
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

به نظر من داستان از جذابیت بالایی برخوردار نبود حتی در سبک و سیاق اینگونه داستانها. اما گویندگی بسیار زیبای این داستان میتونه کمک کنه که یک قصه روان و متفاوت از افسانه‌های محلی ایران رو گوش بدید.

زمان

۴۱ دقیقه

حجم

۵۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۱ دقیقه

حجم

۵۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان