دانلود کتاب صوتی ناپدیدشدگان با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ناپدیدشدگان اثر آریل دورفمن

دانلود و خرید کتاب صوتی ناپدیدشدگان

نویسنده:آریل دورفمن
گوینده:حامد فعال
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ناپدیدشدگان

کتاب صوتی ناپدیدشدگان اثر آریل دورفمن، اثری خواندنی از درد و رنجی است که حکومت‌های دیکتاتوری برای زنان به ارمغان آورده است.

نسخه صوتی ناپدیدشدگان را با ترجمه‌ی احمد گلشیری و صدای حامد فعال بشنوید.

درباره کتاب صوتی ناپدیدشدگان

داستان کتاب صوتی ناپدیدشدگان در یک روستای یونانی اتفاق می‌افتد. مردم این روستا که در اشغال نازی‌ها است، با جسدی مواجه می‌شوند که رودخانه آن را با خود آورده است. ازآنجاکه جسد قابل‌شناسایی نیست، زنانی که نزدیکانشان طی بازجویی‌های حکومت دیکتاتوری ناپدیدشده‌اند، ازجمله پیرزنی که پدر، شوهر و دو فرزندش گم‌شده‌اند، ادعا می‌کنند که جسد متعلق به آن‌هاست؛ و در این میان، بین سروان فاشیستی که اداره امور این روستا را در دست دارد و زنان روستا، کشمکشی درمی‌گیرد... .

دورفمن در ناپدیدشدگان تنها گوشه‌ای از رنجی را که حکومت‌های دیکتاتور برای زنان به ارمغان آورده است، به تصویر کشیده است. رنجی که زندگی‌هایی را نابود کرده است. او در تلاش است تا در کتاب ناپدیدشدگان این واقعیت را بیان کند که این اتفاقات گاه و بیگاه روی می‌دهند اما اگر صدای افراد ستمدیده به‌قدر کافی بلند نباشد تا توجه و حمایتی را جلب کند، تضمینی وجود ندارد که در نقاط و ادوار دیگر جهان روی نداده باشد و یا روی ندهد... . 

کتاب صوتی ناپدیدشدگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دوست‌داران و علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی از شنیدن کتاب ناپدیدشدگان لذت می‌برند. اگر دوست دارید داستانی متفاوت و تکان‌دهنده بخوانید، ناپدیدشدگان گزینه‌ی خوبی برای شما است.

درباره‌ی آریل دورفمن

ولادیمیرو آریل دورفمن در سال ۱۹۴۲ میلادی در بوینس آیرس آرژانتین متولد شد. کودکی خود را در ایالات‌متحده گذراند و در سال ۱۹۵۴ میلادی همراه با خانواده‌اش به شیلی مهاجرت کرد؛ به همین دلیل او بیشتر به نویسنده‌ای شیلیایی معروف است. پدرش آدولف دورفمن، از خانوادهای یهودی و استاد برجسته اقتصاد در آرژانتین و نویسنده کتاب «تاریخ صنعت آرژانتین» و مادرش نیز از خانواده‌ای یهودی بود. او مدتی به‌عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه شیلی تدریس کرد و سپس یک سال برای تحصیل به دانشگاه برکلی در آمریکا رفته و دوباره به شیلی بازگشت.

او اولین کتاب خود را با نام «تخیل و خشونت» در سال ۱۹۶۸ نوشت. این کتاب که در آمریکا منتشر شد، شامل مجموعه مقالاتی است درباره ادبیات آمریکای لاتین در قرن بیستم و نقش این ادبیات به‌عنوان ابزار مقاومت در برابر انواع ارعاب و فشارهایی که ملت‌های آمریکای لاتین تجربه می‌کنند. او پس از خودکشی آلنده، از شیلی تبعید شد و پس‌ازآن در کشورهای مختلفی ازجمله فرانسه، هلند و آمریکا زندگی کرد. او از سال ۱۹۸۵ میلادی در دانشگاه دوک در ایالت کارولینای شمالی آمریکا، به‌عنوان استاد مطالعات آمریکای لاتین تدریس می‌کند. کتاب‌های دورفمن به بیش از ۴۰ زبان ترجمه‌شده و در بیش از ۱۰۰ کشور به چاپ رسیده است. دورفمن تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به جایزه لارنس‌اولیویه و جایزه انجمن نویسندگان بریتانیا اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی ناپدیدشدگان

منشی از جا برخاست و شروع به خواندن دادخواست موردبحث کرد که به‌موجب آن، خانم کاترینا تئوگونافیس حق و وظیفه خود می‌داند که شوهر متوفی خود، بخشدار سابق، آقای آندره تئوگونافیس را که به علت‌های نامعلوم، اما تصادفی، درگذشته و در روز دوشنبه، هشتم ژوئن، جسد بی‌جانش را هنگامی‌که با زن‌های دیگر مشغول شستن لباس بوده یافته، به خاک بسپارد.

سپس منشی با لحنی یکنواخت و خسته‌کننده افزود که خانم تئوگونافیس این دادخواست را با اذعان به این واقعیت که ارتش جسد را در اختیار گرفته و درجایی نامعلوم به خاک سپرده تنظیم کرده است. به این دلایل، موجب خشنودی بسیار او خواهد بود که به او اجازه داده شود وظایف خود را به‌عنوان همسر و مادر فرزندان متوفی به انجام برساند و تشییع‌جنازه‌ای درخور او ترتیب دهد. او به همراه مدارک رسمی معتبر، یک گواهی غسل‌تعمید، یک گواهی ازدواج به‌وسیله کلیسا و گواهی غسل‌تعمید شش فرزند که متعلق به او و آقای آندره تئوگونافیس است تقدیم می‌دارد... .

آن‌جا که پنچرگیری‌ها تمام می‌شوند
حامد حبیبی
حضرت یحیی (ع) در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان
پدرام حکیم زاده
گنجشک کتاب فروش
حسام حیدری
بررسی موسیقی در آیین مهر و چند گوشه دیگر
جهانگیر دانای علمی
ژاله‌کش
ادویج دانتیکا
همسایه هدایت: میراث داستان‌نویسی غلامحسین ساعدی
قهرمان شیری
مهرگیاه
امیرحسن چهل‌تن
ایلام میانه (کنکاشی بر نشانه‌های شکوفایی و علل گمنامی تمدنی پیشرفته)
محمدنقی گرمه ای
تا بهار صبر کن باندینی
جان فانته
مسائل و مشکلات خانوادگی
احمد بهشتی
ПРЕДСКАЗАНИЕ
Давуд Гаффарзадеган
تاریخ هنر و فرهنگ ایران ـ شماره ۵ ـ تکوین اندیشه و فرهنگ ایرانشهری
آریاسپ دادبه
گرافیک دانشجویی؛ نشانه (سومین کتاب سال)
مهدی صادقی
سرشت راستین انسان
اریک فروم
فروش در شبکه های اجتماعی
تیم هیوز
ازدواج‌ های فیلیپس بورگ
مارتین والزر
وصیت ها
مارگارت اتوود
سلاخ خانه شماره پنج
کورت ونه گات
تت‌ ها
ایشتوان ارکنی
پیام باب دیلن به مناسبت دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات ۲۰۱۶
باب دیلن

نظرات کاربران

MoonShadow
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

موقع شنیدن فقط به کلمات دقت کنین و ببینین که چقدر همه آشنا هستن. تمام کلیدواژه های این داستان مهمن و چه درک عجیب و دقیقی این نویسنده داره. هنوز تا آخر گوش ندادم ولی تا همین جا منو سورپرایز کرد ادیت:

- بیشتر
مجتبی
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

کتاب داستان جالبی داره که برای خواننده فارسی زبان در این دوره و زمانه کاملا قابل درک و هم‌ذات پنداری هست. پیامی که من از داستان گرفتم هم جالب و امیدوار کننده بود، هر چند کمی غمگین بود. صدای گوینده

- بیشتر
naghmeh
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

روایتی مشابه و تکرار شونده از هزارتوی رنج گرفتاری در دامان دیکتاتوری و ایستادگی. حامد فعال هم گوینده‌ی خوبی‌ست.گوش دادنش در این ایام برای ذهن خوراکی درخور است .

AS4438
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

آشنا ، ملموس ،ولی تلخ، عالی و دلنشین وغم انگیز.

its.helia21
۱۴۰۲/۰۷/۲۸

داستان بدی نبود تقریبا ولی میتونست جذابیت بیشتری داشته باشه من در کل نفهمیدم هدف این داستان چی بود و آخرش چیشد

زمان

۵ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۲۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۲۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان