دانلود کتاب صوتی تاریخ اجتماعی سیاسی ایران در دوره معاصر با صدای فرهاد اتقیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاریخ اجتماعی سیاسی ایران در دوره معاصر اثر سعید نفیسی

دانلود و خرید کتاب صوتی تاریخ اجتماعی سیاسی ایران در دوره معاصر

معرفی کتاب صوتی تاریخ اجتماعی سیاسی ایران در دوره معاصر

کتاب صوتی تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران در دوره‌ی معاصر از آغاز سلطنت قاجاریه تا سرانجام فتحعلی‌شاه نوشته سعید نفیسی یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان و مترجمان زبان فارسی است.

درباره کتاب صوتی تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران در دوره‌ی معاصر از آغاز سلطنت قاجاریه تا سرانجام فتحعلی‌شاه

نوشتن تاریخ ایران در زمان قاجارها از ضبط همهٔ سوانح تاریخ ایران دشوارتر است، زیرا که هنوز نفع‌ها و غرض‌ها دربارهٔ این خاندان و کسانی که یار و یاورشان بوده‌اند فرو ننشسته و هنوز بسیاری از صحایف تاریخ گرفتار این دوستی‌ها و دشمنی‌های نادرست و ناموجه است. آن قسمت از حوادث که در زمان ما روی داده هنوز به دست مردم بی‌طرف نیفتاده و آن قسمت از سوانح هم که پیش از روزگار ما روی داده است تاریخ‌نویسانی آن را ضبط کرده‌اند که یا حاشیه‌نشین کارگزاران آن زمان و یا از همه جا بی‌خبر بوده‌اند و بیشتر به حدس و دلخواه خود چیزی گفته‌اند. اما نفیسی در این کتاب سعی کرده است با مراجعه به منابع فارسی و غیر فارسی مخصوصا زبان روسی اطلاعات دقیق و صحیحی را گردآوری کند.

شنیدن کتاب تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران در دوره‌ی معاصر از آغاز سلطنت قاجاریه تا سرانجام فتحعلی‌شاه را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان حقیقی تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سعید نفیسی

سعید نفیسی، در ۱۸ خرداد ۱۲۷۴ شمسی در تهران متولد شد. او فرزند میرزا علی‌اکبر ناظم‌الاطبا (معروف به ناظم‌الاطباء کرمانی) و از نوادگان حکیم نفیس بن عوض کرمانی (طبیب نامدار ایران در قرن نهم هجری) و برادر علی‌اصغر نفیسی ملقب به مودب‌الدوله بود. حبیب نفیسی برادرزاده اوست.

تحصیلات ابتدایی را در مدرسه شرف، یکی از نخستین مدارس جدید که پدرش تأسیس کرده بود گذراند و تحصیلات متوسطه را در مدرسه علمیه، تنها مدرسه‌ای که دوره متوسطه داشت گذراند، در بهار ۱۲۸۸ در تهران به پایان رساند. پانزده ساله بود که برادر بزرگترش اکبر مؤدب نفیسی او را برای ادامه تحصیل به اروپا برد. نفیسی تحصیلات خود را در شهر نوشاتل سوئیس و دانشگاه پاریس به پایان رساند و در سال ۱۲۹۷ به ایران بازگشت. ابتدا در دبیرستان‌های تهران به تدریس زبان فرانسه پرداخت. در سال ۱۲۹۷ به گروه نویسندگان مجله دانشکده پیوست و در یک سال فعالیت این مجله با ملک‌الشعرا بهار همکاری داشت.

در سال ۱۳۰۸ خورشیدی به خدمت وزارت فرهنگ درآمد و علاوه بر تدریس زبان فرانسه در دبیرستان‌ها، به کار آموزش در مدارس علوم سیاسی، دارالفنون، مدرسه عالی تجارت و مدرسه صنعتی پرداخت. در سال‌های بعد به تدریس در دانشکده‌های حقوق و ادبیات پرداخت و به عضویت فرهنگستان ایران درآمد.

 نفیسی از بنیان گذاران مکتب نثر دانشگاهی است که از جمله ویژگی این نثر پیراستگی عبارات در لفظ و معنا بوده، به‌طوری‌که نویسنده می‌کوشید، اندیشه خود را چنان ساده بیان کند که عبارات او از هر گونه پیچیدگی دور بماند و به جای زیورهای بیهوده لفظی، از استحکام دستوری بهره بگیرد. او در ۲۳ آبان ۱۳۴۵ در تهران از دنیا رفت.

بخشی از کتاب صوتی تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران در دوره‌ی معاصر از آغاز سلطنت قاجاریه تا سرانجام فتحعلی‌شاه

هیچ‌چیز به‌اندازهٔ عقاید تاریخ‌نویسان دربارهٔ برخی از نژادهای آدمی دستخوش تغییر نیست و در هر دوره‌ای عقیده‌ای نوین با دلایلی نو آیین آشکار می‌شود. تا چند سال پیش در میان نژادهای بشری به نژاد پرشماره‌ای قایل بودند که آن را نژاد «اورال و آلتایی» می‌دانستند زیرا که یک‌سر آن را در ناحیهٔ اورال و سر دیگرش را در ناحیهٔ آلتایی می‌پنداشتند.

در آن زمان یکی از شعب بزرگ این نژاد را «ترک و مغول» می‌نامیدند یعنی شعبه‌ای که هم مغول را در بربگیرد و هم ترک را. امروز بیشتر دانشمندان بدین نکته مایل‌اند که ترک را از مغول تفکیک و تجزیه کنند و حتی برخی ترکان را شعبه‌ای و آن هم یکی از شعب اصلی نژاد آریایی یا هندواروپایی و یا هندوایرانی می‌شمارند و در این عقیده چنان به‌جای دور می‌روند که مهد نژاد آریایی و نخستین سرزمین آن را دامنه‌های تیانشان می‌دانند.

تاریخ ایران بهترین سندی است که به این نکته گواهی می‌دهد، زیرا که در تاریخ ما ترکان نزدیک نهصد سال پیش از مغولان پیدا شده‌اند، چنان‌که در حدود آغاز قرن پنجم میلادی ایران از دو سو با دو نژاد بیگانه روبه‌رو شده است. آن‌که در مرزهای شمال‌شرقی ایران پدید آمده ایرانیان بدان هفتال و تازیان هیطل و هیاطله گفته‌اند و در نظر تاریخ‌نویسان امروز قطعاً از نژاد ترک بوده‌اند و آن‌که در مرزهای شمال‌غربی در پشت کوه‌های قفقاز پیدا شده آن را ایرانیان همیشه خزر نامیده‌اند و آن هم با تحقیقات امروزین مسلم است که از همین ترکان امروز بوده‌اند.





نظرات کاربران

sanaz
۱۴۰۰/۰۱/۲۵

کتاب خوبی بود کاش بعد از فتحعلیشاه را هم نوشته بودند...

mohamad NIKKHOO
۱۴۰۱/۰۴/۱۲

خب ، بالاخره استاد سعید نفیسی است و بهترین اثری که در مورد تاریخ معاصر ایران تا کنون پژوهیده و نوشته شده. البته من تازه دیدم دوران رضاشاه هم از کودتا ۹۹ تا ۱۳۲۰ هم چاپ شده بوده. کاش بشه اونم

- بیشتر
بدرجهان
۱۴۰۱/۰۲/۱۸

این کتاب ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارد شرح تاریخ اجتماعی ایران در دوره فتحعلیشاه، حالات عباس میرزا، واقعیتهای جنگ ایران و روس، شرایط جامعه و مردم که همگی مستند بوده و با گویندگی عالی اجرا شده است. هرچند در تلفظ

- بیشتر
mahdi(s.m.a529)
۱۴۰۱/۰۴/۲۹

سلام چون دوره‌ی کوتاهی را بررسی می‌کند مطالب گسترده‌ای بیان می‌شود که بنظر من خوب است. فقط ایرادهایی که تو این کتاب صوتی بنظر من آمد این است که بعضی عنوان‌های بخش‌ها خیلی با مطالب آن بخش همخوانی ندارد. و اینکه برخی

- بیشتر
hadi erfani
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

بسیار عالی برای علاقه مندان به تاریخ. حتما مطالعه بفرمایید ضمن اینکه اگر بتوانید نسخه چاپی اش رو تهیه کنید خیلی بهتر هست. در نسخه ی صوتی خیلی سریع مطلب رو رد میشه و ممکنه بخش هایی از داستان رو

- بیشتر

زمان

۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۹۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۹۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۲۸,۵۰۰
تومان