دانلود کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده اثر گابریل گارسیا مارکز

دانلود و خرید کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده

معرفی کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده

کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده، داستانی شنیدنی از گابریل گارسیا مارکز، درباره‌ی واکاوی ماجرای به قتل رسیدن یک جوان به نام سانتیاگو است. 

وقایع نگاری مرگی اعلام شده را با ترجمه‌ی کاوه میرعباسی و صدای هوتن شاطری‌پور بشنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده

گابریل گارسیا مارکز، در کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده، ماجرای قتل جوانی به نام سانتیاگو را تعریف می‌کند. از فاجعه‌ی به قتل رسیدن سانتیاگو حالا ۲۷سالی گذشته است و یکی از دوستان سانتیاگو که در جریان ماجرا بوده است، سکوت را می‌شکند و ماجرا را تعریف می‌کند. 

در روستای کوچکی در نزدیکی دریای کاراییب، بایاردو سان رومان ثروتمند و تازه‌وارد، با آنخِلا بیکاریو ازدواج می‌کند و پس‌از جشن، تازه عروس و داماد به خانه جدیدشان می‌روند.. اما وقتی در شب زفاف بایارد متوجه می‌شود که عروسش باکره نیست، به خانه‌ی پدری همسرش می‌رود تا قضیه را به آن‌ها اطلاع دهد. آنخلا، گناهکار را جوانی به نام سانتیاگو معرفی می‌کند که از همسایه‌های خانواده بیکاریو در روستا می‌باشد. همین می‌شود که برادرهای آنخلا برای دفاع از آبروی خانواده، تصمیم می‌گیرند سانتیاگو را به قتل برسانند. اما کسی کاری برای این موضوع نمی‌کنند. شاید فکر می‌کنند آن‌ها جدی نیستند یا تصور می‌کنند خود سانتیاگو از قضیه خبر دارد. به هر حال دوبرادر به سمت خانه سانتیاگو می‌روند و او را در کنار در ورودی خانه خودش با چاقو به قتل می‌رسانند. آنهم جلوی چشم مردمی که فقط نظاره‌گر ماجرا بودند یا نخواستند کاری کنند یا نتوانستند جلوگیری کنند....

کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از آثار و نوشته‌های گابریل گارسیا مارکز لذت می‌برید، شنیدن کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده به شما لذتی عمیق هدیه می‌کند. 

درباره‌ی گابریل گارسیا مارکز

گابریل خوزه گارسیا مارکِز در ۶ مارس ۱۹۲۷ در دهکدهٔ آرکاتاکا درمنطقهٔ سانتامارا در کلمبیا متولد شده است. او رمان‌نویس، نویسنده، روزنامه‌نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور بود و پس از درگیری با رئیس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش در مکزیک زندگی می‌کرد. مارکز برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی چاپ ۱۹۶۷ می‌شناسند که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است.

آثار مارکز در سراسر دنیا به زبان‌های زیادی از جمله فارسی ترجمه شده‌اند. پاییز پدرسالار، عشق سال‌های وبا و ساعت شوم از آن جمله‌اند.

گابریل گارسیا مارکز در ۱۷ آوریل ۲۰۱۴ و بر اثر ابتلا به بیماری فراموشی، درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی وقایع نگاری مرگی اعلام شده

روزی که سانتیاگو نسار به قتل می‌رسید، پنج‌ونیم صبح بیدار شد و منتظر کشتی ماند که اسقف باهاش می‌آمد. خواب دیده بود از جنگلی با انجیربن‌های تناور می‌گذشت که آنجا بارانی ریز و ملایم می‌بارید و یک لحظه توی خواب احساس خوشبتخی کرد. اما بیدار که شد به نظرش رسید فضله‌ی پرنده‌ها سرتاپایش را گند زده. بیست‌وهفت سال بعد مادرش، پلاسیدا لینرو، هنگامی که جزئیات آن دوشنبه‌ی شوم را به یاد می‌آورد، بهم گفت: «همیشه خواب درخت می‌دید. هفته‌ی قبلش خواب دیده بود تنهایی با یک هواپیمای حلبی بین درختای بادوم پرواز می‌کرد. بدون اینکه به شاخه‌ها بخوره!» کاملا به حق شهرت پیدا کرده بود که خواب غریبه‌ها را درست تعبیر می‌کند. به شرط آنکه موقع شنیدنشان ناشتا باشد. ولی هیچ نشانی بدشگونی نه در این دو خواب پسرش یافت و نه در خواب‌های دیگرش که به درخت مربوط می‌شدند و صبح روزهای قبل از مردنش تعریف کرده بود.

معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

امیر
۱۴۰۲/۰۲/۰۱

عالی

shbi
۱۴۰۰/۰۲/۰۵

خوب بود‌‌..

زمان

۳ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۱۷۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۱۷۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان