دانلود کتاب صوتی جنگ و صلح + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول) اثر لئو تولستوی

دانلود و خرید کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول)

نویسنده:لئو تولستوی
امتیاز:
۳.۵از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول)

کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول) رمان تاریخی لئو تولستوی نویسنده‌ی مشهور روس است که در ابتدا با نام Voyna i mir در سال‌های ۱۸۶۹–۱۸۶۵ منتشر شد. این رمان، مطالعه‌ای وسیع از اوایل قرن نوزدهم جامعه‌ی روسیه را دربرگرفته که به دلیل تسلط بر جزئیات واقع‌گرایانه و انواع تحلیل‌های روانشناختی مورد توجه قرار گرفته است. از این رمان عموما به عنوان یک شاهکار در ادبیات روسیه و همچنین یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های جهان یاد می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول)

کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول) از مجموعه‌ی خلاصه رمان‌های برجسته انتخاب شده است. رمان جنگ و صلح اثر لئو تولستوی، به عنوان یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه در آمریکا شناخته شده است. جنگ و صلح به طور گسترده بر حمله‌ی ناپلئون به روسیه در سال ۱۸۱۲ تمرکز دارد و سه فرد را از میان شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های ادبیات تاریخ را معرفی می‌کند: پیر بزوخوف، پسر نامشروع یک کنت که برای میراث خود می‌جنگد و اشتیاق بسیاری برای تحقق خواسته‌های معنوی خود دارد، شاهزاده آندری بولکونسکی که خانواده‌ی خود را پشت سر می‌گذارد تا در جنگ با ناپلئون بجنگد و ناتاشا روستوف، دختر جوان و زیبای یک نجیب‌زاده که هر دو مرد را مجذوب خود می‌کند.

پس از تهاجم ارتش ناپلئون، تولستوی به شکلی درخشان شخصیت‌هایی را با پیشینه‌های مختلف، از جمله دهقانان و اشراف، غیرنظامیان و سربازان را نیز وارد رمان می‌کند، زیرا هر یک از این گروه‌ها نیز با مشکلات منحصر‌به‌فرد این دوره، تاریخ و فرهنگ خود در حال مبارزه هستند و با پیشروی رمان، این شخصیت‌ها از ویژگی‌های خود فراتر می‌روند و به تعدادی از تکان‌دهنده‌ترین و انسانی‌ترین چهره‌های ادبیات جهان تبدیل می‌شوند.

کتاب صوتی جنگ و صلح در شهر سن پترزبورگ روسیه در سال ۱۸۰۵ آغاز می‌شود، در حالی که فضای ترس از جنگ ناپلئون در رمان جریان دارد. بیشتر شخصیت‌های رمان از جمله پیر بزوخوف، آندری بولکونسکی و خانواده‌های کوراگین و روستوف در یک مهمانی معرفی می‌شوند.

رمان جنگ و صلح بیشتر به واسطه‌ی واقع‌گرایی‌اش شناخته می‌شود، چیزی که تولستوی از طریق تحقیقات فشرده به آن دست یافته بود. او از میدان‌های جنگ بازدید کرد، کتاب‌های تاریخی در مورد جنگ‌های ناپلئونی را خواند و از رویدادهای تاریخی واقعی استفاده کرد تا رمانی از دل تاریخ خلق کند. تولستوی در ابتدا قصد داشت رمانی با محوریت دسامبریست‌ها بنویسد که انقلابشان در سال ۱۸۲۵ علیه تزار تلاش کرد به حکومت استبدادی در روسیه پایان دهد. با این حال، دسامبریست‌ها شکست خوردند و کسانی که از اعدام در امان ماندند، به سیبری تبعید شدند. لئو تولستوی می‌خواست یک دسامبریست را به تصویر بکشد که اکنون پیر شده و از تبعید باز می‌گردد. با این حال، این رمان به رمانی تبدیل شد که داستان آن، بیش از یک دهه پیش از جنبش دسامبریست‌ها اتفاق می‌افتد. زمینه‌ی تاریخی اصلی رمان، تهاجم فرانسه به روسیه در سال ۱۸۱۲ است که نقطه‌ی عطفی در جنگ‌های ناپلئونی و دوره‌ای مهم و میهن‌پرستانه برای روسیه به شمار می‌رفت. برخی از مورخان استدلال می‌کنند که این تهاجم، رویدادی بود که سال‌ها بعد به جنبش دسامبریست تغییر شکل داد.

بسیاری از نام‌های خانوادگی استفاده‌شده در کتاب صوتی جنگ و صلح تغییریافته‌ی جزئی نام‌هایی هستند که تولستوی در زندگی‌ خودش با آن‌ها مواجه شده بود؛ یک استراتژی عمدی که تولستوی قصد داشت به واسطه‌ی آن، رمان را برای روس‌هایی که آن را می‌خوانند، آشناسازی کند. به عنوان مثال، بولکونسکی، نسخه‌ی دستکاری‌شده‌ی نام خانوادگی مادر تولستوی، ولکونسکی است. تولستوی همچنین اکثر شخصیت‌های این رمان را با تصور اعضای خانواده‌اش خلق کرد. برای مثال، خواهر شوهرش، تانیا، الهام‌بخش شخصیت ناتاشا بود. دانش دست اول تولستوی از جنگ نیز بر نوشتن رمان جنگ و صلح تاثیر گذاشت. او هنگامی که بیست‌و‌شش‌ساله بود، در جنگ کریمه شرکت کرد و در مورد این جنگ طی سه پیش‌نویس توضیح داد و تجربیات خود را در طول محاصره‌ی سواستوپل به صورت گرافیکی توصیف و بین سال‌های ۱۸۵۵ تا ۱۸۵۶ منتشر کرد.

تولستوی جنگ و صلح را طی شش سال نوشت. این رمان ابتدا توسط نشریه‌ی روسی Russkiy Vestnik در سال ۱۸۶۵ به صورت سریالی منتشر می‌شد، اما استقبال نه چندان خوب و اجبار تولستوی برای تجدید نظر، باعث شد که او و همسرش سوفیا تصمیم بگیرند که انتشار آن به صورت سریالی را متوقف کنند و در عوض روی انتشار به شکل یک رمان چندجلدی تمرکز کنند. تولستوی به نوشتن ادامه داد و هنرمند برجسته، میخائیل باشیلف را نیز برای تصویرگری رمانش استخدام کرد. تا سال ۱۸۶۸، سه جلد از جنگ و صلح منتشر شد و به سرعت نیز فروش رفت. تولستوی سه جلد دیگر را نیز بین سال‌های ۱۸۶۸ و ۱۸۶۹ به پایان رساند. سوفیا نیز چندین پیش‌نویس را به صورت دست‌نویس کپی کرده بود. در مجموع، جنگ و صلح زمانی که برای اولین بار منتشر شد بیش از ۱۲۰۰ صفحه داشت.

شنیدن کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

از آن‌جا که جنگ و صلح یکی از برترین رمان‌ها در تاریخ محسوب می‌شود، شنیدن آن را به تمام افرادی پیشنهاد می‌کنیم که علاقه‌مند به مطالعه‌ی آثار بزرگ جهان هستند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که جنگ و صلح، رمانی طولانی محسوب می‌شود. اگر به شنیدن کتاب‌های صوتی علاقه‌مند باشید، می‌توانید کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول) که خلاصه‌‌ای از این رمان شاهکار است را بشنوید. این کتاب به ترجمه‌ی مصطفی جمشیدی و گویندگی مهیار ستاری توسط نوین کتاب گویا منتشر شده است. شنیدن این نسخه‌ی صوتی همچنین برای افرادی مناسب است که علاقه‌مند به شنیدن خلاصه‌ای از رمان‌های برجسته هستند.

درباره لئو تولستوی

لئو تولستوی (زاده‌ی ۲۸ آگوست ۱۸۲۸ در یاسنایا پالیانا، استان تولا، امپراطوری روسیه - درگذشته در ۷ نوامبر ۱۹۱۰ در آستاپوو، ریازان، روسیه) نویسنده‌ی روس، استادی ماهر در نوشتن داستان‌های واقع‌گرایانه و یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان جهان به شمار می‌رود.

تولستوی بیشتر به واسطه‌ی دو اثر طولانی خود، یعنی جنگ و صلح (۱۸۶۹-۱۸۶۵) و آنا کارنینا (۱۸۷۷-۱۸۷۵) شناخته می‌شود که امروزه هر دو به عنوان دو مورد از بهترین رمان‌های نوشته‌شده در تاریخ در نظر گرفته می‌شوند. به نظر می‌رسد که رمان جنگ و صلح به طور خاص تعریف‌کننده‌ی شیوه‌ی خاص نویسندگی تولستوی برای خوانندگان و منتقدان است. در میان آثار کوتاه‌تر تولستوی، مرگ ایوان ایلیچ (۱۸۸۶) نیز در زمره‌ی بهترین نمونه‌های رمان کوتاه قرار می‌گیرد. تولستوی به ویژه در سه دهه‌ی پایانی عمر خود، به عنوان یک معلم اخلاق و مذهب، شهرت جهانی پیدا کرد. اصول تولستوی در رابطه با عدم مقاومت در برابر شر، تاثیرات مهمی بر ماهاتما گاندی گذاشت. اگرچه بیشتر افراد امروزه احترامی که را که پیشتر برای عقاید مذهبی تولستوی وجود داشته، قائل نیستند، اما علاقه به زندگی و شخصیت او در طول تمام این سال‌ها افزایش یافته است.

اکثر خوانندگان با ارزیابی متیو آرنولد، شاعر و منتقد بریتانیایی قرن نوزدهم، اتفاق نظر دارند که رمان‌های تولستوی تنها یک اثر هنری نیستند، بلکه قطعه‌هایی از زندگی هستند. نویسنده‌ی روس، اسحاق بابل، اظهار داشت که اگر جهان خودش می‌توانست بنویسد، مانند تولستوی می‌نوشت. منتقدان مکاتب گوناگون نیز بر این مسئله اتفاق نظر دارند که به‌نظر می‌رسد آثار تولستوی به ‌نوعی از هر نوع تصنع، دوری می‌کنند. اکثر آنها بر توانایی تولستوی در مشاهده‌ی کوچک‌ترین تغییرات هوشیاری و همچنین ثبت ظریف‌ترین حرکات بدن تاکید کرده‌اند.

تولستوی آن‌چه را که یک رمان‌نویس دیگر به عنوان عملی صرفا آگاهانه توصیف می‌کند، به طور قانع‌کننده‌ای به مجموعه‌ای از مراحل بی‌نهایت کوچک تقسیم می‌کند. به گفته‌ی نویسنده‌ی انگلیسی، ویرجینیا وولف، که ادعا داشت تولستوی «بزرگ‌ترین رمان‌نویس» است، این قدرت‌های مشاهده، نوعی ترس را در خوانندگان برمی‌انگیزد که بعضا آرزو می‌کنند از نگاهی که تولستوی توسط آن خیره می‌شود، فرار کنند. کسانی که در دوران پیری تولستوی را ملاقات کرده بودند نیز احساس ناراحتی شدیدی را گزارش کرده‌اند که گویی تولستوی افکار ناگفته‌ی آن‌ها را درک می‌کرد. این امری عادی بود که افراد تولستوی را در قدرت نویسندگی، خداگونه و در مبارزاتش برای فرار از محدودیت‌های شرایط انسانی، عظیم توصیف کنند. برخی تولستوی را تجسم طبیعت و سرزندگی خالص می‌دانستند، برخی دیگر او را تجسم وجدان جهانیان می‌دانستند، اما تقریبا برای تمام کسانی که او را می‌شناختند یا آثارش را می‌خواندند، او نه تنها یکی از بزرگ‌ترین نویسندگانی بود که تا به حال زندگی کرده است، بلکه نمادی از جست‌وجو در باب معنای زندگی بود.

معرفی نویسنده
عکس لئو تولستوی
لئو تولستوی
روس | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۱۰

لئو تولستوی نویسنده و فعال اجتماعی-سیاسی روسی است که از طلایه‌داران ادبیات جهان نیز به شمار می‌رود. بسیاری از مورخان ادبی معتقدند تولستوی را می‌توان در کنار «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «گوته»، ستون‌های ادبیات غرب دانست و به جرأت می‌توان گفت که آثار هیچ نویسنده‌ای در جهان به اندازه‌ی او، در فهرست «کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند» قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

Sayo
۱۳۹۹/۰۹/۲۳

انقدر خلاصه شده که اصلا معلوم نیس چی به چیه🙄کتاب حیف شده.

AS4438
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

شاهکاری ازنویسنده ای بزرگ، چاپی این کتاب را چندسال قبل خواندم، خلاصه شدنش ازجذابیتش کاسته بود،تشکرازطاقچه.

mehran
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

کاملش رو میخام لطفا اضافه کنید

کاربر ۱۶۲۲۲۰۹
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

خوب بود و میخوام کاملش رو گوش کنم

paruvash
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

با احترام به نویسنده ی بزرگش اصلا دوسش نداشتم

نیکس
۱۳۹۹/۰۲/۲۳

عععععععااااااللللللییییی 😁😁😁😁😁😁😁😁😁

زمان

۲ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱۱۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱۱۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۲۳,۸۰۰
۳۰%
تومان