دانلود کتاب صوتی مرد خسته با صدای حسام‌الدین مقامی‌کیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مرد خسته اثر طاهر بن جلون

دانلود و خرید کتاب صوتی مرد خسته

نویسنده:طاهر بن جلون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مرد خسته

کتاب صوتی مرد خسته کتابی از طاهر بن جلون، نویسنده مراکشی است. او که به هر دو زبان عربی و فرانسوی، می‌نویسد، در سال ۱۹۹۴ به خاطر این کتاب جایزه مدیترانه را کسب کرد.

درباره کتاب مرد خسته

بن جلون در این رمان، به فساد فزاینده در سرزمین مادری‌اش می‌پردازد. نویسنده در این کتاب، مردی را به تصویر می‌کشد که با وجود فقر، همچنان در برابر وسوسه افتادن به دامن فسادی که او را احاطه کرده است می‌ایستد و مقاومت می‌کند. افزون بر فشار تهیدستی، فشار فراگیر اجتماع برای یکرنگ کردن و فروکشیدن او هم در این داستان به خوبی تصویر شده است.

شنیدن کتاب مرد خسته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان‌های انتقادی و اجتماعی را به شنیدن رمان مرد خسته دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب مرد خسته

اتوبوس مثل همیشه دیر کرده است. از راه هم که می‌رسد، تا خرخره پر است. مراد به ساعتش نگاه می‌کند. اگر سوار شود، باید بقیه را هل دهد و پاهای زیادی را له کند؛ اگر سوار نشود، ممکن است خیلی دیر به اداره برسد. ولی او همیشه به موقع سر کارش حاضر است. نه این که از روی عادت باشد، نه. این برایش یک اصل مهم اخلاقی است. پس دو راه‌حل بیش‌تر ندارد: تاکسی بگیرد ــ قیمتش ده درهم می‌شود، درست قیمت دو پاکت سیگار کازا اسپرتِ آبی ــ یا پیاده برود و هن و هن‌کنان به اداره برسد. خیلی وقت است که می‌خواهد سیگار را ترک کند. برای کسی در شرایط او، صرفه‌جویی از سلامت ریه‌ها مهم‌تر است.

در آخرین تست پزشکی، دکتر به او گفته بود: «با این که سیگاری هستین، ریه‌هاتون سالمن. » فقط این جمله یادش مانده است. اما وقتی زیاد راه می‌رود یا از پله‌ها بالا می‌رود نفس کم می‌آورد، دکتر که این را نمی‌داند. بالاخره تصمیم می‌گیرد تاکسی سوار شود و به خودش قول می‌دهد که دیگر سیگار نخرد. راننده بداخلاق است و هر از چند گاهی شیشه ماشین را پایین می‌دهد، تفی حواله خیابان و فحشی نثار بنده خدایی می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد