دانلود کتاب صوتی کلیات داستان کوراوغلو با صدای بهمن وخشور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کلیات داستان کوراوغلو اثر بهمن وخشور

دانلود و خرید کتاب صوتی کلیات داستان کوراوغلو

معرفی کتاب صوتی کلیات داستان کوراوغلو

داستان کوراوغلو یکی از داستان‌های حماسی و فولکلور اذربایجان است که در این کتاب صوتی به زبان ترکی و با صدای بهمن وخشور و عاطفه آفاقی می‌شنوید.

درباره کلیات داستان کوراوغلو

کوراوغلو قهرمان حماسی محبوب منطقه آذربایجان است. قهرمان حماسی مشترک میان بسیاری مردمان ترک از جمله ترکان آذربایجان و ترکیه، ترکمن‌ها، ازبک‌ها و اویغورها. 

روایت کوراوغلی در جغرافیای وسیعی از قفقاز، ایران و افغانستان امروزی ، آسیای مرکزی و برخی نقاط دیگر گسترده‌است. در این جغرافیای وسیع، روایت کوراوغلی در قالب نمونه‌های آذربایجانی، قفقازی، آناتولی ، گرجی، ازبکی، ترکمنی، خراسانی، قشقایی و گروه‌های تاتار در سیبری سروده شده‌است.

داستان‌ کوراوغلو از وقایع زمان شاه عباس سرچشمه می‌گیرد. شاه عباس با جایگزین کردن زبان فارسی به جای ترکی و انتقال پایتخت به اصفهان موجی از نارضایتی و گسست را میان حکومت و آذری زبان‌ها انداخت و مردم این خطه گاهی دست به قیام‌هایی می‌‌زدند که نتیجه‌اش اعمال فشارها و افزایش مالیات‌ها بود و در این میان خوراک فرهنگی و حماسی زیادی برای خوانندگان و نوازندگان این خطه معروف به عاشیق فراهم می‌شد. کوراغلو هم یکی از قهرمانان این جریانات بود که سر از داستان های حماسی درآورد.

این داستان تمثیل حماسی زیبایی از مبارزات مردم با دشمنان داخلی و خارجی است. قیام کوراوغلو و گروهش یک قیام ضد فئودالی و ضد شیوه ارباب رعیتی است. کوراوغلو پسر مهتری به اسم علی کیشی است. علی کیشی در جریانی مورد غضب ارباب خود قرار می‌گیرد و چشمانش را از دست می‌دهد او با اسب‌های نامدار و اصیلش و پسرش، روشن (کوراوغلو) از قلمرو خان می‌گریزد. از این جا داستان شکل افسانه به خود می‌گیرد. علی کیشی پسرش را در کوهستانی صعب‌البور همراه با اسبان افسانه‌ای‌اش پرورش می‌دهد و برایش شمشیری  از جنسی خارق العاده می‌سازد و به واسطه آبتنی در چشمه‌ای جادویی هنر عاشیقی در روح کوراوغلو دمیده می‌شود و.... پس از این مقدمات و مرگ علی کیشی پسرش در صدد گرفتن انتقام پدر برمی‌آید.

 شنیدن کلیات داستان کوراوغلو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

آذری‌زبان‌های عزیز علاقه‌مند به شنیدن و خواندن افسانه‌ها و قصه‌های سرزمین آذربایجان را به شنیدن داستان کوراوغلو دعوت می کنیم. 

نظرات کاربران

Alien
۱۴۰۱/۰۱/۲۷

امروز تمومش کردم خیلی در مورد کوراوغلو شنیده بودم اما کتاب های ترجمه شده به فارسی اصلا اون حس و حال که در متن اصلی هست رو نداره. فرهنگ عاشیق ها در آذربایجان که خیلی دوستداشتنیه در این در تمامی

- بیشتر
کاربر 2132294
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

عالی بهتر ازین کتاب پیدا نمیشه

babak1374
۱۴۰۰/۰۳/۱۰

داستان های حماسی کوراوغلو واقعا جذاب هستن همت ایم دوستانی که این رو اجرا کردن هم واقعا قابل تحسینه زیبایی و جذابیت داستان بر هر نقصی و کاستی غلبه میکنه

mansour
۱۳۹۹/۰۸/۰۷

عالی و زیباست فوق العاده

narges mirzayi
۱۴۰۲/۰۶/۰۷

چطوری میشه فایل هایی که دانلود کردیم رو تو گوشی پیدا کنیم یا اصلا ذخیره ش کنیم؟!؟!؟! من این کتاب صوتی رو برای پدربزرگ م خریدم که بزنیم براش از رادیو ش پخش بشه ولی الان نمیدونم چجوری میشه پیداش کرد🥲🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

کاربر 3200906
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

خیلی متن شیوایی رو شنیدم ، اصطلاحات و استعاره های آذری کاملا رعایت شده بود ، گوینده خیلی سلیس و شیرین داستان رو بازگو کرد ،، الحق باید بگم که زحمات بسیاری رو تهیه کننده متحمل شده که واقعا باید

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۳۱۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۳۱۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۱,۵۰۰
۱۰,۷۵۰
۵۰%
تومان