دانلود کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی اثر اریک برن

دانلود و خرید کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

نویسنده:اریک برن
امتیاز:
۳.۰از ۴۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بازی‌ها: روانشناسی روابط انسانی

کتاب صوتی بازی ها (روانشناسی روابط انسانی) به عنوان یک کتاب مستقل اما ادامه‌ی مطالب کتاب تحلیل رفتار متقابل از اریک برن است. هدف این کتاب صوتی ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در تعریف و تحلیل بازی‌ها است که به طور خلاصه در مبحث تعریف رفتار متقابل مطرح شده است. اسماعیل فصیح این کتاب را ترجمه کرده و انتشارات نوین کتاب گویا آن را با صدای میلاد فتوحی منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی بازی ها: روانشناسی روابط انسانی

کتاب صوتی بازی ها روانشناسی روابط انسانی اثری در زمینه‌ی تحلیل رفتار متقابل است. سیستم تحلیل متقابل نظریه‌ای روانشناسی اجتماعی است که توسط اریک برن روانشناس کانادایی به وجود آمده است. این روش در سال ۱۹۵۰ ارائه شد و در حل مشکلات احساسی و رفتاری مورد قبول واقع شد. ابهام و پیچیدگی در روش‌های تخصصی و مدت درمان طولانی باعث شد روش تحلیل متقابل با سادگی مفاهیم اساسی خیلی زود جایگزین روش درمان قدیم شود.

شناختن چگونگی رد‌و‌بدل کردن نوازش بین افراد و نوازش‌های مثبت و منفی انسان‌ها از قوی‌ترین زمینه‌های تحلیل رفتار متقابل است. به اعتقاد اریک برن هر نوازشی حتی منفی آن به نبود نوازش ارجحیت دارد. اریک برن با آگاهی به این نکته که شخصیت انسان از سه حالت خودآگاه تشکیل شده است رفتار پیچیده بین انسان‌ها را قابل درک کرد. هر حالت خودآگاه ما مجموعه‌ای است کامل از احساسات و فکر‌ها و رفتار‌های ما که با استفاده از آن‌ها واکنش نشان می‌دهیم. این بدین معناست که افراد در موقعیت‌های گوناگون رفتار‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند. سه حالت خودآگاه والد، بالغ و کودک و فعل و انفعالات بین این سه پایه و اساس نظریه‌ی تحلیل رفتار متقابل است.

اریک برن در کتاب صوتی بازی ها: روانشناسی روابط انسانی یک سری بازی‌های الگوهای رفتاری ناسالم را به عنوان بازی تعریف می‌کند. این رفتارهای تکرارشونده برای به دست آوردن نوازش انجام می‌شوند اما در عوض احساسات منفی را تقویت کرده و جلوی بروز احساسات و رفتار را می‌گیرند. نویسنده برای این بازی‌ها نام‌های آشنایی تعریف می‌کند و این رفتار‌های ناسالم را نتیجه‌ی تصمیمات محدودکننده‌ی دوران کودکی می‌داند که این تصمیمات برای زنده ماندن گرفته شده است. عوض کردن این تصمیمات هدف روان‌درمانی به روش رفتار متقابل است.

بازی‌هایی که برن در کتاب صوتی بازی ها از آن‌ها یاد می‌کند به صورت الگویی مشخص در خانواده شکل می‌گیرند و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر است و از طریق یادگیری ادامه می‌یابد. بازی‌ها از نظر شدت در سه سطح قرار می‌گیرند؛ بازی‌های سطح یک، نهایت مشکلی که ایجاد می‌کند باعث اختلافات روابط میان فردی می‌شود. بازی‌هایی با شدت دو باعث بروز مشکل در زمینه‌های مختلف شده و بازی‌هایی با شدت سه منجر به زندانی شدن و یا قتل می‌شود.

اریک برن در کتاب صوتی بازی‌ها به سه بخش اساسی پرداخته است. در بخش اول کتاب به تحلیل بازی‌ها و ساختار و روش آن‌ها پرداخته است و یک بازی واحد را به عنوان نمونه بیان کرده است. در بخش دوم که بیشترین قسمت کتاب است نویسنده به فرهنگ بازی‌ها اشاره کرده و در آن انواعی از بازی‌ها را بیان می‌کند که همراه با مثال هستند. اریک برن معتقد است این بازی‌ها تمام بازی‌ها نیستند و ممکن است با تحقیق بازی‌های دیگری شناخته و کشف شوند یا حتی بازی جدیدی پس از شناسایی جزیی از بازی‌های شناخته‌شده باشد. بازی‌های زندگی، بازی‌های ازدواج، بازی‌های مهمانی، بازی‌های روابط جنسی، بازی‌های دنیای تبهکاری و بازی‌های اتاق مشاوره قسمت‌های مختلف این بخش هستند. بازی‌ها براساس یک سری قانون و مقررات شکل گرفته‌اند و در حین بازی‌ها برنده به رنگ سفید و بازنده به رنگ سیاه در می‌آید. و در قسمت آخر کتاب صوتی بازی ها: روانشناسی روابط انسانی نویسنده به بازی‌های خوب اشاره می‌کند و به فراسوی بازی‌ها اشاره کرده و در اهمیت آن‌ها سخن گفته است و به داشتن تسلط و چگونگی کسب آن پرداخته است. کتاب بازی‌های اریک برن بهترین فروش کتاب در سال ۱۹۶۴ را داشت و بیشتر از ۵ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. ماهیت کتاب صویت بازی‌ها توجه را از تمام بازیکنان برداشته و به ماهیت برنده برنده می‌پردازد.

شنیدن کتاب صوتی بازی ها (روانشناسی روابط انسانی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی بازی ها: روانشناسی روابط انسانی کتابی جامع درباره رفتار متقابل است که علاقه‌مندان به روانشناسی تحلیلی می‌توانند از آن بهره ببرند. همچنین این کتاب به تقویت ارتباط میان افراد کمک می‌کند و برای داشتن ارتباطی موثر در زندگی می‌توان از آن استفاده کرد.

درباره اریک برن

اریک برن در سال ۱۹۱۰ در مونترال کانادا به دنیا آمد. پدرش پزشک و مادرش ویراستار و نویسنده بود. پدر اریک وقتی تنها ۱۱ سال داشت درگذشت. او با تشویق مادرش برای ادامه راه پدر رشته پزشکی را برگزید و مدرک پزشکی خود را در سال ۱۹۳۱ با ۲۱ سال سن دریافت کرد. پس از فارغ‌التحصیلی اریک برن راهی آمریکا شد و در بیمارستانی مشغول به کار شد و تحصیل در رشته روانپزشکی را ادامه داد.

در سال ۱۹۴۹ اریک برن به عنوان روانشناس آمریکایی شناخته شد و در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان روانپزشک به درمان بیماران پرداخت. او از سال ۱۹۴۷ تا سال ۱۹۴۹ به شاگردی اریک اریکسون درآمد و از او تاثیرات فراوان گرفت. نظریه تحلیل رفتار انسانی اریک برن براساس نظریات فروید شکل گرفته است؛ این در حالی است که برخی نظریات فروید در تضاد با نظریات اریک برن بودند. اریک برن در دوران شصت‌ساله‌ی زندگی خود سه بار ازدواج کرد. همسر اولش روت هاروی نام داشت و از ازدواج اولش دو فرزند داشت. این ازدواج تنها سه سال دوام داشت. در سال ۱۹۴۹ اریک برن یک بار دیگر ازدواج کرد. دوام این ازدواج بیش از ازدواج اول بود و تا سال ۱۹۶۴ به مدت ۱۵ سال ادامه یافت و با دو فرزند به طلاق انجامید. این نویسنده و روانشناس، بعد از موفقیت در کتاب‌هایش یک بار دیگر ازدواج کرد. این ازدواج نیز در اوایل سال ۱۹۷۰ به طلاق انجامید. اریک برن در همان سال بر اثر سکته قلبی درگذشت.

کتاب دیگری از اریک برن که یک سال قبل از مرگش چاپ شد کتاب بعد از سلام چه می‌گویید نام دارد. در این کتاب اریک برن بیان می‌کند که هر فردی در دوران کودکی در زیر نفوذ قدرت والدین خویش بوده و شخصیت اصلی او شکل گرفته است که در تمام دوران زندگی همراه اوست و مانند یک نوشته او را همراهی می‌کند. این ویژگی‌های شخصیتی در انتخاب همسر، تعداد فرزندان و حتی انتخاب نوع و نحوه مرگ را مشخص می‌کنند. با همه این اوصاف انتخاب با افراد است که دوست دارند به عنوان برنده یا بازنده باشند و پول خود را در چه راهی خرج می‌کنند. این کتاب در صدد تغییر در پیش‌نویس‌های زندگی افراد و رساندن آنها به خوشبختی، آرامش و شادی تلاش می‌کند. با تغییر در ساختار و روش زندگی است که می‌توان این پیش‌فرض‌ها را تغییر داده و به سعادت در زندگی رسید.

در بخشی از کتاب صوتی بازی ها می‌شنویم

وقت‌گذرانی‌ها در زمینه‌های گوناگون و به نسبت زمان و مکان به اشکال متفاوت صورت می‌گیرند، به همین جهت از نظر پیچیدگی متنوع هستند. با وجود این، اگر تبادل را واحد آمیزش اجتماعی در نظر بگیریم، می‌توانیم از میان موقعیت‌های مناسب، آنچه را «وقت‌گذرانی» ساده نامیده می‌شود مشخص کنیم. وقت‌گذرانی‌ها را می‌توان بدین نحو تعریف کرد: رشته‌ای تبادل نیمه‌تشریفاتی ساده و مکمل که بر محور موضوعی ساده دور می‌زند و هدف از آن نیز ساخت دادن به زمان مشخصی از زندگی است. آغاز و پایان این مدت معمولا با علائم مناسک یا رویه‌ها مشخص می‌شود. این رشته تبادل به نحوی اجرا می‌شود که هریک از طرفین، براساس قدرت انطباقش، بیشترین بهره یا امتیاز را در این زمان کسب کند. هرچه قدرت انطباق فرد بیشتر باشد، بهره‌گیری و امتیاز او بیشتر خواهد بود.

وقت‌گذرانی‌ها نوعآ یا در مهمانی‌ها (یا گردهمایی‌های اجتماعی) اجرا می‌شود و یا در مواقعی که گروهی در انتظار شروع منسکی هستند؛ و این انتظار برای شروع، همان ساخت و پویایی مهمانی‌ها را دارد. وقت‌گذرانی‌ها ممکن است به شکل گپ زدن‌های دوستانه باشد و یا به شکل جدی‌تری درآید و مثلا به بحث و مجادله تبدیل شود. معمولا مهمانی‌های عصرانه پرجمعیت به صورت نمایشگاهی برای این‌گونه وقت‌گذرانی‌ها درمی‌آید. چند نفر در گوشه‌ای از اتاق با بازی «انجمن خانه و مدرسه» وقت‌گذرانی می‌کنند؛ در گوشه دیگر همایش «روانپزشکی» برپاست؛ در گوشه سوم صحنه نمایش «تا حالا فلان جا بوده‌ای؟» یا «فلان کس چی شد؟» برقرار است؛ و در گوشه چهارم هم عده‌ای مشغول گپ زدن درباره شرکت جنرال موتورز هستند. دور و بر بوفه هم همیشه پر از خانم‌هایی است که با حرارت سرگرم صحبت درباره لباس و آشپزخانه هستند. اگر ده دوازده مهمانی و گردهمایی مشابه را نیز که در همان زمان در نواحی دیگر جریان دارد بررسی کنیم، می‌بینیم که جز تغییر چند اسم فرق زیادی باهم ندارند. به همین‌سان در سطح دیگری از جامعه، وقت‌گذرانی‌ها در گردهمایی‌های مشابه، با شکل و ساختی دیگر، روال یکسانی دارند.

وقت‌گذرانی‌ها را می‌توان به روش‌های مختلف طبقه‌بندی کرد. عوامل برونی معمولا مبنای اجتماعی دارند (جنسیت، سن، وضع تأهل، عوامل فرهنگی، نژادی، یا اقتصادی). صحبت درباره شرکت جنرال موتورز و این‌که در ورزش چه کسی برنده شد، هردو گپ‌های مردانه‌اند. بقالی و آشپزخانه و لباس معمولا گپ‌های زنانه‌اند. گپ زدن درباره روابط بیشتر به دوران بلوغ مربوط می‌شود، حال آن که آثار پیری با وقت‌گذرانی بر سر ترازنامه مشخص می‌شود.

نظرات کاربران

The Hat
۱۳۹۸/۱۰/۰۸

این کتاب باید غیر صوتی باشه بعضی مسائل باید چند بار خونده بشن تا درک بشن و بعدها دوباره بیای سراغشون و با مسائل روز مرت مقایسشون کنی ، واقعا توی زندگی روزمره کاربرد داره ولی این بحث تحلیل رفتار

- بیشتر
zbabaxni
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

پشیمون هستم از اینکه چرا سالها قبل این کتاب و کتابهای مرتبطش رو نخوندم. کتاب بازی ها، تحلیل رفتار متقابل، وضعیت آخر و ماندن در وضعیت آخر. به نظرم یه مجموعه رو میدن که واقعا مطالعه ی اون ها تاثیر

- بیشتر
کاربر ۲۰۵۴۹۶۴
۱۴۰۰/۰۵/۳۰

کتاب جذاب است ولی متأسفانه درست مطابق تمام ترجمه های اسماعیل فصیح،نتیجه افتضاح است.اقای فصیح کاش دست از ترجمه بردارند چون کوچکترین احترامی برای اصالت اثر قائل نیستند و دیدگاه های خودشان را در ترجمه تلفیق کرده و به خورد

- بیشتر
Kou Ro
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

با کتابی بسیار جذاب روبروییم، اما متاسفانه خوانشگر در تلفظ صحیح لغات روانشناسی ناتوان بوده و در نتیجه از روانی و گیرایی اثر کاسته است.

mizo
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

موضوع کتاب مهم و جذاب اما ترجمه متاسفانه ضعیف و نامفهوم است.

nargess
۱۳۹۸/۰۸/۲۳

خیلی عالی بود

marzi
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

این کتاب از نظر ترجمه مشکل دارد و اینکه اقای اریک برن حداقل شصت سال قبل انرا نوشته اند. یک یا چند روانشناس دیگر می توانستند انرا تصحیح و به روز کنند، اما بصورت کل، بازی در روابط، رفتارهای تکانشی

- بیشتر
پیمان ظفریان
۱۴۰۲/۰۶/۰۱

بنده لیسانس روانشناسی دارم و این کتاب چندتا نکته بسیار مهم به من یاد داد که دانشگاه نیاموخته بودم و تا آخر عمر ازش استفاده میکنم و توی زندگیم‌بسیار بسیار کاربردی خواهد بود ، اما.... با اینکه طرفدار کتاب صوتی هستم

- بیشتر
کاربر ۲۵۹۰۳۲۷
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

🌺🌻✨

لیلی
۱۴۰۱/۰۶/۱۰

من کتابشو چندین بار خوندم بنظرم جالب وکاربردیه ؛الان قشنگ متوجه میشم چه موقع مراجعم دست به بازی میزنه وچه نوع بازی 👌🏻

زمان

۸ ساعت

حجم

۴۴۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت

حجم

۴۴۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان