دانلود کتاب صوتی رمان دزیره شیما درخشش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دزیره اثر آن‌ماری سلینکو

دانلود و خرید کتاب صوتی دزیره

گوینده:شیما درخشش
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۲از ۳۴۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دزیره

کتاب صوتی دزیره نوشته‌ی آن ماری سلینکو سرگذشت دختری فرانسوی به نام اوژنی برنادین دزیره کلاری را روایت می‌کند. دختر یک تاجر ابریشم که با ناپلئون بناپارت، پادشاه فرانسه، وارد یک رابطه عاشقانه می‌شود. آن ماری سلینکو با خلق این اثر، به بخشی از وقایع تاریخی قرن ۱۹ میلادی می‌پردازد و آن‌ها را در قالب خاطرات یک دختر ۱۴ ساله به تصویر می‌کشد.

نسخه صوتی این رمان با صدای شیما درخشش و ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی توسط انتشارات آوانامه منتشر و برای خرید و دانلود در ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی دزیره

کتاب صوتی دزیره مشهورترین اثر آن ماری سلینکو و یکی از برترین رمان‌های جهان است. این کتاب داستان زندگی دزیره کلاری، ملکه وقت سوئد را بازگو می‌کند و عاشقانه‌های او و ناپلئون بناپارت را به نمایش می‌گذارد.

با وجود اینکه سال‌ها از نوشتن این کتاب می‌گذرد همچنان در فهرست آثار پرفروش جهان قرار دارد. دلیل این امر را علاوه بر قلم ساده و روان سلینکو، می‌توان به شرح جزئیات اخلاقی و رفتاری ناپلئون و بررسی افکار جاه‌طلبانه او نیز ربط داد.

این نویسنده شخصیت ژنرال بناپارت را با دقت به تصویر کشیده است. به بیانی دیگر، کسی که می‌خواهد ناپلئون را به درستی بشناسد، نباید مطالعه کتاب «دزیره» را از دست بدهد.

شخصیت اصلی این رمان عاشقانه دزیره ملقب به دزیدریا است که خاطراتش را از زبان خودش بازگو می‌کند.

کتاب دزیره عاشقانه‌ای است که از دل تاریخ روایت می‌شود. این داستان از زبان اوژنی برنادین دزیره کلاری و به شکل خاطراتی از دوران نوجوانی او نقل می‌شود. آن ماری سلینکو در رمان دزیره، به بیان بخشی از اتفاقات تاریخی فرانسه در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹میلادی می‌پردازد. سلینکو برای نوشتن تعدادی از جزئیات این اثر، از قدرت تخیل خود استفاده کرده است. اما موضوع اصلی آن و همه اتفاقات مطرح‌شده، از منابع موثق تاریخی به دست آمده‌اند. دلیل اینکه بسیاری از افراد رمان «دزیره» را به اغلب داستان‌های عاشقانه دیگر ترجیح می‌دهند، هنر و مهارت بالای آن ماری در نوشتن آن است. او در این اثر برخی از رویدادهای سیاسی و تاریخی را با یک روایت احساسی ترکیب می‌کند و فضای حاکم بر عصر آن زمان را به تصویر می‌کشد.

شنیدن کتاب صوتی دزیره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی دزیره نه تنها برای علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه، بلکه برای دوست‌داران داستان‌های تاریخی نیز جذاب خواهد بود. حتی اگر مطالعه کتاب‌های تاریخی از حوصله شما خارج باشد، از شنیدن این اثر خسته نخواهید شد. آن ماری سلیکو، بخشی از تاریخ فرانسه را در قالب یک عاشقانه جذاب بیان می‌کند و شما را با شخصیت ناپلئون بناپارت آشنا می‌سازد.

چرا باید این کتاب صوتی با صدیا شیما درخشش را بشنویم؟

رمان صوتی دزیره یکی از برترین رمان‌های عاشقانه–تاریخی است که هنوز هم پس از گذشت سال‌ها، جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان به شمار می‌رود. این اثر با زبانی ساده و داستانی دلنشین، فرانسه عصر ناپلئون را به تصویر می‌کشد و حقایق زندگی او را برملا می‌کند.

خلاصه رمان دزیره

دزیره تنها ۱۵ سال داشت که با یک ارتشی ساده وارد رابطه شد. طولی نکشید که این افسر جوان از او خواستگاری کرد و دزیره نیز به رغم فقر و تنگدستی ناپلئون، پیشنهاد او را پذیرفت. اما بناپارت که افکار و آرزوهای بزرگی در سر داشت، تنها پس از دو سال این رابطه را به هم زد.

او با زنی بیوه به نام ژوزفین دوبوهارنه ازدواج کرد تا از موقعیت اجتماعی بالای وی استفاده کند؛ این اتفاق قلب دزیره را شکست. او مدتی پس از پایان نامزدی‌اش با ژنرال ژان باتیست برنادوت ازدواج کرد. ژنرال باتیست در سال ۱۸۱۰ میلادی تاج‌گذاری کرد و به عنوان پادشاه سوئد شناخته شد؛ دزیره نیز در سال ۱۸۲۹ ملکه این کشور شد.

پادشاه سوئد در سال ۱۸۴۴ میلادی درگذشت و پسرش اسکار جانشین او شد. دزیره پس از مرگ ژنرال باتیست، چند بار تلاش کرد تا از مقام خود کناره‌گیری کند، ولی مردم سوئد این اجازه را به او ندادند. وی در سال ۱۸۶۰ و در ۸۳سالگی چشم از جهان فروبست و در کنار مزار همسرش به خاک سپرده شد.

درباره آن ماری سلینکو

آن ماری سلیکو در ۱ سپتامبر ۱۹۱۴ میلادی در کشور اتریش متولد شد. او دوران ابتدایی و دبیرستان خود را وین سپری کرد و در دانشگاه همین شهر به تحصیل رشته تاریخ پرداخت. پس از آن به عنوان یک خبرنگار در مجله L’Intransigeant مشغول به کار شد.

در سال ۱۹۳۷ بود که آن ماری نخستین کتاب خود را با عنوان «من دختری زشت رو بودم» منتشر کرد. دو سال پس از آن، رمان دوم این نویسنده با نام «فردا روز دیگری است» به چاپ رسید. در آغاز جنگ جهانی دوم، آن ماری و همسرش به دانمارک رفتند و چهار سال بعد آن جا را به مقصد سوئد ترک کردند.

در میان سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ میلادی، این نویسنده چهار رمان به رشته تحریر درآورد و نام خود را برای همیشه در تاریخ ادبیات جهان ماندگار کرد. کتاب‌های «من دختر زشتی بودم»، «همیشه فردا بهتر است» و «شوهر من امروز ازدواج می‌کند» دیگر آثار سلیکو هستند.

کتاب صوتی دزیره آخرین و بهترین اثر آن ماری سلیکو است. این اثر که به زبان آلمانی نوشته شده بود، در مدت کوتاهی به ۲۵ زبان زنده دنیا ترجمه شد و در سراسر جهان انتشار یافت.

آن ماری که پس از به پایان رسیدن جنگ جهانی به دانمارک بازگشته بود، سرانجام در سال ۱۹۸۶ میلادی و در شهر کپنهاگ چشم از جهان فروبست.

کتاب دزیره چند جلد است؟

آن ماری سلینکو، کتاب دزیره را در یک جلد نوشته است اما برخی از انتشاراتی‌ها در ایران آن را در دو جلد به فروش می‌رسانند. دلیل این کار راحت‌تر کردن مطالعه این کتاب برای نواجوانان است.

بهترین ترجمه دزیره کدام است؟

کتاب دزیره در سال ۱۹۵۱ میلادی منتشر شد و بلافاصله به یک شهرت جهانی رسید. این اثر که یکی از پرطرفدارترین رمان‌های دنیای ادبیات است، در ایران نیز به زبان فارسی برگردانده و روانه بازار شده است. از جمله مترجم‌هایی که این کتاب را ترجمه کرده‌اند می‌توان ایرج پزشکزاد، کیوان عبیدی آشتیانی، عباس اسکندری، پرویز شهدی و همایون پاکروان را نام برد.

یکی از بهترین نسخه‌های برگردان این اثر به همت کیوان عبیدی آشتیانی با همکاری نشر افق منتشر شده است. او با زبانی سلیس و وفاداری به نویسنده، این داستان تاریخی و عاشقانه را روایت می‌کند.

اقتباس‌ها از کتاب

کارگردان‌های زیادی اثر مشهور آن ماری سلیکو را به نمایش درآورده‌اند. در سال ۱۹۵۴ میلادی، هنری کاستر مشهورترین فیلم ساخته‌شده از رمان دزیره را کارگردانی کرد. در این فیلم ایفای نقش ناپلئون بناپارت بر عهده مارلون براندو است و جین سیمونز نقش دزیره را بازی می‌کند.

آیا داستان دزیره واقعی است؟

کتاب دزیره بر اساس سرگذشت واقعی دزیره کلاری نوشته شده است. ناپلئون بناپارت که با این دختر نامزد شده بود، پس از دو سال او را رها و با زن دیگری ازدواج کرد. بناپارت در این تصمیم تنها منافع شخصی خود را در نظر گرفت. ژوزفین دوبوهارنه فقط به خاطر قدرت و روابطی که داشت، مورد توجه ناپلئون قرار گرفت. این افسر جوان نیز از این فرصت به خوبی استفاده کرد و در نهایت بر تخت پادشاهی فرانسه نشست. البته نویسنده برای پرداخت داستان، از تخیل خود نیز کمک گرفته است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره این رمان عاشقانه

کتاب صوتی دزیره یک شاهکار ادبی است که در طول تاریخ توانسته توجه تعداد زیادی از منتقدان و رسانه‌ها را به خود جلب کند. این اثر تا کنون عناوین و افتخارات مختلفی را به خود اختصاص داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجله شیکاگو تریبون: «دزیره» یک داستان عاشقانه–حماسی است... کتابی که نمی‌توانید در برابر خواندن آن مقاومت کنید.

مجله نیویورک تایمز: «دزیره» یک پانورامای جذاب است؛ از بوی خون و خاک ‌اره گیوتین روبسپیر تا فروپاشی نهایی صدروزه، همه را در بر می‌گیرد.

مجله بوستون پست: «دزیره» جذاب‌ترین رمان بعد از اثر «بر باد رفته» است.

در بخشی از کتاب صوتی دزیره می‌شنویم

تصمیم گرفته‌ام برای فردا، با چهارتا دستمال جلوی لباسم را پر کنم تا مثل دخترهای کاملا بالغ به نظر برسم. البته بالغ شده‌ام، اما هیچ‌کس این موضوع را نمی‌داند، چون ظاهرم نشان نمی‌دهد.

نوامبر گذشته، چهاردهساله شدم پاپا این دفترچه‌ی قشنگ را به مناسبت تولدم به من هدیه داد. حیف است که این صفحه‌های سفید زیبا با نوشتن خراب بشوند. یک طرف دفترچه قفل کوچکی است که می‌توانم آن را قفل کنم. حتی خواهرم، ژولی، نخواهد فهمید توی آن چه چیزهایی می‌نویسم. این آخرین هدیه از طرف پاپای عزیز بود، چون پدرم، فرانسوا کلری، تاجر ابریشم اهل مارسی، دو ماه پیش از یک بیماری ریوی درگذشت.

وقتی دفتر را روی میز، میان هدیه‌هایم دیدم با نگرانی پرسیدم: «چه باید توی آن بنویسم؟» پاپا لبخندی زد و پیشانی‌ام را بوسید: «داستان همشهری برناردین اوژنی دزیره کلری.» این را گفت و چهره‌اش غمگین شد.

امشب نوشتن داستان زندگی‌ام را شروع می‌کنم چون آن‌قدر هیجان‌زده‌ام که خوابم نمی‌برد. پس به‌آرامی از تختم پایین می‌آیم و امیدوارم ژولی از نور شمع بیدار نشود چون عصبانی می‌شود.

به این دلیل هیجان‌زده‌ام که فردا قرار است با زن برادرم، سوزان، به دیدن آلبیت، نماینده‌ی مجلس بررویم و از او بخواهیم اتین را آزاد کند. چون برادرم، اتین، زندگی‌اش در خطر است. دو روز پیش خیلی ناگهانی پلیس آمد و بازداشتش کرد. این روزها از اینگونه اتفاق‌ها زیاد می‌افتد. پنج سال از انقلاب کبیر می‌گذرد و مردم معتقدند هنوز تمام نشده است. به هر حال، هر روز سرهای زیادی در میدان تالار شهر زیر گیوتین می‌روند و ارتباط با اشراف‌زاده‌ها بی‌خطر نیست. خوشبختانه، هیچ کدام از بستگان ما از اشراف‌زاده‌ها نیستند. پاپا راه خودش را می‌رفت، تجارت کوچک پدربزرگ را توسعه داده و یکی از بازرگان‌های بزرگ ابریشم در مارسی شده بود. پاپا از انقلاب راضی بود، گرچه قبلاز آن مقداری پارچه‌ی ابریشم آبی برای ملکه به دربار فرستاده بود. اتین می‌گوید دربار پول آن ابریشم‌ها را هرگز نداد. وقتی پاپا اولین اعلامیه‌ی حقوق بشر را برایمان می‌خواند، تقریبا گریه‌اش گرفته بود.

بعد از مرگ پاپا، اتین تجارتخانه‌اش را می‌گرداند. وقتی اتین بازداشت شده بود، آشپزمان ماری، که حکم دایه‌ی مرا هم دارد، آهسته به من گفت: «اوژنی، شنیده‌ام که آلبیت به شهر آمده. زن برادرت باید به دیدنش برود و کاری کند که همشهری اتین را آزاد کنند.» ماری همیشه می‌داند در شهر چه خبرهایی هست.

معرفی نویسنده
عکس آن‌ماری سلینکو
آن‌ماری سلینکو
اتریشی | تولد ۱۹۱۴ - درگذشت ۱۹۸۶

آن ماری سلینکو نویسنده‌ای اتریشی است که یکی از برترین رمان‌های دنیا را خلق کرد و اغلب فارسی‌زبان‌ها رمان دزیره‌ از او را با ترجمه‌ی «ایرج پزشکزاد» در خاطرشان دارند. این نویسنده‌ در رمان‌هایش بیشتر به دنیای زنان پرداخت و شخصیت اصلی آثار او زن هستند، اما بر خلاف تصوری که داریم، در آثار باارزش سلینکو سیاست، تاریخ و اجتماع فراموش یا انکار نشده‌اند.

نظرات کاربران

Smnhgh
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

کتاب دزیره و عملا با سه تا ترجمه خوندم: با ترجمه کاغذی «همایون پاکروان» شروع کردم و نصفشو خوندم، یک سال بعد از اول نسخه صوتی آوانامه و گوش دادم (تقریبا ۷۰٪ شو ) ولی به دلایلی ترجیحم این بود

- بیشتر
بهار قربانی
۱۳۹۹/۰۶/۳۰

فک نمیکردم، کسی رو بتونم هم طراز جناب سلطان زاده قرار بدم،اما خوانش خانم درخشش خیلی عالی و پر احساس بود و جذابیت داستان رو دو چندان کرده بود.داستان جالبی و البته قابل تاملی بود، در هر لحظه از داستان

- بیشتر
Yasi Shams
۱۳۹۸/۱۲/۱۵

تو این اوضاع قرنطینه قیمت رو کم کنید بتونیم استفاده کنیم

negarin
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

خوانش عالی. موسیقی های متن بسیار بجا و دلنشین. داستانی عاشقانه در دوران انقلاب کبیر فرانسه. من که عاشق رمان های عاشقانه وتاریخی ام و واقعا لذت بردم. اگر به کتاب صوتی گوش میدین (باتوجه به اینکه وقتگیر تر هست)

- بیشتر
آرمان
۱۳۹۸/۰۹/۰۵

اجرای راوی بسیار فوق‌العاده است. با وجود اینکه نسخه کاغذی این کتاب رو در دوران راهنمایی خوانده بودم، به خاطر اجرای خانم درخشش این بار کتاب رو به شکل صوتی مطالعه کردم. روایت داستان بسیار دلنشین است و در واقع

- بیشتر
samira
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

داستان بسیار زیبا و جذاب و گویندگی بسیار خوب خانم درخشش

Javad Imany
۱۳۹۹/۰۲/۱۱

کتاب ارزشمندی است البته من چندین سال پیش نسخه چاپی کتاب را خواندم و این نسخه صوتی را گوش نکردم اما از نظر محتوا کاملا توصیه میکنم. داستانی عاشقانه با حوادث واقعیِ تاریخی که تا حدودی شما را با احوالات

- بیشتر
درخت زیتون
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

من نسخه متنی کتاب رو مطالعه کردم و از نظر من یکی بینوایان و یکی هم دزیره کتاب های فوق العاده ای هستن، تاریخ فرانسه رو خیلی عالی نشون میده و سرگرم کننده هست و برای من هیچ وقت کسل

- بیشتر
عطریاس
۱۳۹۹/۱۱/۰۴

من قبلاً کتاب دیگری رو با ترجمه دیگر خواندم اما کششی در من به وجود نیاورد و نیمه کاره رهایش کردم بعد متوجه شدم کتاب صوتی نیز دارد گفتم این را امتحان کنم چون خیلی تعریف این کتاب را شنیده

- بیشتر
businesswoman
۱۳۹۹/۰۲/۲۳

کتابی تاریخی تلفیقی از عشق وتاریخ (راضیتون‌میکنه) این روایت مربوط به 2 قرن پیش یعنی مربوط به دوره ناصرالدین شاه هست،زمانی که ناصرالدین شاه همیشه داماد بود و ماهانه و هفتگی زن های متعددی رو اختیار میکرد،درحالی که درفرانسه زنها قدرتِ

- بیشتر

زمان

۲۷ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۱۹۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۷ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۱۹۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۷۱,۰۰۰
۱۱۹,۷۰۰
۳۰%
تومان