دانلود کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب اثر لوئیس کارول

دانلود و خرید کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب

معرفی کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب

کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب نوشته‌ی چارلز لاتویج دادسون است که با نام مستعار لوئیس کارول شناخته می‌شود، با اینکه سال‌هاست از انتشارش گذشته است هنوز هم کتابی جذاب برای کودکان و نوجوانان است که همیشه از خواندن آن لدت می‌برند.

این کتاب با ترجمه مجید ریاحی منتشر شده است. آلیس در سرزمین عجایب موجی تازه را در ادبیات کودکان شروع کرد و توانست تاثیر زیادی بر ادبیات کودک بگذارد. از این کتاب اقتباس‌های سینمایی زیادی وجود دارد که در مشهورترین آنها جانی دپ بازیگر هالیوود نقش شخصیت کلاهدوز دیوانه را بازی کرده است.

درباره کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب

مثل همه دخترها آلیس دختری خیال‌پرور، کنجکاو بود و به ماجراهای هیجان‌انگیز علاقه زیادی داشت. آلیس دختری عادی بود البته تا قبل از اینکه وارد سرزمینی عجیب شود. داستان از کم‌حوصلگی آلیس شروع می‌شود. آلیس و خواهرش برای تفریح به کنار رودخانه رفته بودند. خواهر بزرگ‌تر آلیس، مشغول خواندن کتاب است و این موضوع باعث می‌شود حوصله‌ی دختر کوچک قصه سر برود. آلیس با بی‌حوصلگی می‌گوید چه کتاب کسل‌کننده‌ای، هیچ عکسی ندارد، همزمان با گفتن این جمله او خرگوش سفیدی را در جنگل می‌بیند که جلیقه پوشیده و ساعت جیبی‌اش را نگاه می‌کند، از کنار آلیس و خواهرش عبور می‌کند، آلیس آن را دنبال می‌کند و وارد سرزمینی جادویی می‌شود که ملکه‌ایی بدجنس در آن‌جا حکومت می‌کند. این سرآغازی برای ماجرای عجیب و غریب کتاب آلیس در سرزمین عجایب است.

آلیس انگار هیچ اراده‌ای از خودش ندارد، دنبال خرگوش سفید می‌رود و از این لحظه به بعد ماجراهای هیجان انگیز داستان، پشت سرهم رقم می‌خورند. در این سرزمین اتفاقات عجیب و غریبی زیادی رخ می‌دهد. در این سرزمین موجودات عجیب و غریب زیادی هم وجود دارد برای مثال: هزارپایی که حرف می‌زد، توله‌سگی که به اندازه یک اسب بزرگ بود و گربه‌ایی که رد یک چشم به‌ هم زدن غیب می‌شد و دوباره ظاهر می‌شد.

لوئیس کارول در کالج کرایست‌چرچ دانشگاه آکسفورد استاد ریاضیات بود. او هم‌چنین کشیش، عکاس و نویسنده نیز بود. آلیس در سرزمین عجایب و آن‌سوی آینه از مهم‌ترین آثار او هستند و باعث شده‌اند که او را جزو بزرگ‌ترین نویسندگان ادبیات کودک جهان بشناسند. او آثارش را با نام مستعار لوئیس کارول منتشر می‌کرد.

چرا باید کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب را گوش دهیم؟

کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های کودکان است که حتی برای بزرگترها هم جذاب است. با خواندن این کتاب می‌توانیم به دنیای خیال برویم و چند دقیقه‌ای به اتفاقات عجیب و غریب این کتاب از ته دل بخندیم.

شنیدن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

درست است که کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب در شناسنامه برای کودکان ثبت شده است؛ اما آلیس در سرزمین عجایب برای تمام کسانی که از خواندن رمان های فانتزی‌ و داستان‌های تخیلی لذت می‌برند مناسب است و با خواندن این قصه‌ها، پابه‌پای شخصیت اول داستان در پیچ و تاب قصه‌های فانتزی رها می‌شویم و از خواندن آن‌ها لذت می‌برند. آلیس در سرزمین عجایب یکی از کتاب‌هایی است که در هر سنی می‌توانیم آن را مطالعه کنیم.

درباره چارلز لاتویج دادسون یا لوئیس کارول

چارلز لاتویج دادسون با نام مستعار لوییس کارول در ۲۷ ژانویهٔ ۱۸۳۲ به دنیا آمد او استاد ریاضیات کالج کرایست‌چرچ در دانشگاه آکسفورد و هم‌چنین فرزند خانواده‌ای ثروتمند از طبقات مرفه جامعه و افراد بانفوذ شمال انگلستان بود، او دارای رگه ایرلندی و وابسته به دو طبقه اصیل نظامی و مذهبی بود. چارلز لاتویج دادسون تدریس در آکسفورد را از سال ۱۸۵۵ شروع کرد و تا ۲۶ سال بعد این کار را ادامه داد. دادسون به دلیل تب در دوران کودکی، از یک گوش ناشنوا و در همان دوران، دچار لکنت زبان نیز شد. او علاوه‌بر استاد دانشگاه کشیش، عکاس و نویسنده انگلیسی نیز بود.

کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب نوشته لوییس کارول

لوییس کارول در نوشتن رمان‌های خیال‌پردازانه از نویسندگان مهم دوره ویکتوریا به‌حساب می‌آید. آلیس در سرزمین عجایب (۱۸۶۵) و آن‌سوی آینه (۱۸۷۲) از مهم‌ترین آثار او هستند. گونه‌ی هردو این داستان‌ها، خیال‌پردازی است و در بستری رشد می‌کند که تخیل پایه‌های آن را تشکیل داده و لحظاتی از زندگی نویسنده را به تصویر می‌کشند. مهارت دادسون در بازی با کلمات، منطق و خیال‌پردازی خوانندگان را، در همه سن از کودکان گرفته تا برگزیدگان ادبی، جذب خود کرده‌است و مهم‌تر از آن، آثار او عمیقاً در فرهنگ امروزی جای گرفته و بسیاری از هنرمندان را تحت تأثیر قرار داده‌است.

او در ۱۴ ژانویه ۱۸۹۸ میلادی، در شصت‌وشش سالگی، بر اثر ذات‌الریه‌ی شدید در گیلدفورد در جنوب شرقی انگلستان درگذشت و در گورستان مونت سمتری در گیلدفورد به خاک سپرده شد.

بخش‌هایی از کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب

کرم ابریشم و آلیس مدتی در سکوت یکدیگر را برانداز کردند تا بالاخره کرم، نی قلیان را از دهان در آورد و بی‌حال و خواب آلود رو کرد به آلیس. «تو کی هستی؟»

شروع دلگرم کننده‌ای برای گفت‌وگو نبود. آلیس من و من کرد که «راستش… درست نمی‌دانم قربان. یعنی نمی‌دانم الان کی هستم. یعنی… فقط می‌دانم صبح که بیدار شدم کی بودم. ولی از صبح تا حالا چند بار عوض شده‌ام.»

کرم ابریشم عبوس گفت «منظور خودت را توضیح بده.»

متأسفم قربان، ولی نمی‌توانم منظور خودم را توضیح بدهم چون… چون من خودم نیستم. می‌فهمید؟

«نمی فهمم.»

«ببخشید که نمی‌توانم بیشتر توضیح بدهم.» سعی داشت مؤدب باشد. «از قضا خودم هم نمی‌فهمم. این همه عوض شدن در یک روز گیج کننده‌ست.»

کرم ابریشم گفت «نیست.»

نظرات کاربران

سرور حسینی ۱۱ساله
۱۳۹۸/۱۲/۲۲

خیلی خوبه

Fatemeh a.m.
۱۳۹۷/۰۳/۰۵

اجرای کتاب فوق‌العاده بد و بدون هیچ حس سازی و همذات انگاری با کاراکترهاست. راوی خیلی خشک و یکنواخت و با سرعت کتابو می‌خونه و به خاطر نوع متن داستان، اینگونه خوانش به شدت اعصاب آدم رو به هم میریزه.

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۶/۰۲

جذابیت و گویندگی صفررررررر😑😑 چرا گوینده انقدر خشک و بی مزه داستانو میگفتتت😕 برای همین داستان جذابیتی نداشت😒 گزینه های بهتری برای کتاب صوتی الیس هستش😊

کاربر ۲۵۰۷۳۶۴
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

دنیای فانتزی که رویای کودکی‌های نسل قدیم و جدید است، کتاب دخترونه نیست ولی طبیعی است که دخترها بیشتر ارتباط بگیرن

کاربر 5735708
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

حس خوبی از گوش دادنش نبود و جذابیتی نداشت

پروا
۱۳۹۷/۰۷/۰۲

خوندنشون اصلا جالب نبود همینطور تلفظ بعضی حروف مثل 'شین' واقعا بد بود.واقعا حیف کتاب به این قشنگی.

vida
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

گوینده ی بسیار مزخرفی داشت

زمان

۳ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۸۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۸۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان