دانلود کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت با صدای فرزانه فائزی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت اثر سوزان ولف

دانلود و خرید کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت

معرفی کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت

کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت نوشتهٔ سوزان ولف و ترجمهٔ امین پورحسن است. گویندگی این کتاب صوتی را فرزانه فایزی انجام داده و انتشارات بذر خرد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت

کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت حاوی مهم‌ترین مقالات سوزان ولف درمورد موضوعات مربوط به اخلاق، عشق و معنا است. مقالات این نویسنده ما را در برابر تمایل رایج به طبقه‌بندی ارزش‌ها بر اساس دوگانگی که ارزش‌های شخصی، منفعت‌خواهانه یا خودخواهانه را با غیرشخصی، نوع‌دوست یا اخلاقی در تضاد قرار می‌دهد، هشدار داده است. از نظر سوزان ولف، این گرایش اهمیت ارزش‌هایی مانند عشق، زیبایی و حقیقت را نادیده می‌گیرد یا تحریف می‌کند و اهمیت معناداری را به‌عنوان فرعیات از زندگی خوب نادیده می‌گیرد. این مقالات به ما نشان داده است که چگونه شناخت خودآگاهانه از انواع ارزش‌ها، به درک جدیدی از موضوع، محتوا و محدودیت‌های اخلاقی و شیوه‌های جدید تفکر دربارهٔ شادی و رفاه منجر می‌شود. این استاد برجستهٔ فلسفهٔ ادنا جی کوری در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، عمدتاً بر حوزهٔ اخلاق و روابط نزدیک آن با فلسفهٔ ذهن، فلسفهٔ عمل، فلسفهٔ سیاسی و زیبایی‌شناسی متمرکز بوده است. این ناداستان را بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعهٔ جستارهایی درمورد اخلاق، معنا و محبت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت

«نمی‌دانم قدیسان اخلاقی وجود دارند یا نه، ولی اگر چنین افرادی وجود خارجی داشته باشند، خوشحالم که نه خودم نه افرادی که بیشترین اهمیت را برایشان قائلم جزو آن‌ها نیستیم. منظورم از قدیس اخلاقی فردی است که همهٔ کنش‌هایش تا حد ممکن از نظر اخلاقی خوب‌اند؛ یعنی فردی که تا جایی که امکان دارد از نظر اخلاقی ارزشمند است. در ادامه به اهمیت گوناگونی انواع افرادی که شاید فکر کنیم با این توصیف تطابق دارند اشاره خواهم کرد، اما به نظرم هیچ‌یک از این نوع شخصیت‌ها ایدئال‌های شخصی‌ای نیستند که بلامنازع و جذاب باشند. به بیان دیگر، معتقدم که تعالی اخلاقی در معنای قداست اخلاقی الگویی برای رفاه شخصی نیست و نمی‌تواند آرمانی عقلانی یا خوب یا مطلوب برای انسان‌ها باشد.

این نکته خارج از زمینهٔ بحث اخلاق برای بسیاری از افراد بدیهی به نظر خواهد رسید. اما نکتهٔ مذکور اگر در زمینهٔ اخلاق مورد پذیرش قرار بگیرد -اگر پذیرشی در کار باشد- با اندکی اکراه مواجه خواهد شد. زیرا انگاره‌ای کلی در بحث اخلاق وجود دارد که می‌گوید فرد باید تا حد ممکن از نظر اخلاقی خوب باشد و عناصری که اخلاق را محدود می‌کنند از جوهر انسان سرچشمه می‌گیرند، عناصری که نمی‌توان به وجودشان افتخار کرد. اگر، همان‌طور که من باور دارم، ایدئال‌هایی که از عقل سلیم و نظریات اخلاقی محبوب نزد فیلسوف‌ها مشتق می‌شوند این انگاره را تصدیق نکنند، باید چیزی را تغییر داد. یا باید نظریات اخلاقی‌مان را طوری تغییر دهیم که ایدئال‌های پذیرفتنی‌تری حاصل شوند یا، همان‌طور که استدلال خواهم کرد، باید درکمان را نسبت به شروط تصدیق یک نظریهٔ اخلاقی تغییر دهیم.

من در این جستار قصد دارم ابتدا مفهوم قدیس اخلاقی را بررسی کنم تا متوجه شویم چنین فردی چه خصوصیاتی دارد و چرا جذاب نیست. سپس، پرسش‌هایی دربارهٔ اهمیت این چهرهٔ متناقض‌نما برای فلسفهٔ اخلاق مطرح خواهم کرد. ابتدا الگو (ها) ی قداست اخلاقی را که می‌توان از اخلاق یا اخلاقیات عقل سلیم برداشت کرد زیر ذره‌بین قرار خواهم داد. سپس، روابط این الگو (ها) را با نتایج نظریات اخلاق فایده‌گرایی و اخلاق کانتی بررسی خواهم کرد. سرانجام، به گمانه‌زنی دربارهٔ پیامدهای این ملاحظات برای فلسفهٔ اخلاق خواهم پرداخت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۵۵۹٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۵۵۹٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان