دانلود کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی اثر میلتون فریدمن

دانلود و خرید کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

معرفی کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی نوشتهٔ میلتون فریدمن و ترجمهٔ غلامرضا رشیدی است. گویندگی این کتاب صوتی را تایماز رضوانی انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی در سال ۱۹۶۲ میلادی منتشر کرد. این کتاب صوتی از هر چه کمترشدن نقش دولت در بازار آزاد برای ایجاد آزادی سیاسی و اجتماعی دفاع کرده و نقش اقتصاد سرمایه‌داری در جامعهٔ آزاد را مورد بحث قرار داده است. به‌نظر میلتون فریدمن، اقتصاد از سیاست جدا نیست و اقتصاد آزاد شرط لازم برای برقراری آزادی سیاسی است؛ در نتیجه، آزادی سیاسی نمی‌تواند بدون آزادی اقتصادی پابرجا بماند. در این کتاب صوتی، نویسنده با زبانی ساده از موضوعاتی مانند مالیات بر درآمد منفی، نیروهای مسلح داوطلبانه، نرخ ارز شناور و موارد مشابه صحبت کرده و سعی کرده نشان دهد که مکانیسم بازار قادر به حل مسائل اجتماعی مختلف در جامعه است. کتاب صوتی «سرمایه‌داری و آزادی» در ۱۸ سال اول انتشار بیش از ۴۰۰.۰۰۰ نسخه فروش داشت و به ۱۸ زبان ترجمه شد. میلتون فریدمن که «مکتب پولی» نو با نام او شناخته شده، از جمله اقتصاددانان طرفدار مکانیسم اقتصاد بازار است که نظریه‌هایش به‌ویژه بر سیاست‌های اقتصادی دولت‌های آمریکا و جهان سرمایه‌داری تأثیری به‌سزا داشته است. او طی سال‌های زندگی خود نظریات بسیاری را ارائه داد که بیشتر آن‌ها مبتنی بر اقتصاد پولی بود؛ از آن جمله می‌توان به «نظریهٔ پولی تقاضای پول»، «نظریهٔ مصرف»، «روش‌شناسی اقتصادی» و «رابطهٔ بی‌کاری با تورم و بورس» اشاره کرد. کتاب صوتی «سرمایه‌داری و آزادی» حاوی مجموعه سخنرانی‌های میلتون فریدمن است که طی سال‌های پایانی زندگی‌اش ایراد کرد. موضوع برخی از سخنرانی‌ها از این قرار است «رابطهٔ آزادی اقتصادی با آزادی سیاسی»، «نقش دولت در جامعهٔ آزاد»، «نظارت بر پول»، «ترتیبات بین‌المللی مالی و بازرگانی»، «سیاست مالی»، «نقش دولت در آموزش و پرورش»، «سرمایه‌داری و تبعیض»، «انحصار و مسئولیت اجتماعی تجارت کار»، «صدور جواز کسب»، «توزیع درآمد»، «اقدامات مربوط به رفاه اجتماعی» و «تخفیف فقر».

شنیدن کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد رابطهٔ میان سرمایه‌داری و آزادی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میلتون فریدمن

میلتون فریدمن در ۳۱ ژوئیهٔ ۱۹۱۲ در بروکلینِ نیویورک و در خانواده‌ای اتریشی - مجاری به دنیا آمد. او اقتصاددان برجستهٔ آمریکایی و یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در حوزهٔ تفکر اقتصادی لیبرالیسم بوده و همواره از نظریهٔ بازار آزاد در اقتصاد طرفداری کرده است. او که به‌عنوان مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون و رونالد ریگان خدمت کرد، بنیان‌گذار و مبدع «مکتب پولی» (مونتاریسم) در اقتصاد کلان بود. فریدمن جایزهٔ نوبل اقتصاد را در سال ۱۹۷۶ به‌تنهایی و به‌خاطر «دستاوردهایش در زمینه‌های تحلیل مصرف، تاریخ و نظریهٔ پولی و به‌خاطر نشان‌دادن پیچیدگی سیاست پایدارسازی» دریافت کرد. اکنون از او به‌عنوان حامی دائمی تئوری «بازارهای آزاد بدون دخالت دولت» یاد می‌شود. میلتون فریدمن که مشارکت بسیار مهمی در ایجاد و ارائه‌ٔ نظریه‌‌های اقتصادی داشت، در طول جنگ جهانی دوم نیز به توسعهٔ مالیات بر درآمد کمک کرد. او در دانشگاه راگترز و هم‌زمان با تحصیل، به‌عنوان ویراستار در روزنامهٔ دانشگاه به کار پرداخت و سه دهه به‌عنوان استاد دانشگاه شیکاگو خدمت کرد. میلتون فریدمن در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۶ در شهر سانفرانسیسکو در آمریکا و در ۹۴سالگی درگذشت. «سرمایه‌داری و آزادی» یکی از آثار مکتوب او است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۹۰۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۹۰۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان