دانلود کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب با صدای مهدی جمالی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب اثر جمعی از نویسندگان

دانلود و خرید کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

معرفی کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب نوشتهٔ جمعی از نویسندگان و ترجمهٔ مهدی مقدری است. مهدی جمالی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شرکت آوانامه دانش گستر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب که نسخهٔ کاغذی آن به‌وسیلهٔ انتشارات «نگاه معاصر» روانهٔ بازار شده، اثر نویسندگان مجلهٔ «ژورنال آو دموکراسی» (The Journal of Democracy) است؛ «دارون عجم اوغلو»، «داگلاس نورث»، «فرانسیس فوکویاما»، «دانی رودریک» و «دونالد امرسون». نشریهٔ «ژورنال آو دموکراسی»، یک مجلهٔ دانشگاهی است که از سال ۱۹۹۰ فعالیت خود را زیر نظر دانشگاه جان هاپکینز شروع کرده است. در این مجله جدیدترین نظریات اندیشمندان علوم سیاسی درمورد مطالعات دموکراسی، حکومت‌های دموکراتیک و جنبش‌های طرفدار دموکراسی در دنیا به چاپ می‌رسد. کتاب صوتی حاضر در سه دفتر و چهارده فصل ارائه شده است.

دفتر اول «حکمرانی، رشد و تصمیم‌سازی توسعه» نام دارد و در چهار فصل به تعامل میان حکمرانی و رشد، خشونت و نظم اجتماعی، رابطهٔ میان حکمرانی و ابعاد سیاسی و اجتماعی توسعه پرداخته است. دفتر دوم با عنوان «دربارهٔ حکمرانی خوب»، شامل سه فصل است؛ «تأملاتی دربارهٔ حکمرانی»، «حکمرانی و توسعه» و «فراز و فرود ترویج حکمرانی خوب». دفتر سوم که بخش بیشتری از کتاب را به خود اختصاص داده است، هم‌نام عنوان کتاب است؛‌ یعنی در تکاپوی حکمرانی خوب. دفتر سوم در هفت فصل ارائه شده است. در این دفتر کشورهایی از نقاط مختلف دنیا که به شیوه‌های مختلفی اداره می‌شوند، بررسی شده‌اند و مؤلفه‌های حکمرانی خوب در آن‌ها نیز بررسی شده است. عناوین فصل‌های این بخش عبارت است از «در تکاپوی حکمرانی خوب: آموختن از چرخه‌های تکاملی»، «در تکاپوی حکمرانی خوب: هشت درس برای حکمرانی»، «جنوب شرقی آسیا: شکاف میان دموکراسی و حکمرانی»، « فقر، نابرابری و دموکراسی: حکمرانی مختلط و رفاه در کرهٔ جنوبی»، «در تکاپوی حکمرانی خوب: مبارزه با فساد در تایوان»، «در تکاپوی حکمرانی خوب: گسست گرجستان با گذشته» و «در تکاپوی حکمرانی خوب: تغییر مسیر اروگوئه از حامی‌پروری».

حکمرانی و مناسبات حاکمان و مردم از زمان نخستین اجتماعات بشری در تاریخ، پیوسته جزو دغدغه‌ها و چالش‌های حاکمان، مردم، متفکران و فیلسوفان بوده است. در این مسیر و در طول تاریخ، نظرات متفاوتی مطرح و اجرا شده و اکنون می‌توان تاریخ حکمرانان و نتایج اعمالشان را بررسی و قضاوت کرد. از افلاطون و ارسطو و سقراط گرفته تا نیکلا ماکیاوللی هر کدام نظریاتی در مورد حکمرانی داشته‌اند که بسیاری از آن‌ها هم‌چنان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. جوامع بشری پس از گذشت قرن‌ها از دوران دولت‌شهرهای یونانی، هم‌چنان بسیاری از نظرات سیاسی آن دوره را پیگیری کرده و در تلاش برای پیاده‌سازی برخی از آن طرح‌ها است. «جان لاک» در میانهٔ عصر روشنگری با «رساله‌ای دربارهٔ حکومت»، مفهوم قرارداد اجتماعی را تبیین کرد و بر خواسته‌های سیاسی و اجتماعی پس از خود تأثیر شگرفی داشت، اما هم‌چنان حکمرانی خوب و مؤلفه‌های مهم آن محل چالش و اختلاف‌نظر بسیاری از متفکران و اندیشمندان سیاسی و اجتماعی است. 

شنیدن کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران علوم و فلسفهٔ سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

«هر سیاست مداخله‌ای، برنده‌ و بازنده ایجاد می‌کند. برندگان نه تنها از نظر اقتصادی سود می‌برند، بلکه از نظر سیاسی نیز قدرتمند می‌شوند. این گروه‌های قدرتمند سیاسی می‌تواند به سدی در برابر پیشرفت تبدیل شوند. این امر با تجربه‌ی جایگزینی واردات که از گروه‌های صنعتی نوپا در بسیاری از اقتصادهای در حال توسعه حمایت می‌کند، به‌خوبی نشان داده شده است. در بیشتر موارد، مجتمع‌های تولیدی یارانه‌ای بسیار ناکارآمد بودند و به مانعی جدی برای اصلاحات بیشتر تبدیل شدند.

سازمان‌های بین‌المللی هنوز درگیر گونه‌های مختلفی از برنامه‌ها هستند که به انتخاب برندگان می‌انجامد. این تا حدی اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا هر انتخاب پروژه‌ای که منجر به پشتیبانی یا پرداخت یارانه شود، برندگانی دارد؛ با این حال، مهم است که پیامدهای توزیعی برنامه‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شوند و به‌طور مناسب مدیریت گردند.

همچنین این خطر وجود دارد که ممکن است سازمان‌های بین‌المللی، از جمله بانک جهانی، در پاسخ به شکستِ ادراکی در اجماع واشنگتن، در سال‌های آینده حتی بیشتر درگیر یارانه‌ها و سیاست‌های صنعتی شود. اینجا محل مناسبی برای بحث درباره‌ی موضوع شکست اجماع واشنگتن نیست. کافی است بگوییم چنانچه اجماع واشنگتن شکست خورده باشد (که قطعاً چنین اتفاقی نیفتاده است) به این دلیل است که نسخه‌هایی مانند کاهش تورم، کسری بودجه و اجرای حقوق مالکیت، ایده‌های بدی بودند. اگر شکست خورده باشد، احتمالاً بیشتر به این دلیل بوده که به محدودیت‌های اقتصاد سیاسی توجه نشده است.»

اندیشه: رساله‌ای انتقادی در باب تفکر
سید مجید صابری فتحی
عفونی 1 مبانی عفونی در کودکان (1402)
ایمان وفایی
قواعد اللغه الفارسیه المعاصره
جیلیر لازار
آقا مهدی‌جان سلام
رودابه حمزه‌ای
چگونه گردن خود را درمان کنیم؟
رابین مک کنزی
سفید خوانی ...
محمد عزیزی
شکوه مهتاب
گلنار کامیار
کرامت انسان از منظر آیات و روایات
احلام حمیدزویری
آغوش درمانی ۲
کتلین کیتینگ
City of Angles
فرزانه فائزی
ماهی ها نمی توانند آب را ببینند
ریچارد دی لوئیس
توسعه‌ی پایدار شهری
نفیسه مرصوصی
هفته به هفته سال اول زندگی کودک شما
گیلد بی کورتیس
سهم ناشناخته سبک های تفکر و سبک های یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوزبانه
فاطمه صفی‌وند
شاخص های دولت مطلوب اسلامی
محمد حاجی ابوالقاسم دولابی
خدمتکار
استفانی لند
خلاقیت و گنج درون
وحید رسولیان
زمان کاغذی
ملانی کانکلین
مجموعه کتابای جی‌بی؛ عربی ۳ پایه دوازدهم (ریاضی و تجربی)
شاهو مرادیان
با تنهایی قدم می زنم
اکرم بادی
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر

نظرات کاربران

M.tavousi
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

کتاب بسیار غنی بویژه برای ایران امروز است و دنباله و تکمیل کننده کتاب کتابهایی مانند چرا ملتها شکست می‌خورند است. پیشنهاد میکنم نشر محترم، نسبت به عنوان بندی کردن بخشها، اسم گذاری و ریز کردن بخشها دقت بیشتری کند و

- بیشتر

زمان

۹ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۸۰۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۸۰۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان