دانلود و خرید کتاب بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی مطهره سادات طباطبائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی اثر مطهره سادات طباطبائی

کتاب بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی

کتاب بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی نوشتۀ مطهره سادات طباطبائی و ویرایش محدثه طهماسبی فر است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی

در محیط‌های سازمانی منابع انسانی عاملی است که بیش از هر عامل دیگری بر رشد، بقا و تحقق اهداف سازمان تأثیرگذار است. چراکه تنها راه دستیابی به اهداف و برنامه‌های سازمان برخورداری از نیروی کاری است که از کارکنان مرئی، متعهد و مسئولیت‌پذیر تشکیل شده باشد. سازمان‌های امروزی با بحرانی به نام حضور حاضر غایب مواجه‌اند. افرادی که توان روحی و جسمی انجام کار را ازدست‌ داده‌اند. این عوامل و اتلاف منابع انسانی که به‌عنوان کارکنان نامرئی شناخته می‌شوند بر دیگر کارکنان به‌خصوص تازه‌واردین تأثیر گذاشته و تمایل اعضای سازمان را به بروز آوا از بین می‌برند. در نتیجه سازمان از حالت چابکی خارج می‌شود. سازمان‌های موفق همواره با آگاهی از آوا و انتظارات کارکنان خود، برای بهبود شرایط کاری و ارائهٔ خدمات مطلوب‌تر کوشش می‌کنند؛ بنابراین پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی ادارهٔ آموزش‌وپرورش شهر یزد انجام گردید. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی - پیمایشی و ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه بوده است. جامعهٔ آماری این پژوهش را کلیهٔ کارکنان اداری ادارهٔ آموزش‌وپرورش شهر یزد تشکیل می‌دهند و نمونهٔ آماری با استفاده از روش کوکران ۱۷۲ نفر تعیین گردید که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی تصادفی سیستماتیک متناسب با حجم تعیین شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مؤلفه‌های کارکنان نامرئی از قبیل غفلت از کار، طفره‌رفتن و ریاکاری تأثیر معنی‌داری بر چابکی سازمانی دارند. اما در مورد ترک خدمت مجازی این چنین نبود و تأثیر این مؤلفه بر چابکی سازمانی رد شد.

خواندن کتاب بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می ‌کنیم

علاقه‌مندان به ادارهٔ سازمان و مدیریت کسب‌وکار می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی

«با آغاز قرن بیست و یکم، سازمان‌ها تغییرات اساسی و شدیدی را پیرامون خود تجربه کرده‌اند. این تغییرات سازمان‌ها را به سمت چالش‌های نوینی هدایت می‌کند که عدم توجه به آنها بقا و موفقیت سازمان‌ها را به طور فزاینده‌ای تهدید می‌کند. این موقعیت حیاتی منجر به آن شده است که بسیاری از سازمان‌ها در اولویت‌های کسب‌وکار و دیدگاه‌های راهبردی خود تجدیدنظر کنند و تمرکز خود را بر سازگاری با تغییرات محیط کسب‌وکار و پاسخ سریع به نیازهای بازار از طریق روش‌های نوین همکاری قرار دهند تا اهداف سازمانی محقق شود. ارج‌نهادن به ارزش‌ها و نیازهای کارکنان مؤثرترین گام در راه تحقق اهداف سازمان‌ها است توجه به مسائل معیشتی کارکنان بهینه‌سازی محیط کار به‌گونه‌ای که نیازهای روانی، فرهنگی و اجتماعی کارکنان را ارضای کند و درنظرگرفتن امکانات رفاهی و فرهنگی از جمله اقداماتی است که هر سازمانی باتوجه‌به منابع مالی و مقدورات خود سعی در انجام آن دارد انسان هم هدف توسعه و هم عامل آن محسوب می‌شود و تحقق اهداف تا حد قابل‌توجهی به اداره و مدیریت این منبع حیاتی بستگی دارد. جهت دستیابی به اهداف سازمانی باید روابط بین مدیران و کارکنان به‌گونه‌ای باشد که طی آن زیر دستان بتوانند به‌راحتی و بی‌دغدغه ایده‌ها و نظرات سازندة خود را در راستای ارتقای برون داده سازمان بیان کنند. در سازمان‌هایی که با حضور کارکنان نامرئی مواجه‌اند، افراد مسئولیت‌ها را به دیگران واگذار می‌کنند تغییر و تحولی را که آرزو می‌کنند بدون کوچک‌ترین اقدامی از دیگران انتظار می‌کشند، عادت به فکرکردن ندارند، بر روی دیگر کارکنان تأثیر گذاشته و کارکنان از ارائة نظرات و ایده‌ها و اطلاعات خود به مدیران جهت رفع مشکلات و تحقق اهداف سازمان خودداری کرده و سازمان خلاقیت و نوآوری خود را ازدست‌داده و از حالت چابکی خارج می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان