دانلود و خرید کتاب تصویر آینده فرد پولاک ترجمه عبدالمجید کرامت‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تصویر آینده

کتاب دوجلدی بی‌نظیر و کلاسیک تصویرآینده نوشته فرد ال.پولاک مجموعه‌ای جذاب برای دانش‌پژوهان آینده پژوهی در فرهنگ های مختلف جهانی در قرن بیستم است. این کتاب را الیزه بولدینگ دانش‌یار گروه جامعه شناسی دانشگاه کلرادو  ترجمه و خلاصه نویسی کرده است و عبدالمجید کرامت‌زاده به فارسی برگردانده است.

درباره کتاب تصویر آینده

مركز راهبری آینده‌پژوهی علوم و فناوری‌‌های دفاعی، به عنوان نخستین مركز رسمی آینده‌پژوهی كشور، فعالیت خود را در میانه سال ۱۳۸۳ در بخش دفاعی آغاز كرده است. این مركز، فعالیت‌‌های خود را در عرصه‌های زیر به انجام می‌رساند:

۱-  مطالعه و پردازش محتوا‌های آینده و تحلیل تبیین‌های گسترده انجام شده در خصوص آن و از این منظر، به دست دادن تصویر‌های مطلوب‌تر و كامل‌تری از آینده، به خصوص باز كردن تحولات پیشرو و ابعاد نوین آن. در این راستا، مركز به مطالعه و تبیین روند‌های متنوع شكل دهنده‌ی به آینده؛ رویداد‌های شگفتی آفرین؛ سناریو‌ها و تصورات از شكل‌های گوناگون تعامل روند‌ها و رویداد‌ها در آینده؛ سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات امروز؛ و در نهایت قوانین و سنت‌های حاكم بر جهان هستی به عنوان بخش‌هایی از عناصر تشكیل دهنده آینده پرداخته است. در این راستا مركز، به تناسب جایگاه خود در سلسله مراتب سازمانی، فعالیت دیده‌بانی و پایش محیطی خود را در دو حوزه متمركز كرده است :

الف. ترسیم صحنه‌های نبرد آینده،

ب. ترسیم صنایع دفاعی آینده

۲ - شناسایی، كسب آگاهی و توسعه روششناسی‌ها و مفاهیم مورد استفاده در آینده‌پژوهی، توسعه نگاری عمومی دانش آینده، طراحی و تدوین فرایند‌ها و بسط تكنیک‌های گسترده و نوین آینده‌پژوهی و انتقال این دانش به عنوان یک فعالیت توانمندساز، در سطح بخش دفاعی كشور. انجام پروژه‌های بومی آینده‌نگاری در حوزه‌های مأموریتی و ارایه‌ مشاوره به سازمان‌های صنعتی دفاعی برای تعریف و اجرای پروژه‌های آیندهنگاری، به‌عنوان تأمین كننده مبنای تصمیم‌گیری‌های امروز بوده و قطعاً در راستای تولید محتوا‌های آینده مطلوب و شكل بخشیدن به گفتمان آینده پرافتخار دفاع و اقتدار و سربلندی نیرو‌های مسلح خواهد بود

كتاب جذاب تصویر آینده ، مجموعه‌ای عمیق و دوران‌ساز، مهیج، تامل برانگیز و چراغی پرفروغ فراروی دانش پژو‌هان آینده‌پژوهی در فرهنگ‌های مختلف جهانی در قرن بیستم بوده است . موضوع این است كه «آیا انسان امروزی یک موجود خودسر است كه آینده خویش را خلق می‌كند؛ یا مخلوقی اسیر بند زمان است كه از ترس آنچه فردا با خود خواهد آورد نومیدانه به امروز چنگ انداخته است؟

فرد پولاک جمله دوم را باور دارد و نظریه‌اش را با مقایسه تحولات بزرگ در تاریخ ما، هنگامی كه انسان حقیقتاً تصاویر آینده خویش را خلق می‌كرد ــ روشنگری، رنسانس، انقلاب صنعتی اول ــ با الگوی بی‌تفاوت امروزی توضیح می‌دهد.

«او در این كتاب نشان می‌دهد كه تصاویر اید‌ه‌الیستی و الهام بخش از آینده، تا حد زیادی پیشرفت‌‌های بعدی را تحت تأثیر قرار داده است . در این كتاب مدینه‌‌های فاضله و ضد آن (‌دیستوپیا‌ها) ابتدا از تاریخ تمدن غرب مورد توجه قرار می‌گیرند ، سپس نویسنده به توصیف آن چه او به عنوان نیاز منحصر به فرد روزگار ما به تصویر‌های متقاعدكننده می‌بیند، میپردازد ؛ آرزوی او برای ادامه حیات فرهنگی ما در روند تكاملی جدید آرمان شهر‌ها و عكس آن‌ها متبلور می‌شد.

پولاک از لحاظ علمی شخصی چندبعدی است و شاهد این مدعا مطالب گوناگونی است كه در كتاب خود به آن‌ها اشاره می‌كند. وی در طول دوران تحصیلش، در زمینه‌‌های حقوق، اقتصاد‌، فلسفه و جامعه شناسی فعالیت داشت. علاوه بر این‌ها در زمینه ، فرهنگ تجارت و سیاست هلند شخصیتی برجسته و ممتاز محسوب می‌شود. این کتاب تصویر جذابی از آینده‌پژوهی در اختیارتان قرار می‌دهد. 

خواندن کتاب تصویر آینده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به آینده پژوهی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان