دانلود کتاب صوتی لطیفه‌ های زیرخاکی جلد چهارم: لطیفه‌ های ملس با صدای مهدی جمالی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لطیفه‌ های زیرخاکی جلد چهارم: لطیفه‌ های ملس اثر علیرضا لبش

دانلود و خرید کتاب صوتی لطیفه‌ های زیرخاکی جلد چهارم: لطیفه‌ های ملس

نویسنده:علیرضا لبش
گوینده:مهدی جمالی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی لطیفه‌ های زیرخاکی جلد چهارم: لطیفه‌ های ملس

کتاب صوتی لطیفه‌ های ملس نوشتهٔ علیرضا لبش است. مهدی جمالی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر جلد چهارم از مجموعهٔ «لطیفه‌های زیرخاکی» است.

درباره کتاب صوتی لطیفه‌ های ملس

جلد چهارم از کتاب‌‎‌های صوتی «لطیفه‌های زیرخاکی» اثر علیرضا لبش با عنوان فرعی لطیفه های ملس، نتیجهٔ همکاری نشر صوتی آوانامه و «انتشارات مدرسه» است که با اجرای مهدی جمالی تولید و منتشر شده است. جلدهای اول، دوم، سوم و پنجم از این مجموعه، پیش‌تر با گویندگی «سامان قلیچ‌خوانی» توسط آوانامهْ صوتی شده‌اند. مجموعهٔ «لطیفه‌های زیرخاکی» مجموعه‌ای سرگرم‌کننده و آموزنده از حکایت‌های کوتاه طنز است. «علیرضا لَبِش» در کتاب صوتی حاضر، گزیده‌ای از حکایات طنز علامه دهخدا را گرد آورده و به مخاطبان نوجوان عرضه کرده است. مضامین و انتقادات اجتماعی ارائه‌شده در این لطیفه‌ها موجب می‌شود مخاطبان بزرگسال نیز از شنیدن این حکایت‌های کوتاه بسیار لذت ببرند. اگرچه انتقادات و نکاتی که دهخدا در حکایات این کتاب مطرح کرده، غالباً مربوط به وقایع خاصی در دوران معاصر او است، به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها، همچنان برای زمانهٔ ما کاربرد دارد و مصادیق آن‌ها را به‌وضوح در اطراف و اطرافیانمان می‌بینیم.

می‌دانیم که «علامه علی‌اکبرخان دهخدا» را باید یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های ادبیات معاصر ایران دانست. طنزنویسی در یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌های زمانه‌اش یعنی «صور اسرافیل» بخش کوچکی از اقدام‌های دهخدا در جهان ادبیات ایران و خدمت‌های او به زبان فارسی است. ستون طنز دهخدای جوان «چرند و پرند» نام داشت و او با نام مستعار «دخو» در آن می‌نوشت. یکی از کارهای دهخدا که نام او را در ادب پارسی جاودانه کرده، تألیف «لغت‌نامهٔ دهخدا» بود که نتیجهٔ یک عمر تلاش و تحقیق او بود و امروزه و احتمالاً تا ابد فارسی‌زبانان از آن بهره برده و خواهند برد، اما در کنار این‌ها، علی‌اکبر دهخدا کتاب ارزشمند دیگری نیز تألیف کرده که «امثال و حکم» نام دارد. مؤلف این اثر، تمام ضرب‌المثل‌ها را گرد آورده، توضیحشان داده و قصه‌ها و حکایت‌های هر کدام را نیز نوشته است. علیرضا لبش «لطیفه‌های زیرخاکی» را از «امثال و حکم» انتخاب کرده است؛ لطیفه‌هایی که هر کدام یک ضرب‌المثل نیز همراه خود دارند.

شنیدن کتاب صوتی لطیفه‌ های ملس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران حکایت‌های کهن و طنز ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علیرضا لبش

«علیرضا لَبِش» طنزپرداز، شاعر و نویسنده‌ای ایرانی است که در سال ۱۳۶۰ در قم در ایران به دنیا آمده است. او را می‌توان یک جامعه‌شناس طنزپرداز دانست. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ جامعه‌شناسی است. عمدهٔ فعالیت هنری‌اش به حوزهٔ طنز مربوط می‌شود. علاوه بر نوشتن کتاب‌هایی با زمینهٔ طنز و نیز فعالیت‌های مطبوعاتی و روزنامه‌نگاری، کارهای طنزپردازانه‌اش را در رادیو و تلویزیون هم پی می‌گیرد. بیش از ۱۰ کتاب به قلم این نویسنده منتشر شده است. «لاف توشک»، «کافه خنده»، «خنده در مراسم تدفین»، «شکرپاش»، «داستان‌های کوتاه طنز»، «بی‌‌سروته»، «بوطیقای شیطان»، مجموعه شعر «آخرین زلزلهٔ تهران» و البته مجموعهٔ پنج‌جلدی «لطیفه‌های زیرخاکی» با عناوین «لطیفه‌های دلگشا»، «لطیفه‌های عرفانی»، «لطیفه‌های طرب‌انگیز»، «لطیفه‌های ملس» و «لطیفه‌های شیرین» آثار این نویسندهٔ طنزپرداز هستند.

بخشی از کتاب صوتی لطیفه‌ های ملس

«وزیری به یک چاه‌کن دستور داد که در محلی معین قناتی حفر کند. روزی، وزیر برای بازدید قنات رفت. چاه‌کن به او گفت: «کندن چاه در این‌جا هیچ فایده‌ای ندارد. چون این‌جا آبی وجود ندارد.»

وزیر گفت: «ای ابله! اگر برای من آب ندارد، برای تو که نان دارد.»

جراحی تعریف می‌کرد که امروز در حین عمل جراحی یک سنگ از کلیه‌ی مریض در آوردم به بزرگی تخم‌مرغ و به این کار افتخار می‌کرد. یکی از حاضران پرسید: «حال مریض چطور است؟»

جراح گفت: «مریض مُرد.»

یکی دیگر از حاضران گفت: «اگر بنا به مردن بود، من جگرش را درمی‌آوردم»»

نظرات کاربران

maryam mafakheri
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

بخش معرفی دهخدا خیلی خوب بود. امثال و حکم دهخدا هم که حرف ندارد.

زمان

۱ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۹۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۹۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۱,۰۰۰
۲۸,۷۰۰
۳۰%
تومان