دانلود کتاب صوتی از بلخ تا قونیه با صدای محمد امرایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی از بلخ تا قونیه اثر محمد امرایی

دانلود و خرید کتاب صوتی از بلخ تا قونیه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی از بلخ تا قونیه

کتاب صوتی از بلخ تا قونیه نوشتهٔ محمد محمودهاشمی است. محمد امرایی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است؛ حاوی مقاله‌ای درمورد مولانا و آثار او.

درباره کتاب صوتی از بلخ تا قونیه

کتاب صوتی از بلخ تا قونیه حاوی مقاله‌ای تاریخی است که سعی دارد جغرافیای فکری مولانا را ترسیم کند و ما را به ذهنیت درست و دقیقی از شرایط زمانه‌ٔ او نزدیک کند؛ زیرا تا زمانی که جغرافیای تاریخی آن زمان را به‌درستی نشناسیم، نمی‌توانیم به فهم درست و دقیقی از مولانا و آثار این شاعر بزرگ ایرانی برسیم. مقالهٔ «از بلخ تا قونیه» را سفری به‌سوی جهانی که مولانا تجربه کرده است، دانسته‌اند. این مقاله به قلم محمد محمودهاشمی را با صدای محمد امرایی بشنوید. این مقاله در فصلنامهٔ فرهنگی، هنری و عرفانی «نگاه آفتاب» منتشر شده است؛ با سردبیری «سید هدایت جلیلی»، «امیر یوسفی» و «پژمان موسوی» در پاییز ۱۳۹۹.

مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی در تاریخ ۶ ربیع‌الاول ۶۰۴ (۱۵ مهر ۵۸۶) به دنیا آمد و در تاریخ ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری (۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) درگذشت. او معروف به مولانا، مولوی، رومی و نام کاملش «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده است. او شاعر پارسی‌گوی ایرانی است. اثرگذاری آثار مولوی فراتر از مرزهای ملی و تقسیمات قومی است. ایرانیان، افغان‌ها، تاجیک‌ها، ترک‌ها، یونانیان، دیگر مسلمانان آسیای میانه و مسلمانان جنوب شرق آسیا همواره از میراث معنوی رومی تأثیر گرفته‌اند. اشعار او به‌طور گسترده و به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه و خوانده شده است. بیشتر آثار مولوی به زبان فارسی سروده شده است، اما او در اشعارش به‌ندرت از ترکی، عربی و کاپادوسیه‌ای یونانی نیز استفاده کرده است. مثنوی معنوی اثر او که در قونیه تصنیف شده یکی از عالی‌ترین اشعار زبان فارسی به‌شمار می‌رود که در ۶ دفتر مجزا سروده شده است. این کتاب به زبان شعر نوشته شده و در آن می‌توان حکایت‌های مختلفی را در بستری مشترک خواند و از نکات مهم و پندهای موردنظر شاعر آگاه شد. از دیگر آثار این شاعر و عارف ایرانی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «فیه ما فیه» (مجموعهٔ تقریرات ۷۱‌گانهٔ مولانا)، «مجالس سبعه» (مجموعهٔ مواعظ و مجالس مولانا)، «دیوان شمس تبریزی» (غزلیات مولانا) و رباعیات.

شنیدن کتاب صوتی از بلخ تا قونیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد مولانا و آثار او پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی از بلخ تا قونیه

«پس از درگذشت مولانا فرزندش سلطان ولد، جانشین و خلیفه او در طریقت مولویه شد و راه مولانا را ادامه داد و بسیاری از آداب طریقت مولویه را گسترش داد و بر اهمیت مدفن مولانا و انجام مراسم خاص این طریقت افزود و در نشر افکار و آثار پدر کوشید. وی در پایداری این طریقت تلاش موثری کرد. آنچنان مقبره مولانا مورد توجه مریدان طریقت مولویه قرار گرفت که آن را کعبه‌العشاق نامیدند و قونیه به زیارتگاه پیروان این طریقت در آسیای صغیر تبدیل شد و قونیه از آن زمان به بعد با شخصیت مولانا، طریقت مولویه و مقبره او نزد مردمان پس از او شناخته می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۳۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۳۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان