دانلود کتاب صوتی سقراط مجروح با صدای بهروز رضوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سقراط مجروح اثر برتولت برشت

دانلود و خرید کتاب صوتی سقراط مجروح

نویسنده:برتولت برشت
گوینده:بهروز رضوی
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۲.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سقراط مجروح

کتاب صوتی سقراط مجروح نوشتهٔ برتولت برشت و ترجمهٔ آبتین خردمند و با صدای بهروز رضوی، دوبلور شناخته‌شدهٔ ایرانی است و واوخوان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سقراط مجروح

برتولت برشت (زادهٔ ۱۰ فوریه ۱۸۹۸) نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی بود. یکی از عادات مهم و ستایش‌برانگیز برتولت برشت، اسطوره‌زدایی از آدم‌ها و موقعیت‌هاست و در این راستا داستان کوتاه «سقراط مجروح»، یکی از این فرصت‌ها‌ست؛ تا بدین وسیله از «سقراط حکیم»، همان فیلسوفی که شجاعت‌اش زبانزد همگان است (که در عین حال همین شجاعت به شدت انتزاعی و غیر قابل دسترس به نظر می‌رسد)، چهره‌ای انسانی‌تر بسازد و «شجاعتِ» او را در وضعیتی قابل تصور، نسبتاً ملموس و آشنا به لحاظ امکان هم‌ذات‌پنداری به نمایش گذارد: حتی اگر برای دست یافتن به چنین موقعیتی ناگزیر باشد داستانی خیالی ـ غیرواقعی برای او بیافریند. آن‌هم فقط به این امید که داستانش بتواند مفهوم واقعیِ تصمیم شجاعانه‌ی سقراطی را جا اندازد. اینکه بدون هراس از «چگونه قضاوت شدنِ» مردم شهر، خود و عمل خود را آنگونه که هست (و نه آنگونه که مردم می‌خواهند و مایل به تصورند) نشان دهد.

شنیدن کتاب صوتی سقراط مجروح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران نمایشنامه‌های برتولت برشت پیشنهاد می‌کنیم.

درباره برتولت برشت

اویگن برتولت فریدریش برشت زاده ۱۰ فوریه ۱۸۹۸ در آلمان است. او به‌عنوان نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعری با گرایش‌های سوسیالیستی و کمونیستی شناخته می‌شود. برشت را بیشتر به عنوان برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس تئاتر روایی می‌شناسند. برتولت برشت با ابداع سبک فاصله‌گذاری در تئاتر، انقلابی بزرگ را در زمینه هنرهای نمایشی به پا کرد. باید خاطرنشان ساخت که او شاعری خوش‌قریحه بود و شعرها، ترانه‌ها و تصنیف‌های بسیار زیبایی سرود. شعرهای نمایشی برشت از مهم‌ترین آثار او هستند که در قالب سرود، تصنیف یا ترانه وارد نمایشنامه‌های او می‌شوند. این شعرها اغلب طنزآمیز یا هزل‌آمیز هستند و مفاهیم بسیار جدی و آگاه‌کننده‌ای به همراه دارند.

گفتنی است موضوعات نمایشنامه‌های برشت در برگیرنده واقعیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه او هستند. هدف او این است که یک رفتار اجتماعی خاص را در یک محیط اجتماعی خاص مورد انتقاد قرار دهد. از نمایشنامه‌های این هنرمند آلمانی می‌توان به بعل، آوای طبل در شهر، در جنگل شهر، مادر، ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی، دایره گچی قفقازی، زن نیک ایالات سچوان، آدم آدم است، عظمت و احطاط شهر ماهاگونی، تفنگ‌های ننه کارا، محاکمه ژان دارک در روان، توراندخت یا کنگره ماست‌ملی‌کنندگان و .... اشاره کرد.

برشت در ۱۴ اوت ۱۹۵۶ براثر سکته قلبی درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس برتولت برشت
برتولت برشت
آلمانی | تولد ۱۸۹۸ - درگذشت ۱۹۵۶

برتولت برشت نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی است. برشت را بیش از همه با نمایش‌نامه‌هایش می‌شناسند. او از پیش‌قراولان نوگرایی در تئاتر، برجسته‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تئاتر روایی و مبدع سبک فاصله‌گذاری در نمایش است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۹۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۹۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان