دانلود کتاب صوتی تخت ابونصر با صدای بهروز رضوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تخت ابونصر اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی تخت ابونصر

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:بهروز رضوی
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تخت ابونصر

کتاب صوتی تخت ابونصر داستانی از صادق هدایت و با صدای بهروز رضوی، دوبلور شناخته‌شدهٔ ایرانی است و واوخوان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی تخت ابونصر

«تخت ابونصر» داستان کوتاهی از نویسندهٔ ایرانی، صادق هدایت است که نخستین بار در سال ۱۳۲۱ خورشیدی، همراه با هفت داستان دیگر در مجموعهٔ سگ ولگرد منتشر شد. گروهی از باستان‌شناسان آمریکایی به‌رهبری دکتر وارنر در محوطهٔ تخت ابونصر مومیایی به‌نام سیمویه را می‌یابند. سیمویه توسط زن و خواهرش، گوراندخت، همراه با زن جدیدش خورشید خانم، به‌دلیل حسادت، با شرابی خواب‌آلود به خواب کاذب یا بوشاسپ فرو رفته است و گوراندخت نیز به‌خواست خود همراه با آنان زنده‌به‌گور شده است. سیمویه با کشف رمز طلسمی توسط دکتر وارنر، از خواب چندهزارساله بیدار می‌شود و به سراغ زن مطربی به‌نام خورشید می‌رود که هم‌نام معشوق او است و ...

شنیدن کتاب صوتی تخت ابونصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت فرزند هدایت قلی خان اعتضادالملک وزیر علوم دربار ناصرالدین‌شاه و مادرش زیورالملوک دختر حسینقلی مخبرالدوله بود. صادق که کوچکترین پسر خانواده بود در ۲۸ بهمن سال ۱۲۸۱ در تهران زاده شد. وی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه علمیه و دبیرستان را در دارالفنون خواند. هدایت در سال ۱۳۰۵ به همراه گروهی از دانش‌آموزان اعزامی به خارج راهی بلژیک شد و ریاضیات محض خواند. اما پس از تغییر رشته و مهاجرت به پاریس در نهایت تحصیل خود را رها کرد.

هدایت از دوران نوجوانی داستان‌هایی می‌نوشت و چاپ می‌کرد. وی در سال ۱۳۰۷ یک بار خودکشی کرد و خود را در رودخانه مرن فرانسه انداخت اما توسط سرنشینان قایقی نجات یافت. او در سال ۱۳۰۹ به تهران بازگشت و مدتی در بانک مرکزی کار کرد و از آنجا بیرون آمد. هدایت با داشتن مشکلات بسیار و مهاجرت‌های پی‌در‌پی دست از تلاش برای نوشتن و ترجمه بر نداشت. او پس از ۴۸ سال زندگی در ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در اقدامی دست به خودکشی زد. برخی منتقدین دلایل خودکشی هدایت را بحران‌های روحی و شکست‌های عاطفی می‌دانند اما دلیل قانع‌کننده‌ای گواه بر این ادعا وجود ندارد. هدایت یکی از نو‌آورترین نویسندگان قرن حاضر شناخته می‌شود. سبک نوشتاری وی به گونه‌ای است که برخی شیفته آن هستند و برخی از آن دوری می‌جویند.

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۸ دقیقه

حجم

۴۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۸ دقیقه

حجم

۴۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان