دانلود کتاب صوتی گامبی وزیر با صدای فاطمه روشندل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گامبی وزیر اثر والتر تویس

دانلود و خرید کتاب صوتی گامبی وزیر

نویسنده:والتر تویس
انتشارات:رمانو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی گامبی وزیر

کتاب صوتی گامبی وزیر نوشتهٔ والتر تویس و ترجمهٔ نیلوفر شایانی است. فاطمه روشندل گویندگی این رمان معاصر آمریکایی را انجام داده و رمانو آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی گامبی وزیر

کتاب صوتی گامبی وزیر (The Queen's Gambit) حاوی داستان زندگی «بت هارمون» است؛ اعجوبهٔ دنیای شطرنج که با مشکلاتی مانند مواد مخدر و وابستگی به الکل دست‌وپنجه نرم می‌کند. «گامبی وزیر» که نامش را وام‌دار یکی از حرکت‌های ورزش شطرنج است، از زندگی بت هارمون می‌گوید. او دختری یتیم است که سخت در تلاش است تا در این رشتهٔ ورزشی پیشرفت کند و به جایگاهی بالاتر از آنچه حالا دارد برسد. داستان این کتاب صوتی هیجان‌انگیز در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی شروع می‌شود؛ زمانی که دختر ۸ ساله به یک پرورشگاه می‌رود تا آنجا بماند؛ چراکه مادرش در اثر تصادف با اتومبیل کشته شده است. بت که کودک ساکت و آرامی است، توجه شجاع‌ترین و قدبلندترین دختر پرورشگاه، «جولین» را به خود جلب می‌کند. این دو با هم دوست می‌شوند. نقطهٔ عطف این رمان، زمانی است که بت به زیرزمین می‌رود تا تخته‌پاک‌کن‌ها را به هم بکوبد و تمیزشان کند. آنجا «آقای شایبل»، سرایدار پرورشگاه را می‌بیند که شطرنج بازی می‌کند. بت یک روز پا پیش می‌گذارد و از سرایدار خواهش می‌کند که به او شطرنج بیاموزد. هر چه زمان می‌گذرد بت در پرورشگاه بیشتر شیفتهٔ شطرنج می‌شود. مشکل اصلی او نیز در همین ایام نمود پیدا می‌کند؛ این دختر جوان به داروی آرامش‌بخشی که به کودکان می‌دهند اعتیاد پیدا می‌کند. شبکهٔ نتفلیکس، «گامبی وزیر» را در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ با بازی «آنیا تیلور - جوی» منتشر کرد. گفته شده است که پس از ۴ هفته، این سریال به پربیننده‌ترین سریال فیلم‌نامه‌ای نتفلیکس تبدیل شد و تحسین منتقدان را برانگیخت. «فرانک» و «آلن اسکات» سریال یادشده را از روی این رمان ساختند. رمان حاضر ۱۴ فصل دارد.

شنیدن کتاب صوتی گامبی وزیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره والتر تویس

والتر تویس (Walter Tevis‎) در ۲۸ فوریهٔ ۱۹۲۸ در سان فرانسیسکو به دنیا آمد و در ۸ اوت ۱۹۸۴ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. او در رشتهٔ ادبیات انگلیسی مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد گرفت و پس از فارغ‌التحصیلی، به تدریس در دبیرستان پرداخت؛ علاوه بر این، ۱۴ سال هم در دانشگاه اوهایو به تدریس ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق پرداخت. از میان آثار منتشرشدهٔ والتر تویس می‌توان به کتاب‌های «گامبی وزیر»، «بیلیاردباز»، «مرغ مینا»، «دور از خانه»، «قدم‌های خورشید» و «رنگ پول» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی گامبی وزیر

«بث از شنیدن این حرف شوکه شد و بلافاصله آنجا را ترک کرد. شگفت‌زده بود. چیزهایی درمورد کشتن و قتل و غارت و شکنجه شنیده بود. وقتی هنوز به یتیم‌خانه نیامده بود، یک بار پسر همسایه را دید که سگش را آن‌قدر با چوب زد که سگ بیچاره بیهوش شد؛ اما در ذهنش نمی‌گنجید که کسی سگ به‌دنیا بیاورد.

یکشنبۀ هفتۀ بعد موفق شد پنج بازی را پشت‌سرهم ببرد. سه ماه بود که با آقای شایبل بازی می‌کرد و می‌دانست که دیگر هرگز او قادر به شکستش نخواهد بود. حتی برای یک بار تک‌تک تهدیدها و حرکت‌ها را پیش‌بینی کرد. شایبل به‌هیچ‌وجه دیگر قادر به گیج‌کردن دختر با اسب‌هایش نبود. حتی نمی‌توانست با نگه‌داشتن مهره‌ای در خانۀ خطرناک با آچمزکردن یکی از مهره‌های مهمش شرمنده‌اش کند. بث همۀ این‌ها را می دانست، پیش‌بینی می‌کرد و مانع می‌شد. حتی در همان حین حمله‌ای را هم طراحی می‌کرد.»

نظرات کاربران

Arm.nz
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

عالی بود 👌 خیلی آرامش بخش بود ، حس خوبی بهم میداد... پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید

کاربر ۳۲۷۶۷۲۱
۱۴۰۲/۰۷/۰۲

از شنیدن این کتاب واقعا لذت بردم و توصیه میکنم ک بشنوید

عالیبود
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

عالی بود با صدای دلنشین و پر احساس و با دقت و با تیپ سازی صدای حرفه ای و فوق حرفه ای

کاربر ۵۴۲۷۶۵۳
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

این کتاب نسخه متفاوتی است حتما پیشنهاد میکنم

✨Dreamer Witch✨
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

کتاب خوبی بود اما با تعاریفی که از سریال و کتابش شنیده‌بودم، واقعا سطح توقعم ازش خیلی خیلی بالاتر از این بود! گویندگی‌ خوبی داشت.

Rosmari
۱۴۰۲/۰۹/۰۱

سلام 🌱 داستان در مورد دخترک یتیمی هست که به صورت اتفاقی با شطرنج آشنا می شود و در مدت کوتاهی، رابطه عمیق با این بازی و قوانینش بر قرار می کند که در حین دست و پا زدن با مشکلات

- بیشتر
کاربر ۲۹۵۵۲۲۳
۱۴۰۲/۰۶/۰۹

کتاب بدی نبود سرگرم کننده است ولی بیشتر راهنما یا آموزش بازی شطرنج بود

کاربر ۷۰۴۹۴۴۳
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

صدای خانم عاالی بود. احسنت👌🏻

زمان

۱۱ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۹۵۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۹۵۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان