دانلود کتاب صوتی جراح دیوانه با صدای سلمان ظاهری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جراح دیوانه اثر یورگن توروالد

دانلود و خرید کتاب صوتی جراح دیوانه

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جراح دیوانه

کتاب صوتی جراح دیوانه نوشتهٔ یورگن توروالد و ترجمهٔ ذبیح الله منصوری است. سلمان ظاهری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر شرح‌حال غریب یک پزشک را روایت کرده است.

درباره کتاب صوتی جراح دیوانه

کتاب صوتی جراح دیوانه به قلم یورگن توروالد به شرح‌حال اواخر زندگی یک پزشک چیره‌دست، مهم و مشهور به نام «فردیناند زائربروخ» پرداخته است. او یک جراح معروف آلمانی است که در اواخر دوران زندگی دچار جنون ادواری شده بود و در حین اعمال جراحی به‌اشتباه موجب قتل چند نفر از بیماران شده بود؛ عارضه‌ای که سال‌های پایانی عمر بر برخی افراد عارض می‌شود و ساده‌ترین دلیلش هم نسیان دورهٔ کهنسالی است. زائر بروخ دانشمندی بود که تمام عمر به مطالعه و فعالیت ذهنی مشغول بوده و فراموشی، برای او کمی غریب به نظر می‌رسید. مردی چون او، نباید در روزهای آخر عمر دچار جنون ادواری شود و بر اثر این جنون، فجایعی رخ دهد که شرح مفصل آن‌ها در کتاب صوتی «جراح دیوانه» آمده است. هر چند یوگن توروالد، در جوانی تحصیلات مقدماتی رشتهٔ پزشکی را پشت سر گذاشت، «جراح دیوانه‌» اثر او را نمی‌توان کتابی پزشکی برشمرد. این کتاب، شرح‌حال یک جراح بزرگ است و به‌طبع اطلاعات پزشکی و زیست‌شناختی هم برای نویسنده لازم و هم برای پیش‌برد کتاب ضروری است.

شنیدن کتاب صوتی جراح دیوانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعهٔ شرح‌حال یک پزشک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یورگن توروالد

یورگن توروالد نویسنده، مورخ و روزنامه‌نگار آلمانی است که بین سال‌های ۱۹۱۵ و ۲۰۰۶ میلادی زیسته و عمدهٔ شهرت خود را به آثاری مدیون است که در شرح تاریخ پزشکی قانونی و جنگ جهانی دوم نوشته است. طی جنگ دوم جهانی، نویسندهٔ آلمانی که آن زمان با نام اصلی خود «هاینز بونگارتز» فعالیت می‌کرد، کار حرفه‌ای خود را از ۱۸سالگی و زیر پرچم آلمان نازی آغاز کرد. ازآنجاکه در طول این سال‌ها، نویسندهٔ جوان به‌عنوان یک روزنامه‌نگار تبلیغاتی برای نشریات اس‌اس کار می‌کرد، پس از پایان جنگ، نامش را به یورگن توروالد تغییر داد و مسیر نویسندگی خود را نیز به‌کل تغییر داد. زندگی جدید توروالد، او را تا مرزِ بردن جایزهٔ «ادگار آلن پو» نیز پیش برد، اما اثر درخشان «ترومن کاپوتی» یعنی «در کمال خونسردی»، جایزه را از «قرن کارآگاه» توروالد ربود. یادگار حیات یورگن توروالد، بیش از ۲۰ کتاب است که جز یکی، همه پس از پایان جنگ نوشته شده‌اند؛ علاوه بر «قرن کارآگاه»، مجموعهٔ دوجلدی «تاریخ جراحی»، «متخصصین زنان»، «جراح دیوانه»، «خانهٔ روح‌شکن: اودیسهٔ بزرگ جراحی مغز»، «بیماران» و «ساعت کارآگاه»، «خون پادشاهان: تاریخ دراماتیک هموفیلی در خانواده‌های شاهزادهٔ اروپایی» و «پزشکی باستان: رمز و راز قدرت آن در مصر، بابل، هند، چین، مکزیک و پرو» از جمله آثار مهم این نویسنده هستند.

بخشی از کتاب صوتی جراح دیوانه

«روزی که زائربروخ دست یا پای جدا شده را به بدن پیوند می‌زد، داروهای امروزی از جمله داروهای آنتی بیوتیک نبود و بخیه‌های امروزی که در داخل زخم تحلیل می‌رود وجود نداشت و زائربروخ دست یا پای جدا شده را به وسیله نخ‌های موسوم به «کات گوت» که از رودهٔ جانوران به دست می‌آمد، و یک نوع زه بسیار باریک بود به بدن پیوند می‌زد و از آن به بعد خطر عفونت زخم وجود داشت. ولی جراحی او چنان دقیق و تمیز بود که هرگز زخم دچار عفونت نمی‌شد.

در آن روزگار جراحان، قبل از عمل جراحی از بیم آلوده کردن زخمِ بیمار با دستِ خودشان مدت پانزده دقیقهٔ متوالی دو دست را با آب و صابون و آب آهک می‌شستند که میکروب‌های دست از بین برود در صورتی که امروز، جراح، یک جفت دستکش لاستیکی یا پلاستیکی ضدعفونی شده را به دست می‌کند و با اطمینان از اینکه زخمِ بیمار را با دست‌های خود آلوده نخواهد کرد مبادرت به عمل جراحی می‌نماید.

زائربروخ اولین جراحی است که به وسیلهٔ عمل جراحی در ریه، سل ریوی را که یک مرض کشنده بود درمان کرد و با عمل جراحی، یک لوب (یک قاچ) از ریهٔ بیمار را که از بیماری سل مجروح شده بود بر می‌داشت و بیمار مسلول ریوی را از مرگ می‌رهانید.

بیرون آوردن غدهٔ سرطانی، از ریه یا کبد، از طرف زائربروخ جزواعمال پیش‌پاافتادهٔ جراحی او محسوب می‌شد و اگر متازتاز پیش نمی‌آمد بیماری که دچار یک تومور در ریه یا کبد شده بود، مداوا می‌شد و از مرگ نجات می‌یافت. مبتکر بیرون آوردن غدهٔ سرطانی از ریه و کبد نیز زائربروخ بود و امروز هرکس در هر نقطه از جهان با عمل جراحی از غدهٔ سرطانی ریه یا کبد رهایی می‌یابد اگر عمر طبیعی بکند و دچار متازتاز نشود، بازیافتن سلامت خود را مدیون زائربروخ است. او در جراحی پلاستیک یعنی جراحی زیبایی اشخاص نیز مبتکر بود و یک روش نو و بدیع برای زیبا کردن کسانی که به او مراجعه می‌نمودند ابداع نمود. او می‌توانست مثل جراحان پلاستیک دیگر شکل بینی وگوش و گونه و دهان را عوض کند، اما هنر آن جراح نابغه در آن بود که افراد را با مداخله در ترشح غدد باطنی آنها زیبا، آن هم زیبای جاوید می‌کرد و نمونه‌اش «مارلین دیتریش» هنرپیشهٔ سینمای آلمانی است که اکنون در آمریکا فعالیت می‌کند و امروز نزدیک هشتاد سال از عمرش می‌گذرد و هرکه وی را می‌بیند اگر وی را نشناسد تصور می‌کند یک زن بیست‌وپنج ساله یا بیست‌وشش ساله است و هیچ‌کس وی را یک زن سی ساله نمی‌بیند تا چه رسد به یک زن هشتاد ساله و او از کسانی است که به وسیلهٔ زائربروخ دارای زیبایی و جوانی جاوید گردید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۶۶۳٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۶۶۳٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۵۶,۰۰۰
۳۰%
تومان