دانلود رایگان کتاب صوتی فصل دوم ـ اپیزود ششم ـ مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری با صدای نگین کیانفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فصل دوم ـ اپیزود ششم ـ مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری اثر هانا آرنت

دانلود و خرید کتاب صوتی فصل دوم ـ اپیزود ششم ـ مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری

معرفی کتاب صوتی فصل دوم ـ اپیزود ششم ـ مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری

اپیزود ششم از فصل دوم پادکست رادیو نو با عنوان مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری را نشر نو با گویندگی نگین کیانفر منتشر کرده است. در این اثر پاسخ هانا آرنت دربارهٔ نقدها به آیشمان در اورشلیم بازگو می‌شود.

درباره پادکست رادیو نو ـ فصل دوم ـ اپیزود ششم ـ مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری

مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری مقالهٔ مفصل و تاریخیِ هانا آرنت است در پاسخ به امواجِ انتقادات و نیز بدگویی‌ها دربارهٔ کتاب مشهورش آیشمان در اورشلیم. آرنت در این مقاله پرسش‌های بیشتری طرح می‌کند و به هر کدام پاسخ می‌دهد: مرز «مسئولیت شخصی» و «مسئولیت حقوقی» کجاست؟ افرادی که با حکومت‌های توتالیتر و خودکامه همکاری می‌کنند چه توجیهی برای خود دارند؟ شرّ چگونه مبتذل و پیش‌پاافتاده می‌شود؟ چه چیز باعث می‌شود که دیگر شهروندان به تبعیض و سرکوب نه بگویند و بدل به پیچ و مهرهٔ ماشین حکومت توتالیتر نشوند؟

رادیو نو پادکستی اینترنتی‌ است که در رسانه‌های نشر نو و تعدادی از رسانه‌های آنلاین منتشر می‌شود. در رادیو نو به موضوعات گوناگونی در زمینه‌های مختلف پرداخته می‌شود؛ مانند تاریخ، ادبیات، هنر، انسان. در هر قسمت از این پادکست، دربارهٔ یکی از کتاب‌های خوب بازار نشر ایران و یا نویسنده‌اش صحبت می‌شود. هدف سازندگان رادیو نو از تولید این پادکست این است که باهم نگاهی دقیق‌تر به جهان بیندازیم، صدای جهان را بهتر بشنویم و پابه‌‌پای هم به جاهایی سفر کنیم که پیش‌تر نرفته‌ایم.

مشخصات فصل دوم ـ اپیزود ششم از پادکست رادیو نو با عنوان مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری:

نویسنده: هانا آرنت

مدیر هنری و گوینده: نگین کیانفر

نسخه‌پرداز: علیرضا آبیز

صداگذار: حامد کیان

معرفی کتاب: آزاد عندلیبی

تهیه‌کننده: نشر نو

پادکست رادیو نو ‌ـ فصل دوم ـ اپیزود ششم ـ مسئولیت شخصی در دوران دیکتاتوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این قسمت از پادکست رادیو نو به دوستداران جامعه‌شناسی و تاریخ و علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

معرفی نویسنده
عکس هانا آرنت
هانا آرنت
آمریکایی | تولد ۱۹۰۶ - درگذشت ۱۹۷۵

آرنت با نام کامل یوهانا کوهن آرنت، در ۱۴ اکتبر ۱۹۰۶ در هانوفر آلمان، در خانواده‌ای روسی‌تبار، یهودی و سکولار به دنیا آمد و در هانوفر و کونیگسبرگ روسیه بزرگ شد. او در کودکی به دلیل یهودی بودن از مدرسه اخراج شد، با این حال تحصیلات سطح بالاتر خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. آرنت در آغاز سال ۱۹۲۴ در دانشگاه‌های ماربورگ، دانشگاه آلبرت لودویگ فریبورگ و دانشگاه هایدلبرگ به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت و دکتری رشته‌ی فلسفه را در سال ۱۹۲۸ و با تز مفهوم عشق در سنت آگوستین از دانشگاه هایدلبرگ دریافت کرد.

نظرات کاربران

تندبادنیمه شب
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

مسئولیت اخلاقی ما نسبت به زندگی در جامعه ای توتالیتر چیست ؟ گویندگی عالی ، متن مستدل و جذاب ، سوال هایی مهم در رابطه به زیست امروز ما ایرانیان. لطفا این کتاب صوتی کوچک را گوش کنید.

عادل تنها
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

خیلی خیلی خوب و مفید این مقاله باعث شد بتونم با فکرِ باز تری به موضوع رفتار و اعمالِ مردمی که در یک حکومت دیکتاتور و ظالم زندگی میکنن فکر کنم. نویسنده در ابعادِ مختلف به موضوع مسئولیت مردمِ عادی که زیر

- بیشتر
Alireza
۱۴۰۲/۰۷/۰۷

در حقیقت نشر این نوشته ها بصورت رایگان ایفای رسالت روشنفکری است، آفرین😚

Arma
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

توضیح بسیار جالبی نسبت به دادگاه های افراد نازی داده بود و از نگاه جدیدی به جنایت ها و مسئولیت افراد در قبالشون نگاه کرده بود. در ضمن قسمت توضیح فرق بین حکومت دیکتاتوری و توتالیتر بسیار مفید بود برام.

حضرت اشرف
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

صدای بی نظیر متن جذاب در کل ممنون

sara.jfam
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

یکی از بهترین بخشهای نوشته هانا آرنت درباره آیشمن بود. خوانش راوی واقعا خوب و دقیق بود‌ انتخاب موزبک هم عالی بود. واقعا لذت بردم و استفاده کردم ‌

پروین
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

بسیار عالی. بخصوص گویندگی عالی بود. ممنونم

سیما
۱۴۰۲/۱۲/۰۲

هر انسانی همین‌که انسان است، فارغ از اینکه کجا و در چه دوره‌ای زندگی می‌کند، در برابر کارهایی که می‌کند و نمی‌کند، مسئول است و خانم آرنت با استدلال‌هایی محکمه‌پسند برای هرکدام از مغلطه‌هایی که ممکن است مسئولیت شخصی را

- بیشتر

زمان

۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۸۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۸۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان